Gå til innhold

Hvilke steder i Oslo er mest utrygge for tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplever du hovedstaden vår som så godt som problemfri, når det kommer til kriminalitet? Eller er det visse områder i byen man bør ferdes med varsomhet?

Anonymkode: b77ab...840

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lite kriminalitet mot tilfeldige personer. Den type kriminalitet mot tilfeldig offer finner du mest på populære nattklubber, vold, tyveri etc. Aker brygge, sentrum, Frogner, der det gjerne brukes rusmidler som kokain sammen med alkohol som gjør mange aggressive og tror de er urørlige 

Anonymkode: c6f05...687

• Liker 4
Skrevet

Føler meg ikke trygg noen plasser lenger. 

Anonymkode: 57ea0...ad2

• Liker 1
Skrevet

Sentrum - altfor mange galninger på el sparkesykkel der. Burde vært forbudt i Oslo  å leie ut slike

Anonymkode: c7c28...8ba

• Liker 12
Skrevet

Der måkene henger, ikke gå der med en cheeseburger i hånda! De nebber den til seg og fortærer den på under 5 sekunder. Haha

Anonymkode: d51bf...8ec

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Der måkene henger, ikke gå der med en cheeseburger i hånda! De nebber den til seg og fortærer den på under 5 sekunder. Haha

Anonymkode: d51bf...8ec

Sant haha, måkene på nationalteatret og Aker brygge er gaaaale! Har skjedd to ganger i år at de prøvde å kibbe burgeren min, og med søsteren og venninnen min i samme område. Tror de elsker MC Donalds på Nationaltheatret 😲

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sentrum - altfor mange galninger på el sparkesykkel der. Burde vært forbudt i Oslo  å leie ut slike

Anonymkode: c7c28...8ba

Enig! Sparkesyklistene er de som gjør byen mest utrygg å ferdes i! 

• Liker 2
Skrevet

Oslo er verdens tryggeste hovedstad. Jeg føler meg helt trygg hvor som helst, til hvilke som helst tidspunkt.

Anonymkode: ffc91...4d9

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Oslo er verdens tryggeste hovedstad. Jeg føler meg helt trygg hvor som helst, til hvilke som helst tidspunkt.

Anonymkode: ffc91...4d9

Du går en tur langs Akerselva midt på natta? Er du mann?

Anonymkode: 87602...6a8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du går en tur langs Akerselva midt på natta? Er du mann?

Jeg er dame og har gått langs Akerselva på natten fra jeg var 16 og begynte å bruke fake leg på byen. Bor et steinkast fra Akerselva ved Grønland nå og er aldri redd der. Det er godt opplyst og som regel andre mennesker der også og er ikke farligere der enn andre stille gater rundt omkring i Oslo. Så sentralt så vil andre høre deg skrike om noe skulle skje. 

Det er rasistisk å tro at det er ekstra ille der bare fordi det er der utenlandske hasjselgere ofte står og det fins ingen bevis eller indikasjoner på at kvinner blir mer overfalt der. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg er dame og har gått langs Akerselva på natten fra jeg var 16 og begynte å bruke fake leg på byen. Bor et steinkast fra Akerselva ved Grønland nå og er aldri redd der. Det er godt opplyst og som regel andre mennesker der også og er ikke farligere der enn andre stille gater rundt omkring i Oslo. Så sentralt så vil andre høre deg skrike om noe skulle skje. 

Det er rasistisk å tro at det er ekstra ille der bare fordi det er der utenlandske hasjselgere ofte står og det fins ingen bevis eller indikasjoner på at kvinner blir mer overfalt der. 

Det var nær Akerselva overfallsvoldtektene skjedde da jeg bodde der på 90-tallet. Jeg gikk hjem fra byen til Torshov ofte, så husker det godt. Er ikke mye rasistisk i det. Om du googler så finner du at det er flere nyere artikler om voldtekter i det området også.

• Liker 4
Skrevet

Hold deg unna Tollbugata. Ikke lenger enn to uker siden en kvinne ble utsatt for overfallsvoldtekt der. 

Anonymkode: c5edb...e6d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg var helt pro dette innlegget helt til du slang rasismekortet på bordet.

Anonymkode: 4fe86...cea

• Liker 4
Skrevet

Dytt

Skrevet

Ved Akerselva og broen inn til Grønland

Anonymkode: 87e36...d6a

• Liker 2
Skrevet

Jeg har jobbet på Tøyen og Grønland de siste 20 årene og har gått mye rundt og vaset på kvelds- og nattetid. Har aldri opplevd noe ubehagelig.

Jeg vil si at de verste områdene er Karl Johan med enkelte sidegater.

Anonymkode: b18dd...cf9

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Dytt

Ufint å komme inn og dytte folk som er nervøse for utrygghet.

Anonymkode: 412c5...c4e

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Absolutt mest kriminalitet på Mortensrud, Stovner, Tveita, Grønland, Ensjø. Sikkert noen fler steder jeg ikke kommer på nå også. Men når det er sagt, så er det ikke såå mye kriminalitet mot tilfeldige tredjepersoner på gata. 

Anonymkode: 04615...a4d

Skrevet

Brugata/Storgata, der er det ganske kjipt, både dag og natt. 

Anonymkode: f1169...198

• Liker 2
Skrevet

Hele Oslo er risiko-sone. Mange overfallsvoldtekter 😔

Anonymkode: 1792c...8ba

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...