tøydokka Skrevet 26. oktober 2022 #1 Del Skrevet 26. oktober 2022 Har naturlig mellomblondt hår. Ønsker å farge håret litt lysere. Har tidligere gjort dette med litt varierende resultat. Problemet har vært at fargen har blitt litt gul. Det har skjedd selv om fargen skulle bli askeblond, det har ikke blitt sånn som fargen på pakken. Det er jo så mange merker der ute at det er til å bli helt forvirret av. Noen som har gode erfaringer med en spesiell type hårfarge til hjemmebruk? Ikke svar at jeg heller bør gå til frisør, for det er ikke det jeg spør om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillefinger Skrevet 26. oktober 2022 #2 Del Skrevet 26. oktober 2022 Ja. Du kan lysne håret med rabarbra. Det krever et par tre behandlinger i noen timer, men gir resultater. Jeg laget lyse striper i mitt hår på den måten. Jeg leste om det, tenkte "javel?" og måtte bare prøve. Fikk rabarbra av naboen. Rullet noen striper rundt en skrellet rabarbrastilk, og dekket med plast, virket noen timer, gjorde det tre ganger iløpet av en uke. Rullet også noen striper rundt våt bomull. Kuttet rabarbra i små biter og kokte i 15 minutter, og dyppet bomullen i etter avkjøling. Pakket det også inn i plast, samme som med stilkene. Det var denne kokeoppskriften jeg leste om på nettet. Men jeg måtte bare teste begge. Jeg gjorde det ene på høyre side og det andre på venstre. 1 gang så jeg ikke forskjell. 2 gang, en anelse. 3 gang, tydelig forskjell. Jeg ble overrasket over resultatet. Jeg fikk samme resultat på H og V. Gadd ikke å gjøre det flere ganger, men det hadde kanskje blitt enda mer markant etter flere omganger.. Det var kanskje ikke et slikt svar du ønsket, men dette virker, og det er gratis 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 28. oktober 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 28. oktober 2022 Lillefinger skrev (På 27.10.2022 den 1.35): Ja. Du kan lysne håret med rabarbra. Det krever et par tre behandlinger i noen timer, men gir resultater. Jeg laget lyse striper i mitt hår på den måten. Jeg leste om det, tenkte "javel?" og måtte bare prøve. Fikk rabarbra av naboen. Rullet noen striper rundt en skrellet rabarbrastilk, og dekket med plast, virket noen timer, gjorde det tre ganger iløpet av en uke. Rullet også noen striper rundt våt bomull. Kuttet rabarbra i små biter og kokte i 15 minutter, og dyppet bomullen i etter avkjøling. Pakket det også inn i plast, samme som med stilkene. Det var denne kokeoppskriften jeg leste om på nettet. Men jeg måtte bare teste begge. Jeg gjorde det ene på høyre side og det andre på venstre. 1 gang så jeg ikke forskjell. 2 gang, en anelse. 3 gang, tydelig forskjell. Jeg ble overrasket over resultatet. Jeg fikk samme resultat på H og V. Gadd ikke å gjøre det flere ganger, men det hadde kanskje blitt enda mer markant etter flere omganger.. Det var kanskje ikke et slikt svar du ønsket, men dette virker, og det er gratis 😁 Spennende. Har prøvd med sitron tidligere. Det fungerte litt, men jeg gjorde bare en runde med behandling. Det var jo litt mer jobb enn å gå å kjøpe en hårfarge, men absolutt noe jeg vurderer å prøve. Er rabarbrasesongen over nå? Får man kjøpt rabarbrastilker i butikker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillefinger Skrevet 28. oktober 2022 #4 Del Skrevet 28. oktober 2022 tøydokka skrev (18 minutter siden): Spennende. Har prøvd med sitron tidligere. Det fungerte litt, men jeg gjorde bare en runde med behandling. Det var jo litt mer jobb enn å gå å kjøpe en hårfarge, men absolutt noe jeg vurderer å prøve. Er rabarbrasesongen over nå? Får man kjøpt rabarbrastilker i butikker? Ja, sesongen er over. Og ja, i enkelte butikker på forsommeren🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 28. oktober 