AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #1 Skrevet 27. oktober 2022 Altså jeg river snart av meg håret i frustrasjon. Jeg har tjent litt mer enn oppgitt til nav, og kommer til å tjene enda litt mer. Så jeg må inn å få lagt inn ny forventet inntekt for 2022. Jeg trykker meg rundt og finner alt annet enn siden jeg skal ha. Har søkt på alt jeg kommer på, feks inntekts planlegger, forventet inntekt osv. Men får jeg opp noe mer enn 0 alternativer, så er det hva jeg er plikter å oppgi. Jeg vet jo hva jeg plikter å oppgi, men hvor i he....te på denne nettsiden finner jeg det? Dette er jo et evig problem hver gang , og roter og leter en til to timer, før jeg kanskje tilfeldig får det opp. Men da har jeg jo trykket då mye at jeg ikke vet hvordan jeg fant det til nestegang. Så er det noen som kan dette og Jan forklare meg med t-skje hvordan jeg kommer inn på siden man endrer på forventet inntekt iht uføretrygd, skal jeg gi deg en stjerne på himmelen. Skjønner ikke hvorfor siden skal være så vanskelig å bruke. Da jeg ikke anser meg som datadum heller. Men tydeligvis NAV dum Anonymkode: b1c75...417
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #2 Skrevet 27. oktober 2022 Du må kontakte nsv og registere det manuelt. Anonymkode: b0a63...487
*Mocca* Skrevet 27. oktober 2022 #3 Skrevet 27. oktober 2022 Inntektsplanlegger heter det, og det kommer opp under forventet inntekt eller lignende. Klikker du deg gjennom boksene på din side, så tar det ikke lange tiden før du finner den.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #4 Skrevet 27. oktober 2022 *Mocca* skrev (21 minutter siden): Inntektsplanlegger heter det, og det kommer opp under forventet inntekt eller lignende. Klikker du deg gjennom boksene på din side, så tar det ikke lange tiden før du finner den. Har gjort akkurat det uten hell Anonymkode: b1c75...417
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #5 Skrevet 27. oktober 2022 Har du søkt med to n-er i inntekt? (ser det står med en n i startinnlegget) Anonymkode: f0243...674
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #6 Skrevet 27. oktober 2022 Jeg kom så langt uten å logge inn - om det er den inntektsplanleggeren du skal bruke Uføretrygd - nav.no Anonymkode: f0243...674
Tessa12 Skrevet 27. oktober 2022 #7 Skrevet 27. oktober 2022 Står nederst hvis du søker opp uføretrygd
hjärterdam Skrevet 27. oktober 2022 #8 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du må kontakte nsv og registere det manuelt. Anonymkode: b0a63...487 Det må du aldeles ikke. Dette kan du gjøre inne på nav.no, uten at jeg skal fortelle deg hvordan, for jeg har samme erfarng som TS at det bare plutselig dukker opp etter å ha trykket rundt en stund. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #9 Skrevet 27. oktober 2022 Muligens teit å spørre om, men har du prøvd å skrive ordet inntektsregistrering, ikke intektsregisrering? Mulig NAV sine sider bare søker opp helt rett ord? (Vet at på google så klarer de å finne riktig selv om man feilstaver, men kan hende NAV sin søkemotor er mer rigid) Anonymkode: 8c5d9...0a2 2
Sweetheaven Skrevet 27. oktober 2022 #10 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Du må kontakte nsv og registere det manuelt. Anonymkode: b0a63...487 Jepp. Som nevnt over her. Få det skriftlig sendt inn til Nav, så har du dokumentasjon på at du har meldt det inn.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #11 Skrevet 27. oktober 2022 hjärterdam skrev (9 minutter siden): Det må du aldeles ikke. Dette kan du gjøre inne på nav.no, uten at jeg skal fortelle deg hvordan, for jeg har samme erfarng som TS at det bare plutselig dukker opp etter å ha trykket rundt en stund. Takk, følte meg litt mindre alene om frustrasjonen nå. Klem Anonymkode: b1c75...417
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #12 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Muligens teit å spørre om, men har du prøvd å skrive ordet inntektsregistrering, ikke intektsregisrering? Mulig NAV sine sider bare søker opp helt rett ord? (Vet at på google så klarer de å finne riktig selv om man feilstaver, men kan hende NAV sin søkemotor er mer rigid) Anonymkode: 8c5d9...0a2 Ja en skrivefeil på bildet mitt. Men har rettet det etterpå. Uansett burde det ha vært lett å finne via vyer, men man kommer stortsett til sider som forteller hva du har og hva du er pliktig til. Savner feks da videre link i informasjonen. Feks skulle søke om ekstra midler pga barn med ekstra utfordringer som fører til ekstra kostnader. Det fikk jegikke til. Mye info om hva vi hadde krav på, link som viste deg videre, kom inn på link og der var det ingen skjema, sto bare link til at du kunne ta kontakt på melding, gikk inn på den, men det kom ikke opp noe steder å sende meldingen på. Så det står mye, bare ikke det du trenger. Ikke feks navn på skjema som skal fylles ut heller. Anonymkode: b1c75...417
Bålkaffe Skrevet 27. oktober 2022 #13 Skrevet 27. oktober 2022 Du logger inn, går på "Min Side", trykker på "uføretrygd" under "flere tjenester". Da skal du komme til en nettside som heter "uføretrygd" og der skal det ligge en meny hvor inntektsplanleggeren skal ligge. Hvis ikke, vil inntektsplanleggeren ligge i menyen til venstre. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå