Gå til innhold

Kommer boligprisene til å gå veldig mye ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se overskrift.

Anonymkode: 324b0...10d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vet da fåglarna

Anonymkode: 607f6...f93

• Liker 6
Skrevet

Nei, de kommer ikke til å gå ned. Men de vil ikke gå like brått oppover som de har gjort de siste ti årene. 

Anonymkode: c41f6...cae

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Ingen vet. Jeg tror de vil synke en del. Det kommer jo en rentehevning i november og en i desember og noen til neste år.

• Liker 1
Skrevet

Dette lurer jeg på også. 

Hvorfor skriver noen at de ikke vil gå ned? Det har jo allerede gått ned....

Anonymkode: c01c5...d14

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette lurer jeg på også. 

At det har gått ned betyr ikke at det kan gå videre ned. Men ingen vet egentlig.

• Liker 2
Skrevet

De har allerede gått litt ned, men akkurat nå er det rekord mange boliger til salgs samtidig som at det er svært få kjøpere på markedet. Det gjør jo at tilbud og etterspørsel på bolig har gått fra å være selger marked til kjøpers markedet. Derfor er det akkurat nå billigere å kjøpe bolig fordi de som selger ofte godtar bud under prisantydning. 

Dette kan snu, eller det kan være sånn en stund til. Det er umulig spå i fremtiden om hvor lenge det vil være slik.

Anonymkode: e8332...3b4

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

De har allerede gått litt ned, men akkurat nå er det rekord mange boliger til salgs samtidig som at det er svært få kjøpere på markedet. Det gjør jo at tilbud og etterspørsel på bolig har gått fra å være selger marked til kjøpers markedet. Derfor er det akkurat nå billigere å kjøpe bolig fordi de som selger ofte godtar bud under prisantydning. 

Dette kan snu, eller det kan være sånn en stund til. Det er umulig spå i fremtiden om hvor lenge det vil være slik.

Det er ikke rekordmange boliger til salgs nå. Du har ikke fulgt så mye med på boligmarkedet forstår jeg. I underkant av 33600 boliger til salgs på finn.no nå. i 2018 var det 41000+ boliger til salgs på finn.no på et tidspunkt husker jeg.

Anonymkode: 26d5a...aa0

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

La meg sjekke krystallkula mi…

Anonymkode: a2dbb...f67

• Liker 1
Skrevet

Det er lite som tyder på det. Prisene er gått svakt ned nå, trolig som følge av krigen og økte priser. Dette vil stabilisere seg og prisene vil gradvis øke igjen. At vi får en tilsvarende vekst som vi har hatt frem til nå er usannsynlig, men boligprisene vil ALLTID stige gradvis over tid. 

Anonymkode: 8997a...c3d

• Liker 3
Gjest Some guy
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Se overskrift.

Anonymkode: 324b0...10d

Ja

Skrevet

Det er ikke rekordmange boliger til salgs nå. Du har ikke fulgt så mye med på boligmarkedet forstår jeg. I underkant av 33600 boliger til salgs på finn.no nå. i 2018 var det 41000+ boliger til salgs på finn.no på et tidspunkt husker jeg.

Hvis du går på eiendomnorge.no, så står det der at det er rekord av boliger lagt ut i september i år. Grafen går helt tilbake til 2003 og i 2022 ble det satt ny rekord.. Ny rapport kommer snart, så blir spennende å følge med om det økes ytterligere. Jeg stoler mer på eiendomnorge.no enn din hukommelse 😜

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er du nå igjen framme med fantasitallene dine 😄  Det har ikke siden forrige krise vært så mange boliger på markedet som nå, og det kommer flere for hver dag! I 2018 lå det 26.000 i snitt på markedet gjennom året. Du kan regne forskjellen selv til dagens 33.600.

Anonymkode: 494bc...0fb

• Liker 1
Skrevet

Hvis du går på eiendomnorge.no, så står det der at det er rekord av boliger lagt ut i september i år. Grafen går helt tilbake til 2003 og i 2022 ble det satt ny rekord.. Ny rapport kommer snart, så blir spennende å følge med om det økes ytterligere. Jeg stoler mer på eiendomnorge.no enn din hukommelse 😜

Helt riktig! Skjønner ikke hvorfor vedkommende stadig kommer med det usaklige tallet som er fullstendig feil. Sannsynligvis en boligeier som har tenkt å selge snart og er redd for tapet som garantert vil komme.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette lurer jeg på også. 

Nei det har ikke gått ned. At de øker 2% den ene måneden og går ned 0,13% den andre måneden og opp 1,3 prosent igjen den neste måneden betyr ikke at prisene har gått ned. Det er bare media som sammenligner med fjorårets bratte stigningskurve og stigningskurven er ikke like bratt og rask nå 

Anonymkode: c41f6...cae

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er lite som tyder på det. Prisene er gått svakt ned nå, trolig som følge av krigen og økte priser. Dette vil stabilisere seg og prisene vil gradvis øke igjen. At vi får en tilsvarende vekst som vi har hatt frem til nå er usannsynlig, men boligprisene vil ALLTID stige gradvis over tid. 

Anonymkode: 8997a...c3d

Og alle landets økonomer og til og med meglerne selv sier at vi nå er i en nedgangstid som kan vare lenge. Boligprisene skal ifølge eksperter ned 30-40% over de neste årene.

Skrevet

kommer til å gå litt ned nå, for så å stige igjen.

de som har råd til å vente vil heller leie ut fremfor å selge, eller man blir der man er i påvente av at prisen normaliserer seg igjen. er nok kun de som allerede har kjøpt og har panikk med å selge som tar godtar bud under nå.,

leier jeg ut huset mitt kan jeg flytte til en rimeligere leilighet på en mindre plass, betale ned boliglånet og samtidig sitte igjen med ca 10 000 i mnd  i +pluss i utleieinntekter.

Anonymkode: ff42d...2e3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og alle landets økonomer og til og med meglerne selv sier at vi nå er i en nedgangstid som kan vare lenge. Boligprisene skal ifølge eksperter ned 30-40% over de neste årene.

ja, og hvilke eksperter er dette, tar gjerne en kilde på det;)

Anonymkode: ff42d...2e3

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

30-40% er jo bare galskap å skrive. Om noen virkelig tror det kommer til å skje, så må de også tro på full krise i landet. Ingenting tilsier dette. Men du må gjerne sitte rolig i båten din og vente til prisene faller 30-40% for så å kjøpe. Trolig vil du da eie bolig i løpet av livet 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...