Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er patetisk å lese lokale nyheter nå om dagen.  Vår lokale laksekonge forteller at han har det vanskelig, at dagene hans er triste.  Dette til tross for at han og hans voksne barn står oppført som noen av landets rikeste. 
Det hjelper ikke at prisen på laks har økt med 20,9% og at inntektene går mot de store høyder.  Regjeringens forslag om lakseskatt/grunnrenteskatt er grunnen til milliardærenes søvnproblemer. 

Den omfatter kun de aller største selskapene.  Og grunnrenteskatten på 40% skal beregnes etter selskapsskatten.  Det staten tar inn i skatt skal fordeles på stat og berørt kommune 50/50.  

Disse selskapene legger beslag på våre felles naturressurser.  Her jeg bor er det knapt en fjord å se uten at det ligger svære  oppdrettsanlegg der.  Jeg synes det er på høy tid at vi får betalt for ressursene disse selskapene bruker.  

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De private aktørene har hatt all risikoen, da synes jeg det er helt sykt at de skal få en så liten prosent av overskuddet. Det er jo ikke lov å bli rik i dette landet her sjø.  De rike bidrar med så sykt mye til samfunnet i form av skatt, investeringer og nye arbeidsplasser. Men vi andre vil ha mer av det de DE har oppnådd. 

Dessuten er dem fleste aksjonærene helt vanlige folk som nå tapte mye av investeringene sine da aksjeverdien gikk ned. Milliardærene har råd til dette, dette her vil gå mest ut over oss alminnelige folk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...