AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #1 Skrevet 26. oktober 2022 Sikkert litt individuelt og temperamentavhengig, men sånn ca.? F.eks gråt fordi de er trøtte, fordi det ble den røde koppen og ikke den blå, fordi de ikke fikk lov til å slå mamma i hodet med skoskjeen, fordi de skulle åpne yoghurten selv og absolutt ikke få hjelp, osv. osv. Små og store nederlag i hverdagen som er gråteverdige, ved hvilken alder ca. klarer normale barn å håndtere slikt uten gråt? Anonymkode: 78778...45f
Sofakona Skrevet 26. oktober 2022 #2 Skrevet 26. oktober 2022 4 åring og gråter forsatt for så mange grunner..store og små he he. 10 åring gråter når han er frustrert eller lei seg
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #3 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sikkert litt individuelt og temperamentavhengig, men sånn ca.? F.eks gråt fordi de er trøtte, fordi det ble den røde koppen og ikke den blå, fordi de ikke fikk lov til å slå mamma i hodet med skoskjeen, fordi de skulle åpne yoghurten selv og absolutt ikke få hjelp, osv. osv. Små og store nederlag i hverdagen som er gråteverdige, ved hvilken alder ca. klarer normale barn å håndtere slikt uten gråt? Anonymkode: 78778...45f Ikke ved 4 år i alle fall 🙊 Anonymkode: 2212c...ccc 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #4 Skrevet 26. oktober 2022 Som du sier er det individuelt. Min fireåring kan fortsatt gråte en del, spesielt hvis hun er trøtt og sliten. Da faller hele verden i hodet. Anonymkode: 7b328...d07
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #5 Skrevet 26. oktober 2022 Når de lærer å regulere srg fra foreldrene sine og de er modne nok har verktøy som trengs for å takle vanskelige situasjoner på en god måte. Noen mestrer dette som 3-4 åring, andre som 7-8 åring og noen mestrer det egentlig aldri. Anonymkode: e8ee5...f18 12 6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #6 Skrevet 27. oktober 2022 Min 4-5 åringen gråter egentlig lite for sånt. Kan selvfølgelig gråte og få følelser ut av kontroll om han er trøtt og sliten, men gråter ikke om han får feil kopp, om han ikke får lov til å ta med pinnen inn, om han ikke får lov til å se på tv. Han kan bli sint, men han kommer ikke dit at han legger seg ned og gråter lengre. Anonymkode: 69041...ebc 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #7 Skrevet 27. oktober 2022 Min var slik en kort periode rundt ett årsalderen. Hn var frustrert over å ikke gjøre seg forstått. Det hjalp veldig når vi begynte å bruke tegnspråk. Vi fikk låne en bok fra barnehagen og lærte oss basic tegnene som barnehagen også praktiserte. Anonymkode: d162c...ad9 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #8 Skrevet 27. oktober 2022 Den verste frustrasjonen går over når språket sitter noen på plass, sånn i 4- årsalderen. Men barn har også problemer med å regulerer følelser. Noen mer enn andre. Så mange barn tar lett til tårene om de ikke føler seg forstått også når de er 6-8 år. Durer de i vei for alt og ingenting etter det ville jeg muligens kontaktet Bup😅 Anonymkode: 2cc0e...b05 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #9 Skrevet 27. oktober 2022 Nå som han snart har bedre ordforråd enn meg (i alle fall på dinosaurer og store maskiner 😆), takler fireåringen de første situasjoner. Nå er vi sikkert nede i en til to frustrasjonsanfall per dag, og samtlige kan knyttes til sulten, trøtt eller at det har skjedd noe skikkelig kjipt som jeg også hadde blitt lei meg av (dog kanskje med litt færre krokodilletårer ❤️). Anonymkode: 0ffc3...d6c
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #10 Skrevet 27. oktober 2022 Slike situasjoner du beskriver syns jeg er typisk for 2-års alder. De blir jo lei seg senere også men det med å gråte for aalt, heele tiden syns jeg er mer typisk 2år Anonymkode: 5002f...c5f 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #11 Skrevet 27. oktober 2022 Jenta mi er 4,5 år, og jeg merker enorm forbedring nå. Det var helt krise ved 2-års-alder, ille fortsatt da hun var 3 år, men etter at hun passerte 4 år kommer slike utbrudd sjeldnere og sjeldnere. Nå kan vi ha flere dager på rad med fred og harmoni. Er hun syk, veldig trøtt eller på lavt blodsukker, gråter hun lettere. Så jeg passer på nok søvn og regelmessige måltider 😉 Anonymkode: 90076...59d
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #12 Skrevet 27. oktober 2022 Når du har gutt 9 år kanskje o. Du har jente….. aldri, sutreetryne Anonymkode: df702...0a7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #13 Skrevet 27. oktober 2022 Min stedatter har alltid begynt å gråte for hver minste motgang eller hvert eneste nei. Det har gått så langt at moren har sagt til oss at vi ikke må konfrontere hun med ting hun har gjort galt/oppfører seg dårlig. Dette har resultert i at vi ikke ønsker at hun er noe særlig med oss og at hun fortsatt, som 18 åring griner for hver minste motgang hun får. Anonymkode: 88583...274 1
Rucula Skrevet 27. oktober 2022 #15 Skrevet 27. oktober 2022 (endret) Min 5 åring griner for alt 😵💫 Endret 27. oktober 2022 av Rucula
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #16 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Sikkert litt individuelt og temperamentavhengig, men sånn ca.? F.eks gråt fordi de er trøtte, fordi det ble den røde koppen og ikke den blå, fordi de ikke fikk lov til å slå mamma i hodet med skoskjeen, fordi de skulle åpne yoghurten selv og absolutt ikke få hjelp, osv. osv. Små og store nederlag i hverdagen som er gråteverdige, ved hvilken alder ca. klarer normale barn å håndtere slikt uten gråt? Anonymkode: 78778...45f Min var sånn til hn begynte på skolen, ikke nå lengre Anonymkode: 47bc7...6c3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #17 Skrevet 27. oktober 2022 9 åring som griner for alt. Tårer som er presset frem. Man kan fint se på barn om dette er noe de virkelig kan gråte for eller manipulering. Anonymkode: 7db00...790
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #18 Skrevet 27. oktober 2022 Min fireåring gråter fortsatt en del. Det er mye av det som førte til gråt da hun var 1-2 år, som ikke gjør det mer da. Nå er det gjerne noe hun ikke får til som utløser det. Hun tåler å få den grønne koppen når hun hadde sett for seg den gule, i motsetning til for to år siden. 2,5 åringen gråter mindre, og jeg kan nesten si hun har sluttet med det, om hun noen gang startet. Men hun kaster ting, dytter og slår når livet går henne helt imot. Det har storesøsteren aldri gjort. Anonymkode: 7be64...537
Ann09 Skrevet 27. oktober 2022 #19 Skrevet 27. oktober 2022 Nabogutten gråter hele tiden. Han er 3 år gammel. Når han går ut i gården prøver jeg til og med å lukke vinduene. Enhver grunn - og allerede tårer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå