Gå til innhold

Har barn som går Trick or treat med smarttelefon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet, rart spørsmål! Men vi har en hund som freaker helt ut av lyden av ringeklokka. Vi jobber med saken, men vi er helt på punktet hvor han tåler 15-20 ring i løpet av en kveld 😅

Tidligere år har han vært hos svigers på Halloween (de bor i gokk!). Men de er bortreist i år. Så jeg lurte på å henge opp en lapp på døra hvor det står «happy Halloween! Ringeklokke i ustand, send en spoooky emoji til *telefonnr* så skal vi se om det blir knask eller knep!»

De minste barna går jo gjerne sammen med en voksen jeg regner med har telefon, men hva med 6-10 års alder? Og synes du som forelder det er OK å be barnet ditt sende en sms? Jeg kommer selvfølgelig til å slette alle meldinger! 

Anonymkode: 9ae99...954

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PS: jeg vet at en smart-ringeklokke som er koblet til telefonen hadde det vært det beste, men de er så dyre 😅

Skrevet

MÅ dere være hjemme???

Anonymkode: eda51...a7f

Skrevet

Ville heller satt ut en skål med godteri, og skrevet en lapp om at de ikke må ringe på, og bare ta feks en eller to ting hver. Jeg har satt ut skål da minste var baby som sov lett, og de fleste barna tok bare en ting og listet seg bort 🙂

Anonymkode: baa1a...412

• Nyttig 1
Skrevet
vilkåret skrev (1 time siden):

Banke på? Som i gamle dager?

Like ille som ringeklokka for hunden dessverre 😅

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

MÅ dere være hjemme???

Anonymkode: eda51...a7f

Ja! Jeg elsker Halloween, jeg pynter på trappa med gresskar og skummel pynt 😍

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ville heller satt ut en skål med godteri, og skrevet en lapp om at de ikke må ringe på, og bare ta feks en eller to ting hver. Jeg har satt ut skål da minste var baby som sov lett, og de fleste barna tok bare en ting og listet seg bort 🙂

Anonymkode: baa1a...412

Men jeg synes det er så gøy selv! Syne det er gøy å se barna i alle de kule kostymene, vi er det mest halloweenpyntede huset i gata og er veldig populære å besøke 😄

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Før mitt barn fikk telefon så var jeg med og gikk rundt i alle fall. Men du må nok regne med at en del ikke leser lappen og banker på likevel.

Anonymkode: 1fab7...906

Skrevet

Jeg feiret Halloween i Florida et år, og da satt mange ute på plenen og så på barna som gikk rundt og delte ut godteri. Kanskje du og hunden kan sitte på trammen og dele ut? 

Anonymkode: 5f316...d4a

• Liker 3
Skrevet

Jeg fant en bedre løsning, fant en ringeklokke man kan slå av lyd og bare ha lys isteden :) så den kan stå på bordet foran meg så jeg ser den lyse når det ringer på :) 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...