Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i jobbsøkerprosess nå, og har vært på forskjellige intervjuer. Flere har spurt hva jeg tenker om lønn. Hva svarer man da?? Man vil jo verken legge seg på et minimum, eller stille for høye krav..

Anonymkode: ccb8c...4cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sa til mannen min at han ikke må oppgi lønna si siden han var underbetalt, be de heller om å komme med et tilbud og at han ikke vil prise seg for høyt. Fikk et veldig bra tilbud og jeg sa at nå måtte han forhandle, de gir deg aldri det beste tilbudet med en gang. Han gikk opp 164 000 kr 😉

Endret av Finmia
  • Liker 3
Skrevet

Hos oss spør vi for å kartlegge om kandidaten har så store krav at personen er aktuell hos oss. Så å sette krav om for mye er ikke nødvendigvis en fordel. 

Anonymkode: 44900...297

• Liker 1
Skrevet

Jeg har sagt at jeg håper på å ligge på gjennomsnittet for utdanning og erfaring i henhold til lønnstatistikk

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hos oss spør vi for å kartlegge om kandidaten har så store krav at personen er aktuell hos oss. Så å sette krav om for mye er ikke nødvendigvis en fordel. 

Sier dere da først hva lønnsrammen dere har planlagt er, sånn at kandidaten kan vurdere om sine ønsker er innafor rammen?

Anonymkode: 31e71...b11

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg ønsker meg et markedsmessig korrekt og godt tilbud i henhold til min kompetanse og vanskelighetsgrad på stillingen. Sier en hva en tjener prøver de seg ofte på 10.-20.000 opp. Det bytter jeg ikke jobb for

Anonymkode: 9658e...f14

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har sist svart på spørsmål om nåværende lønn at jeg ikke ønsker å oppgir den da stillingene ikke kan sammenlignes (privat Vs kommunalt)  og at lønn er ikke motivasjonen for å bytte jobb. 

Tilbudet som blir nevnt i intervjue to var ca lønn de forventer å betale og det lå innenfor mine forventninger for selve stillingen. 

Anonymkode: 47bda...fc8

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har sist svart på spørsmål om nåværende lønn at jeg ikke ønsker å oppgir den da stillingene ikke kan sammenlignes (privat Vs kommunalt)  og at lønn er ikke motivasjonen for å bytte jobb. 

Anonymkode: 47bda...fc8

Dette har jeg også svart men det var sykt upopulært. De ble SURE og var nesten ikke vits i å fortsette intervjuet. 😂 Så det spørsmålet der er vanskelig. 

Skrevet
Albbas skrev (1 time siden):

Dette har jeg også svart men det var sykt upopulært. De ble SURE og var nesten ikke vits i å fortsette intervjuet. 😂 Så det spørsmålet der er vanskelig. 

Dette er min erfaring også, akkurat som at de ikke vil innse at kommunen betaler mindre enn i det private 😅

Skrevet

Jeg gikk fra iks til kommune og oppga den reelle lønnen jeg hadde inkludert tillegg. Det er offentlig informasjon og lett å sjekke lønnen min uansett. Man kan jo bare be om innsyn. Gikk opp mer enn 100 000. 

Anonymkode: 4ac70...58b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.10.2022 den 9.51):

Sier dere da først hva lønnsrammen dere har planlagt er, sånn at kandidaten kan vurdere om sine ønsker er innafor rammen?

Nei, fordi 95 % av kandidatene da vil mene de bør ligge i helt øvre del av lønnsrammen, selv om de ikke hører hjemme der. 

Så må vi påpeke hvor dårlig kvalifiserte de faktisk er, og det er ikke hyggelig. 

Selv om de kanskje ender med å takke ja likevel, vil hele forhandlingen ha ødelagt motivasjonen hos den nyansatte. 

Anonymkode: 4758b...91c

Skrevet

Jeg sitter på andre siden av bordet, som arbeidsgiver. Som en del av rekrutteringsprosessen spør vi om hvilke forventninger kandidaten har til lønn. Vi har jo en viss ide ift lønn, men på noen stillinger kan det være slingringsmonn (privat bedrift).

Jeg opplever at folk er ærlige og sier hva de tjener, men at de selvsagt har forventninger om å gå opp i lønn.

Om de lyver på seg høyere lønn enn de faktisk har, vises det når vi tar en kredittsjekk på de (som vi i forkant  informerer om at vi gjør).

Jeg jobber i en bransje hvor mange ønsker å jobbe, både på grunn av vilkår, men også andre ting. Noen gang forundrer det meg hvor lite over dagens lønn de aksepterer. Har muligens med at vi har gode ansattevilkår utover lønn. 

Anonymkode: eb158...0b8

Skrevet
On 10/27/2022 at 9:51 AM, AnonymBruker said:

Ja :)

Skrevet

Jeg må vite ca lønn for å heletatt stille på et jobbintervju. Ellers er det totalt bortkastet tid OG penger å dra dit.

Anonymkode: 974c5...5c5

Skrevet

Skiftet kommune. Løy at jeg tjente litt mer enn det jeg gjorde, så la de på 10000. Så da gikk jeg opp 27000. Med nylig lønnsforhandlinger gikk jeg opp 10000 til. Hver krone teller ja..

Anonymkode: d7f70...b91

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg sitter på andre siden av bordet, som arbeidsgiver. Som en del av rekrutteringsprosessen spør vi om hvilke forventninger kandidaten har til lønn. Vi har jo en viss ide ift lønn, men på noen stillinger kan det være slingringsmonn (privat bedrift).

Jeg opplever at folk er ærlige og sier hva de tjener, men at de selvsagt har forventninger om å gå opp i lønn.

Om de lyver på seg høyere lønn enn de faktisk har, vises det når vi tar en kredittsjekk på de (som vi i forkant  informerer om at vi gjør).

Jeg jobber i en bransje hvor mange ønsker å jobbe, både på grunn av vilkår, men også andre ting. Noen gang forundrer det meg hvor lite over dagens lønn de aksepterer. Har muligens med at vi har gode ansattevilkår utover lønn. 

I bank dette eller? :=) 

Anonymkode: c00a7...4ae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.10.2022 den 17.57):

Jeg hadde avsluttet den intervjuprosessen på sekundet dersom arbeidsgiver foretok en kredittsjekk av meg !
(gitt at jeg ikke søkte en stilling som økonomidirektør eller lignende) 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...