AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #1 Skrevet 26. oktober 2022 Jeg har røyket i smug i mange år, fordi jeg synes det er digg med en sigg i ny og ne, men INGEN vet det;) Etter jeg fikk samboer røyket jeg kun 1 eller 2 hver morgen, ingenting i helgene med mindre samboer var borte. Jeg var 2mnd uten røyk i sommerferien uten problemer. Nylig var samboer bortreist en uke, jeg røyket nesten 5 20pk på den uka, ca 15 om dagen. Da samboer kom hjem gikk det 4 dager før jeg bestemte meg for å ta en røyk på vei til jobb. Jeg ser ikke problemet med å være uten røyk? Skal sies at jeg snuser til vanlig, men lurer da på hva som er problemet med å gå fra røyk til snus? Bør være null stress! Anonymkode: 44f57...746 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #2 Skrevet 26. oktober 2022 Fordi det er enkelt for deg så er det enkelt for alle fordi alle mennesker er jo helt like? Anonymkode: 66e89...30f 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #3 Skrevet 26. oktober 2022 Jeg syntes heller ikke det var vanskelig å slutte med røyken, selv om jeg røkte mer enn deg. Ca 7-10 om dagen. Men han jeg var gift med, som røyka ca 20 om dagen fikk store problemer og fysiske abstinenser. Bl.a. gikk det ut over synet hans, han så veldig dårlig i noen uker. Så han begynte igjen da. Jeg har ikke hatt kontakt med ham på mange år, så aner ikke om han har klart å slutte. Anonymkode: 19631...e91 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #4 Skrevet 26. oktober 2022 Jeg tror faktisk ikke på deg. Du er bare ute etter å provosere. Anonymkode: 13c15...d4d 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #5 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har røyket i smug i mange år, fordi jeg synes det er digg med en sigg i ny og ne, men INGEN vet det;) Etter jeg fikk samboer røyket jeg kun 1 eller 2 hver morgen, ingenting i helgene med mindre samboer var borte. Jeg var 2mnd uten røyk i sommerferien uten problemer. Nylig var samboer bortreist en uke, jeg røyket nesten 5 20pk på den uka, ca 15 om dagen. Da samboer kom hjem gikk det 4 dager før jeg bestemte meg for å ta en røyk på vei til jobb. Jeg ser ikke problemet med å være uten røyk? Skal sies at jeg snuser til vanlig, men lurer da på hva som er problemet med å gå fra røyk til snus? Bør være null stress! Anonymkode: 44f57...746 Hvis det er så enkelt for deg å være uten nikotin hvorfor slutter du ikke for godt? Det lukter ganske mye av folk som røyker...av klær og av ånden Anonymkode: ed372...a56 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #6 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror faktisk ikke på deg. Du er bare ute etter å provosere. Anonymkode: 13c15...d4d Nei dette er 100% sant, det kan jeg garantere! Snus bør lett være en erstatning for røyk, jeg kan styre røyking etter når jeg er alene over en viss tid så ikke det blir oppdaget, min hemmelighet, min kos😄 Anonymkode: 44f57...746
Mezzosoprena Skrevet 26. oktober 2022 #7 Skrevet 26. oktober 2022 Du vet at folk er forskjellige, ikke sant? Altså, rent kjemisk så har noen lettere for å bli avhengig av noe enn andre. Derfor kan noen drikke mye alkohol uten at dette gjør noe, mens andre blir alkoholikere. Slik er det med mye annet også, inkludert nikotin. Og så er det forskjell på folks motivasjon, hvor mye de faktisk VIL slutte å røyke... 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #8 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei dette er 100% sant, det kan jeg garantere! Snus bør lett være en erstatning for røyk, jeg kan styre røyking etter når jeg er alene over en viss tid så ikke det blir oppdaget, min hemmelighet, min kos😄 Anonymkode: 44f57...746 Men hvorfor ikke slutte med snus også da? Når det er så enkelt? Anonymkode: 13c15...d4d 4 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #9 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har røyket i smug i mange år, fordi jeg synes det er digg med en sigg i ny og ne, men INGEN vet det;) Etter jeg fikk samboer røyket jeg kun 1 eller 2 hver morgen, ingenting i helgene med mindre samboer var borte. Jeg var 2mnd uten røyk i sommerferien uten problemer. Nylig var samboer bortreist en uke, jeg røyket nesten 5 20pk på den uka, ca 15 om dagen. Da samboer kom hjem gikk det 4 dager før jeg bestemte meg for å ta en røyk på vei til jobb. Jeg ser ikke problemet med å være uten røyk? Skal sies at jeg snuser til vanlig, men lurer da på hva som er problemet med å gå fra røyk til snus? Bør være null stress! Anonymkode: 44f57...746 Du høres ut som meg!! Svært få som vet at jeg røyker innimellom. Jeg går ofte en uke eller to uten å røyke, evt lenger i perioder, og så blir det en periode med røyk igjen. Og jo, det er faktisk fullt mulig å ikke lukte noe, så lei av folk som alltid skal krangle på det! Selvfølgelig lukter det rett etterpå, før man får tatt av jakke og har fått vaska seg. Jeg jobba faktisk et sted en gang hvor jeg flere ganger gikk ut og tok en røyk i pausen. Likevel gikk det ett år før en kollega fant ut at jeg røyker. Anonymkode: 77659...740 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #10 Skrevet 26. oktober 