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 28. oktober 2022 Lillefinger skrev (4 minutter siden): Ja, sesongen er over. Og ja, i enkelte butikker på forsommeren🙂 Takk 😊 Får prøve til våren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #6 Del Skrevet 28. oktober 2022 Lillefinger skrev (På 27.10.2022 den 1.35): Ja. Du kan lysne håret med rabarbra. Det krever et par tre behandlinger i noen timer, men gir resultater. Jeg laget lyse striper i mitt hår på den måten. Jeg leste om det, tenkte "javel?" og måtte bare prøve. Fikk rabarbra av naboen. Rullet noen striper rundt en skrellet rabarbrastilk, og dekket med plast, virket noen timer, gjorde det tre ganger iløpet av en uke. Rullet også noen striper rundt våt bomull. Kuttet rabarbra i små biter og kokte i 15 minutter, og dyppet bomullen i etter avkjøling. Pakket det også inn i plast, samme som med stilkene. Det var denne kokeoppskriften jeg leste om på nettet. Men jeg måtte bare teste begge. Jeg gjorde det ene på høyre side og det andre på venstre. 1 gang så jeg ikke forskjell. 2 gang, en anelse. 3 gang, tydelig forskjell. Jeg ble overrasket over resultatet. Jeg fikk samme resultat på H og V. Gadd ikke å gjøre det flere ganger, men det hadde kanskje blitt enda mer markant etter flere omganger.. Det var kanskje ikke et slikt svar du ønsket, men dette virker, og det er gratis 😁 Hvor lenge varte det? Anonymkode: 42dc4...8c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #7 Del Skrevet 28. oktober 2022 Jeg er naturlig mellom/mørk blond og lysner etterveksten med denne. Blir ikke gul. Bruker lillasjampo ca hver 4 vask for å kjøle ned tonen littegrann. https://www.blush.no/haarpleie/haarfarge/loreal-paris-recital-preference-1021-stockholm-extra-ljus-parlemorsblond-56916?gclid=Cj0KCQjw--2aBhD5ARIsALiRlwC-NCHvh7CiHtW7haD8AJhaL4S-cXwPFf1V9BClxcKbzL1ulv3qMawaAgncEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Anonymkode: 49dea...187 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillefinger Skrevet 28. oktober 2022 #8 Del Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvor lenge varte det? Anonymkode: 42dc4...8c3 Varig. Det måtte gro ut igjen for å få tilbake mitt naturlige blonde. Det ble ikke mørkere igjen etter at det var lysnet. Jeg vil tro at det fungerer best på de som er mellomblonde/litt lyse fra før. Det er jo mer omfattende å bli lys når man er mørk. Men dette er spekulasjon, og jeg vet ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillefinger Skrevet 28. oktober 2022 #9 Del Skrevet 28. oktober 2022 En titt i gamle album.... Mitt resultat etter 3 behandlinger med rabarbra. Jeg hadde gamle hennafargerester nederst. Henna blekner naturlig over tid, men blir ikke borte. Rabarbra bleket dette også. Jeg hadde langt hår/til midjen på dette bildet/ når jeg testet rabarbra. Det ble lysere på den delen som var ubehandlet/naturlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 28. oktober 2022 #10 Del Skrevet 28. oktober 2022 Grunnen til at det blir litt gult er at det er noe blekemiddel også i de lyseste hårfargene. Så du må bruke lillasjampo eller toner over 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 30. oktober 2022 Forfatter #11 Del Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 28.10.2022 den 18.16): Jeg er naturlig mellom/mørk blond og lysner etterveksten med denne. Blir ikke gul. Bruker lillasjampo ca hver 4 vask for å kjøle ned tonen littegrann. https://www.blush.no/haarpleie/haarfarge/loreal-paris-recital-preference-1021-stockholm-extra-ljus-parlemorsblond-56916?gclid=Cj0KCQjw--2aBhD5ARIsALiRlwC-NCHvh7CiHtW7haD8AJhaL4S-cXwPFf1V9BClxcKbzL1ulv3qMawaAgncEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Anonymkode: 49dea...187 Tusen takk 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå