Gå til innhold

Hvis du skulle være med å danne et parti, hva slags saker ville du da hatt med?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du gjort deg opp noen tanker om et slikt scenario? Ideologi, profil og viktige saker? 

Anonymkode: c20b6...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei til mer bybane i Bergen. 
E16 Bergen-Voss må prioriteres. 
Nei til Hordafast.  
Mer støtte til samisk språk og kultur ( og der falt alle Finnmarkinger av mitt parti🙄) Skoleuniform, livssynsnøytrale seremonirom. Egentlig en hel gjennomgang på livssyn og offentligheten. 
Alle som tagger skal selv vaske bort dritten, og etterpå må de plukke søppel langs vei i 4 uker.  
Forsvaret må omstruktureres og bli mer effektive. Tvungen fagorganisering, store skattetrekk fra hushaier slik at de ikke kjøper opp og skviser ut vanlige folk.  

Ahhhh det er så mye, men det viktigste er selvsagt at det blir mitt ettparti regjering slik at jeg kan gjennomføre uten sånne demokratiske forhandlinger slik at jeg må gi opp mine saker for å få støtte av feks FRP.  

Anonymkode: 143d5...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbud mot vindindustri og annen tragisk ødeleggelse av urørt natur. Naturødeleggelse blir menneskets undergang. 

Anonymkode: 704cf...bb0

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt fokus på å fange opp nevrodivergente tidlig, og sørge for at de får tilrettelegging, slik at de kan fungere i samfunnet og ha et godt liv. 

Det er mange av oss, og per i dag er det få som klarer seg i arbeidslivet. Men med litt tilrettelegging kunne vi klart det!

Anonymkode: 0158f...d8b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehage: 4 voksne pr 9 barn under 3, og 18 barn over 3. Og kjøkkenhjelp.

På skolen: 1 lærer på 16 elever, ikke 2 på 28 elever. At aks/Sfo heller blir en del av skolehverdagen, dog med fleksibelt oppholdsrom. Altfor mange enheter har for lite kommunikasjon med moderskipet til tross for lokasjon og mandat.

Mer støtte til aleneforeldre. 

Regulering av salg av strøm utenlands

Fast avgift på drivstoff, ikke prosentvis slik den er i dag. Hvorfor skal staten tjene på at dieselen er dyr?

Anonymkode: 5b10a...d8e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til kjernekraftverk (= renest energi for lavest miljøkostnad)

Ja til legalisering av cannabis, men i kontrollerte former (f eks via Vinmonopolet e.l.)

Ja til å prøve ut borgerlønn

Anonymkode: e3358...5f2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye strengere innvandringspolitikk, krav om statsborgerskap i et annet land for å få opphold i Norge sånn at det blir enklere å sende ut kriminelle. Blir man dømt i saker som har minimum 6 måneder strafferamme så er det deportasjon samme dag som soningen er avsluttet.

Forbud mot religiøse og politiske symboler i skolen og på offentlige arbeidsplasser.

Demokrati som den sveitsiske modellen, det må bli lettere for befolkningen å stemme over enkeltsaker sånn at ikke politikerne kan overkjøre befolkningens ønsker.

Anonymkode: b47be...178

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klasseskille, fattigdom, urettferdighet,anti rasisme, feminisme 

Derfor stemmer jeg Rødt

Anonymkode: bb50f...66d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville vært et parti som satte befolkningen først, og som luket ut tåpelige ikke-saker fra programmet.

Næringsliv og økonomi ville også vært viktig.

Anonymkode: 57f73...ae9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Klasseskille, fattigdom, urettferdighet,anti rasisme, feminisme 

Derfor stemmer jeg Rødt

Naiv med andre ord.

Dette er bare tomme løfter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Naiv med andre ord.

Dette er bare tomme løfter.

Nei det er det ikke. Da har du ikke fulgt med på hva Rødt gjør hverken utad eller innad. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kuttet med motorsag i budsjettene til:

Innvandring 

Klima og miljø

Det er ikke det at det er så galt, men vi bruker så alt for mye på dette. Det første bruker vi så mye på at myndigheten ikke en gang våger å fortelle hvor mye.

Jeg ville kuttet alt som er fullstendig unødvendig, og det er det aller meste. 

Sykehus, skoler, transport/veier og idrett ville jeg prioritert. Kun smuler til resten. Politikerne trenger ikke blande seg inn i alt. 

Jeg ville fjernet alle bomringer, og alle bilavgifter. Høvlet vekk alle fartshumper som ikke ligger rundt skoler. Jeg ville fjernet alle trær som vokser vilt rundt i byene og erstattet disse med en fin park.

Anonymkode: a33dd...afb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borgerlønn, store kutt i klima og kultur, få vekk bomstasjoner, bygge kjernekraftverk, blitt kvitt mange av de idiotiske EU reglene Norge må følge.

Anonymkode: d4978...a33

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Demokrati som den sveitsiske modellen, det må bli lettere for befolkningen å stemme over enkeltsaker sånn at ikke politikerne kan overkjøre befolkningens ønsker.

Flertallsdiktatur er ikke mer demokratisk, Sveits er et dårligere demorkati enn Norge som er mer representativt og bruker færre folkeavstemninger

Anonymkode: 4a6c3...b46

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville endret på hvilke fag som skulle være i skolen. Nynorsk ryker ihvertfall. Mer fokus på koding, matte, naturfag, samfunnsfag og livsmestring. 

Og jeg ville fjernet masse unødvendige byråkratiske arbeidsplasser, og satt inn flere i skolen, både lærere, psykologer og livscoacher. Hevet lønningene i skolen, på sykehus og sykehjem. 

Borgerlønn.

Kjernekraft av thorium.

Strengere straffer for overgrep.

Mer kameraovervåking.

Avvikling av religion.

Jeg ville stoppet innvandring og pengestøtte til andre land fullstendig frem til alle her har det bra.

Anonymkode: 0158f...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Flertallsdiktatur er ikke mer demokratisk, Sveits er et dårligere demorkati enn Norge som er mer representativt og bruker færre folkeavstemninger

Helt feil. I Norge kan politikerne gjøre akkurat hva de vil i 4 år. De trenger ikke en gang bry seg om det de lovte for å få makten. Kan være stort verre demokrati enn dette vel? 

Anonymkode: a33dd...afb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maatte_ha_konto

Gratis tannlege på linje med andre helsetjenester. Legalisering av Cannabis er på tide, få ned litt av den forbanna fylla og ta penger fra de kriminelle-utvikle jobber og bruke emnet for det det er verdt. Ville skapt enorm nytte i næring og samfunnet generelt. Dette sier jeg selv om jeg ikke bruker cannabisprodukter til rus. Jeg kjenner til rusproblematikk, allikevel bør dette legaliseres og reguleres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Helt feil. I Norge kan politikerne gjøre akkurat hva de vil i 4 år. De trenger ikke en gang bry seg om det de lovte for å få makten. Kan være stort verre demokrati enn dette vel? Anonymkode: a33dd...afb

Flertallsdiktatur er verre, det kan ulike interessegrupper få flertall for lover som bryter med grunnloven og krenker andres friheter og rettigheter, slik vi har sett i Sveits. Det er ikke uten grunn at Norge gjør det bedre på internasjonale målinger for demokrati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

At all velferd og fellesgoder skal være offentlige. Helse, utdanning, samferdsel og ikke minst energi. Dette klarte vi for 70 år siden, og det er bare ljug at det ikke går an i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...