AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #1 Skrevet 26. oktober 2022 Jeg fikk akkurat positiv test. Visste ikke at jeg var gravid, prøvde ikke og hadde til og med tatt angrepille. Men det jeg gremmes aller mest over, og faktisk irriterer meg over at jeg må slutte med (skyt meg!) er at jeg må være fem-seks uker på vei og har snust som bare det. Sist var det ingen sak å slutte for da prøvde vi aktivt og jeg var kvalm fra dag 6 i graviditeten. Nå har jeg ingen symptomer. Jeg trenger faktisk motivasjon. Kjør på med hvor jævlig det er så jeg ikke tar en eneste en til, vær så snill! Og noen som vet når den mest kritiske fasen er og når navlestrengen eller blod fra mor møter babyens? Jeg googler meg ihjel av bekymring. Anonymkode: 5fbcb...3cb
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #2 Skrevet 26. oktober 2022 Må være ekkelt for mannen din å kysse deg siden det smaker råttent askebeger? Anonymkode: 7e9f0...166
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #3 Skrevet 26. oktober 2022 Se for deg babyen komme ut med en stor klyse med snus tytende ut av navlestrengen. Anonymkode: 7e9f0...166
Snok1 Skrevet 26. oktober 2022 #4 Skrevet 26. oktober 2022 Jeg våknet en morgen for litt over en måned siden og tenkte at «Idag slutter jeg å snuse», og så sluttet jeg å snuse etter 35 år. Det kan være vanskelig å virkelig bestemme seg, men så fort man har bestemt seg er det lett. Du har verdens beste grunn til å slutte.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #5 Skrevet 27. oktober 2022 Tanken på hva det gjør med det uskyldige fosteret i magen var nok til at jeg sluttet på dagen… det er 2,5 år siden nå og ikke rørt en snus i ettertid heller Anonymkode: ff2a3...194
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #6 Skrevet 27. oktober 2022 Bruk Onico, det hjelper 😊 Ikke alle i tråden som helt skjønner psykologien bak det å kvitte seg med en avhengighet… Anonymkode: a6e37...8ef
Kakaoen Skrevet 27. oktober 2022 #7 Skrevet 27. oktober 2022 Det jeg kan huske å ha lest, fra gravid apper, er at før hjertet begynner å slå så lever embryoet på næringen fra plommesekken. Hjertet begynner å slå i uke 6. Så de to første ukene etter uteblitt mens så er ikke embryoet avhengig av ditt blod for å få næring. Hvis jeg har forstått det riktig.. Så sjansen for at du har påført embryoet noe skade nå er veldig liten Men å slutte ja.. Forstår at det må være skikkelig vanskelig. Men se det for deg.. Ei som er høygravid med snusleppe. Er ikke veldig pent syn og ALLE hadde vært ekstremt dømmende. Ikke tenk at du skal gi opp snusen for godt. Men hver morgen så si til deg selv at i dag skal jeg i hvertfall IKKE snuse. Altså ta en dag av gangen. Og du.. Gratulerer da 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå