Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nrk.no/osloogviken/flere-blir-syke-og-dor-_-lege-slar-alarm-1.16153563

'Alle rapporterer om en mystisk økning i antall pasienter. De færreste av dem er covidsyke.

Nå roper akuttspesialisten et varsko til helsemyndighetene.

– Vi ser at det er nødvendig å si ifra om denne trenden. Dersom dette fortsetter, kan det sette sykehusene i en presset situasjon i fremtiden.'

Forventet levealder kan altså for første gang på 25 år bli nedjustert for begge kjønn. Hva skjer? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Ramona1970
Skrevet (endret)

En akuttspesialist ved Drammen sykehus forteller om en "mystisk økning" i pasienter som ikke er covid-syke. Han kan ikke skjønne hvorfor. Noen som har en teori?

"– Jeg er bekymret. Allerede nå har vi nådd pasienttall som vi hadde ventet først i 2025, forteller leder i Norsk Forening for Akutt- og Mottaksmedisin, Jørn Einar Rasmussen."

"– Vi har aldri færre enn 100 pasienter hver dag. Det er godt voksne mennesker med alle mulige lidelser. Vi forstår ikke hvorfor, sier Rasmussen."

https://www.nrk.no/osloogviken/flere-blir-syke-og-dor-_-lege-slar-alarm-1.16153563

Endret av Ramona1970
Skrevet
Elidaa skrev (8 minutter siden):

'Alle rapporterer om en mystisk økning i antall pasienter. De færreste av dem er covidsyke.

Nå roper akuttspesialisten et varsko til helsemyndighetene.

– Vi ser at det er nødvendig å si ifra om denne trenden. Dersom dette fortsetter, kan det sette sykehusene i en presset situasjon i fremtiden.'

Forventet levealder kan altså for første gang på 25 år bli nedjustert for begge kjønn. Hva skjer? 

Tja, man kan jo alltids spekulere...
Eller nei forresten, det er visst ikke lov det...

Men interessant nok, til tross for at økningen ikke skyldes korona, så intervjues Nakstad som ufortrødent maser om korona og tiltak likevel. Har mannen tungt for det?

• Liker 13
  • Nyttig 4
Gjest Adobyen
Skrevet

Mystisk. Hva i all verden kan det være? Var det begrensningene og isolasjonen, mindre bakterier i omgivelsene og for mye renslighet?

Skrevet
6 minutter siden, Enda en tulling said:

Men interessant nok, til tross for at økningen ikke skyldes korona, så intervjues Nakstad som ufortrødent maser om korona og tiltak likevel. Har mannen tungt for det?

Han tenker at det kan bli ille HVIS det kommer en ny koronabølge samtidig med influensa til vinteren. Da blir det fort fullt på sykehusene, siden det er økning av pasienter fra før. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror vi tålte innmari dårlig å holde oss fullstendig unna bakterier og virus i to år. Alle jeg kjenner som har vært forkjøla etter restriksjonene er blitt mer syk med forkjølelse og den sitter mye lenger i enn de noen gang har opplevd før. 

Jeg tror vi som befolkning ble mye svakere kroppslig sett av å bli utsatt for dette.

• Liker 21
  • Hjerte 1
Gjest vilkåret
Skrevet

Merkelig. Forklaringen til Nakstad høres ikke logisk ut for meg. Folk har vært forsiktige under corona, så flere dør nå. Er andelen nordmenn som lever uforsiktig så høy at det er en betydelig del av befolkningen som dør av det?

Er det virkelig ingen fagpersoner som har noe anelse om hva som skjer de kunne intervjuet?

Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Håper de finner ut av årsaken og få stoppet det. Når det er noe som øker sykehusinnleggelse og flere dør så er det viktig det blir gjort noe med det og finne årsaken. Merkelig hvis det ikke er hverken korona eller influensa. Influensa er ikke begynt å øke enda hvis jeg ikke tar feil? Får ikke håpe det kommer enda et helt nytt virus og en helt ny pandemi. Får være nok med den pandemien vi har hatt. Får da være en grense med virus og pandemier. Nei nå er det på tide med mange gode år og ingen sykdommer (utenom de lette vanlige forkjølelsesvirusene vi har hatt i alle år) og ingen død fremover. I wish❤️

Endret av Warrior
Skrevet
Muskath skrev (26 minutter siden):

Han tenker at det kan bli ille HVIS det kommer en ny koronabølge samtidig med influensa til vinteren. Da blir det fort fullt på sykehusene, siden det er økning av pasienter fra før. 

Det er er jo ganske ille med overdødelighet uten at de aner hvorfor?

'Flere dør. Samtidig øker også dødstallene. I Norge er det registrert en økt dødelighet på mer enn 10 prosent hittil i år.

– Dette er mer enn vi hadde ventet. Tallene er delvis uforklarlige, sier demograf Anders Sønstebø ved Statistisk sentralbyrå.'

