Gå til innhold

Bestilt fra nettbutikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestilt seng fra nettbutikk, hvor de har en kampanjepris på 20% på enkelte varer.

Når jeg endelig får varen, mangler madrassen. Jeg tror at dette skal komme i en annen pakke og venter dermed ei uke på madrassen, men får den ikke. Kontakter dermed nettbutikken som sier at det var feil med prisene på nettbutikken deres og de beholder retten til å fikse på tekniske feil, som jeg har akseptert når jeg har kjøpt madrassen. Problemet er at de ikke har informert. De sier nå st jeg kan returnerte sengen hvis jeg vil kostnadsfritt, men madrass kan de ikke sende.

Reagerer på hvorfor de ikke har meldt av om denne tekniske feilen og hvorfor har jeg gått og ventet så lenge på den til ingen nytte? Har jeg lov til å likevel kreve madrassen, selv om det ifølge dem var en teknisk feil på siden deres, siden jeg ikke ble informert om dette før jeg sendte dem mail og spurte om det etter to uker?  

Anonymkode: f6a02...da1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier ordre bekreftelsen du mottok på mail ved kjøp? Altså kvitteringen?

Jeg vil si de har gjort en bindene avtale om det ikke er slik at madrassen aldri sto oppført som med i prisen, og du misforsto og trodde den fulgte med. 

Om det var en teknisk feil hos dem er de fortsatt ansvarlig ja.

Anonymkode: 15f84...d03

Skrevet (endret)

Her hadde jeg rett og slett kontaktet Forbrukerrådet. Høres ut som nettbutikken lurer folk. Har de lagt ut en vare til en bestemt pris, kan de ikke etter at folk faktisk har bestilt det, komme og si at det var "teknisk feil". 

Står prisen du ble lovet i epost-bekreftelsen du fikk etter bestillingen? Send den til Forbrukerrådet med en epostforklaring og spør hva dine rettigheter her er, eller om nettbutikken har retten på sin side når de skylder på "teknisk feil".

Jeg googlet Forbrukerrådet, og de ber folk ta opp tvistesaker med Forbrukertilsynet:

https://www.forbrukertilsynet.no/om-forbrukertilsynet/kontakt-oss

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...