2022 Vi har forskjellig nivå av disponibilitet for avhengighet og det har ingenting med psykisk tilstand å gjøre. Noen føler avhengighet etter et par røyk, etter å ha drukket Pepsi max en periode, ved et par få doser av avhengighetsskapende medisin, etter første prøven av narkotika, etter en fuktig sommer med mye festing, til nikotinplaster, kaffe etc. Noen er simpelt hen svært disponible. Og det sier jeg ikke fordi det gjelder meg for jeg har aldri brukt nikotinprodukter, men kjenner folk med sterke avhengigheter og det er svært velfungerende mennesker. Anonymkode: 87127...ddc 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #11 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har røyket i smug i mange år, fordi jeg synes det er digg med en sigg i ny og ne, men INGEN vet det;) Etter jeg fikk samboer røyket jeg kun 1 eller 2 hver morgen, ingenting i helgene med mindre samboer var borte. Jeg var 2mnd uten røyk i sommerferien uten problemer. Nylig var samboer bortreist en uke, jeg røyket nesten 5 20pk på den uka, ca 15 om dagen. Da samboer kom hjem gikk det 4 dager før jeg bestemte meg for å ta en røyk på vei til jobb. Jeg ser ikke problemet med å være uten røyk? Skal sies at jeg snuser til vanlig, men lurer da på hva som er problemet med å gå fra røyk til snus? Bør være null stress! Anonymkode: 44f57...746 Skjønner ikke hvorfor du kaster bort penger og helse på snus og røyk om det er så enkelt for deg å la være..... du hører selv at logikken mangler her. Anonymkode: 87127...ddc 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #12 Skrevet 26. oktober 2022 Røykte 20+ om dagen. Synes det var vanskelig å slutte, men klarte det til slutt når jeg begynte med damping. Utrolig lettet, trodde jeg kom til å røyke til jeg havnet i graven. Anonymkode: 5dd69...9f7
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #13 Skrevet 26. oktober 2022 Nå har vel du egentlig aldri vært avhengig av sigaretter, så det er forståelig at det ikke var vanskelig for deg. Din røyking kan sammenlignes med mitt alkoholforbruk. Om sommeren er det gjerne litt oftere enn ellers i året og i perioder kan jeg ta ett par glass rødvin på kveldene. Men jeg har ingen problem med å avstå helt fra alkohol, og i perioder rører jeg ikke alkohol. Likevel skjønner jeg jo at det ikke er like enkelt å slutte med alkohol for en alkoholiker. At det kreves mye jobbing, og gjerne noen tilbakefall på veien. Jeg røyka en 20-pakk på en dag eller to i flere år. Men da jeg bestemte meg for å slutte å røyke, sluttet jeg på dagen. Selvsagt gikk det noen år før suget var helt borte, men nå kan jeg sitte sammen med folk som røyker uten å få suget selv. Så for meg gikk røykeslutten enkelt, men det var fordi jeg var så motivert for det og hadde bestemt meg selv. Om man egentlig kunne tenke seg å fortsette å røyke, men slutter pga. helse, omgivelser eller lignende, er det nok ikke like enkelt. Og det er heller ikke like enkelt for alle som virkelig har lyst til å slutte heller. Vi er alle forskjellig. Anonymkode: f8e00...a07 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #14 Skrevet 26. oktober 2022 Jeg sluttet relativt "lett" når jeg fikk virkelig bestemt meg for å slutte. Venninnen min, som er en tøff dame for all del, har prøvd i mange år og greier det ikke. Jeg tror hun kjenner på et sterkere sug og sterkere abstinenser enn det jeg gjorde. Anonymkode: 88b61...216
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #15 Skrevet 27. oktober 2022 Prøv å slutt med snus du, og se hvor "enkelt" det er. Du er jo ikke avhengig av røyk, så selvfølgelig er det lett for deg å slutte. Har smårøykt før selv, var ingen problem å slutte. Men nå holder jeg på å slutte med snus, og det kan ikke sammenlignes. MYE verre, fordi jeg faktisk er avhengig Anonymkode: 1e986...0a0 4
flusa Skrevet 27. oktober 2022 #16 Skrevet 27. oktober 2022 Så bra for deg,da🤗 Jeg syns det er et helvete å slutte.. Har sluttet før,og var uten røyk i 3 år,men begynte igjen😪 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #17 Skrevet 27. oktober 2022 Forskjell på en røyk i ny og ne - og i tillegg snuse og bli foret med nikotin, og det å røyke 20 røyk om dagen gjennom flere år. Den som går fra røyk til snus lurer seg selv.. Anonymkode: 18c6f...a2b
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #18 Skrevet 27. oktober 2022 Jeg måtte slutte å drikke alkohol for å klare å slutte og røyke. Bare jeg tok meg et glass vin så ble røyksuget ekstremt sterkt og viljestyrken forsvant. Anonymkode: cfbfe...cc2
Purple_Pixiedust Skrevet 27. oktober 2022 #19 Skrevet 27. oktober 2022 Det er jo snusen du er avhengig av. Ikke røyken. Snusen vil det nok være mye mer vanskelig å la være. Jeg sluttet å snuse i juni og får ennå sug etter det. Spesielt hvis jeg kjeder meg eller er stressa. 1
TinaEmilie98 Skrevet 27. oktober 2022 #20 Skrevet 27. oktober 2022 Jeg har røyka 40 om dagen i flere år, og for meg fungerer ikke snus som en erstatning, bare som en kriseløsning når jeg ikke kan røyke. Har prøvd å slutte en gang, og det var et helvete som jeg ikke ønsker å utsette meg for igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå