AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #1 Skrevet 27. oktober 2022 Har klart meg 20 dager uten noe nikotin nå. Har ikke noe sug i det hele tatt, det ga seg etter ei uke ca. Men har i alle de 20 dagene vært plaget med vanvittig treg mage/dårlig fordøyelse. Noen som har noe formening om når dette vil normalisere seg? Har prøvd å spise mer fiber i form av korn og grønnsaker, men det gjorde egentlig problemet større, fordi jeg da bare fikk en enda større haug med tarminnhold som ikke vil ut. I natt våkna jeg kl 04.00 av at jeg hadde en intens forstoppelse. Gikk på do, men ingenting kom. Jeg kan faktisk ikke leve sånn som det her. Noen tips? Jeg savner ikke snusen, men herregud som jeg savner å stå opp om morgenen, gå på toalettet og føle meg «lett» etterpå :) Anonymkode: a6f94...b5b
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #2 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har prøvd å spise mer fiber i form av korn og grønnsaker, men det gjorde egentlig problemet større Det som er veldig viktig når du tar inn mer fiber for å få fart på magen, er å øke inntaket av vann i samme takt. (Nei, kaffe teller ikke pga den vanndrivende effekten av koffeinet.) Apropos, det minte meg på å hente et glass vann til frokosten 🙈😆 Fiberet trekker også til seg væske, det er derfor man anbefaler fiber for å bedre fordøyelsen. Fiber pluss væske gir mykere avføring som blir lettere å presse ut. Bevegelse er også lurt for fordøyelsen. Jeg merker det på magen etter en frihelg, eller en fridag. Da går jeg ikke like mye som når jeg er på jobb, og da stopper tarmen også litt opp, på en måte. Fysisk aktivitet får tarmene til å jobbe med å sende innholdet videre nedover. I forhold til det med snus og fordøyelse har jeg dessverre ingenting å bidra med siden jeg ikke har erfaring med det selv. (Aldri prøvd nikotin i noen form.) Dog vil jeg tro at hvis du passer på med fiber+vann og fysisk aktivitet i det daglige, vil det vel stabilisere seg etter hvert, vil jeg da tro? Anonymkode: abf4c...1ba
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #3 Skrevet 27. oktober 2022 prøvd å drikke mer vann? evt spørre på apoteket om de har movicol eller lignende som kan hjelpe deg? Anonymkode: de45e...f4e
Carrot Skrevet 27. oktober 2022 #4 Skrevet 27. oktober 2022 drikker du kaffi? Espresso = må på do for min del 🤣
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå