Gå til innhold

Sliter med anfall jeg aldri har fått hjelp med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt de siden jeg var liten. Siden jeg har ptsd så skyvet helsevesenet det under som bare angst. Men jeg vet godt hva angst er, og dette er noe annet. 

Jeg har blitt testet en gang for epilepsi, men det kom ikke noe ut av det. Dessuten tror jeg man må teste det når anfallet skjer… Hvordan skal man få til det…? Jeg klarer jo ikke en gang å si ifra til noen når det skjer og er helt handlingslammet flere døgn etterpå

Det starter med at jeg får en følelse av ingenting… vanskelig å beskrive, men er som et tomrom, et hvitt ark. Jeg vet ikke hvor lenge noe varer, for mister helt kontroll på tid. Bestemt meg flere ganger for å sette på en stoppe klokke, men jeg blir så borte hver gang og klarer ikke tenke.

Neste fase føles veldig kaotisk ut. Jeg klarer ikke tenke i setninger og klarer ikke forstå hva andre sier. Å bevege seg er ubehagelig, alt blir hakkede bevegelser. Til og med tungs får en slags rytmisk krampe med resten av kroppen, men det skjer bare om jeg prøver bevege meg. Så jeg legger meg oftest i fosterstilling og bare venter på at det går over. Aner ikke hvor lenge. 

I tiden etterpå så er det som at jeg må trene meg opp til å prate igjen, til og med å holde et vannglass blir knotete da jeg ikke har kontroll på musklene. Kniv og gaffel er bare å glemme. Ofte går det 2 dager før jeg klarer lage meg mat. 

Jeg kan også i ettertiden fort hacke i et nytt anfall. Typisk at det da skjer ila de 2 første ukene etter første anfall. Får nok disse anfallene 3-4 ganger i året. 

Å se på tv i tiden etterpå er brutalt. Det blir for mange inntrykk. Samme med mobilen. 

Dette er et stort problem for jeg har mistet flere jobber pga dette. Jeg klarer jo ikke ringe inn syk… 

Noen som kan kjenne seg igjen i symptomene? Eller vet hvor jeg kan få hjelp?

Anonymkode: d3ebd...557

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan minne om dissosiasjon. Jeg har også ptsd og dissosiasjon, det er vist vanlig å ha dissosiasjon når man har ptsd. Jeg ser på det som at hode slår seg av for å beskytte meg når det blir for mye for meg. Når jeg dissosierer så går jeg enten på autopilot der jeg kan gjøre ting men ikke huske at jeg har gjort det, tid blir borte. Eller så kan jeg bli helt lammet og jeg ikke hører, ser eller kan røre meg, tiden blir også borte. Når jeg har vært i en situasjon som er veldig vanskelig kan jeg få psykosomatisk lammelse i beina, greier ikke røre dem og må bruke mye energi på å få tilbake bruken av dem

Anonymkode: db231...b07

• Liker 3
Skrevet

Dette kan faktisk være migrene. Jeg har hatt tilsvarende anfall hele livet og ďe ble betydelig redusert da en øyelege satte meg på sporet av migrene og jeg etterhvert fikk prøve ut migrenemedisiner 

Anonymkode: 08193...5bf

• Liker 2
Skrevet

Kan høres litt som migrene. Jeg mister ord og blir helt matt og rar i hodet når den kommer. Litt uteavdegsjælopplevelse. Føler at jeg liksom ikke er til stede. Klarer ikke høye lyder og lys. Kan ikke se på skjermer. Eneste som hjelper er å legge seg på et mørkt rom. Migrene medisin hjelper meg litt, men jeg blir veldig kvalm av dem.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...