(Fra artikkelen)

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest Lillefinger
Skrevet (endret)

Man kan jo spekulere høyt, men det er jo ikke lov. 

Det man kanskje kan si er at det under 2 verdenskrig ble forsket på befolkningsreduksjon i konsentrasjonsleirene. Medikamenter som førte til sterilitet ble puttet i maten. Det ble sagt at de skulle få vaksine mot thyfus, og de stilte seg i kø for å få den. Men det de fikk var en hette over hodet og en sprøyte som drepte dem på stedet. Det ble ikke frykt i leiren ang dette før de så klærne og skoene til de som gikk inn i dette rommet, i en haug, etterpå. Det fantes ikke en slik vaksine. Dette er vel dokumentert og kan leses om for de som er interesserte. 

Selvfølgelig er dette helt uhørt og utenkelig i dag. I dag VET vi, at de som styrer ønsker oss alt godt. Det er INGEN grunn til å føle frykt eller være skeptisk. Og det å ytre noe annet er politisk ukorrekt, bare konspirasjonsteorier og tullete tankespinn.

Lev hver dag som om det er din siste, er det noe som heter. Omfavn livet❤ uansett hva dette bunner i. LEV NÅÅ. Følg drømmene og vær fryktløse. Vi skal alle dø før eller siden uansett🧡

Jeg regner med at dette inlegget blir ansett som upassende og slettet raskt av moderator, grunnet galskapens fryktskapende tankegang. 

Politiet holder antall overfallsvoldtekter skjult foressten, for ikke å skape frykt i befolkningen. 

Jeg mener at vi har krav på fakta, selv om sannheten viser seg å være brutal og kanskje vil føre til opptøyer.

Mvh Redd og Forbanna og forbredt på å bli avlivet for mine meninger og handlinger. 

Endret av Lillefinger
Feilstaving, interesserte/intresserte
Skrevet (endret)

Tja, har det skjedd noe spesielt det siste året som muligens kan forklare det uforklarlige? Lignende utvikling ser man for øvrig over hele den vestlige verden. 

Jeg har en teori, men vet at det uansett blir sensurert og slettet. Folk får prøve å tenke selv. 

vilkåret skrev (1 time siden):

Er det virkelig ingen fagpersoner som har noe anelse om hva som skjer de kunne intervjuet?

De har sett hva som skjer med dem om de gjør det. 

Endret av Barbalala
  • Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet

Kan godt skrive under på det som blir sagt, det er noe så inni hælvettes travelt på sykehuset for tiden. Gruer meg til hver vakt. Men som nevnt i denne (nokså upresise) artikkelen, det kommer inn alt mulig. Mange gamle.

Hadde det plutselig blitt inmari mye av én spesifikk, skummel sykdom hadde jeg nok blitt bekymret og lurt på hva som foregår. Nå kommer det bare dritmye av alt egentlig. Det er mer slitsomt enn skummelt. Tror personlig det handler mye om underdiagnostikk, mange som har tatt litt dårlig vare på seg selv, og for lite sykdom i omløp.

Selvsagt rart at de ikke selv nevner det som en naturlig årsak. Men jeg synes denne artikkelen er mangelfull på grensen til det spelulative, og at de som har noe å bekymre seg her er 1: de som er ansvarlig for driften på sykehusene for tiden, og 2: de har feid helseplagene sine under teppet i lang tid.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Ingen kan forklare hvorfor. Ikke et eneste akuttmottak i landet, overleger, professorer,  you name it.

Men Nakstad har selvfølgelig en god og ikke minst LOGISK forklaring som ‘alle’ forstår. Som alltid🙃

Vi har nemlig en sakte aldrende befolkning. Mange av de eldste har enda ikke fått Corona og er dermed mer utsatt…Og det kan gjenspeile økt sykdomsforekomst i befolkningen🤯🙈

Vi trenger altså ikke tenke på at den økte sykdomsforekomsten og dødsfallene skjer voksne i alle aldre. Og at de færreste som blir lagt inn er Coronasyke…’Det kan jo være snakk om tilfeldigheter...

Om ikke annet så sier han ihvertfall her at alle tiltakene han var med å iverksatte, kan ha ført til økt dødelighet.. når alt kom til alt.

Så kan vi spekulere videre i hvilke tiltak som var verst… som forklaring på alle dødsfallene i dag.

Endret av Jullen
  • Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Mange lege- og sykehustimer ble jo avlyst eller forskjøvet under korona. Ikke så unaturlig da at flere nå utvikler alvorlige sykdommer som kunne vært tatt tak i tidligere/før de utviklet seg dersom de hadde fått hjelp i 2020/2021 når de egentlig trengte det.

• Liker 16
  • Nyttig 5
Gjest Ramona1970
Skrevet
Enda en tulling skrev (2 timer siden):

Ser ut som han har det tungt i alle fall.

Gjest Ramona1970
Skrevet
Lillefinger skrev (1 time siden):

Politiet holder antall overfallsvoldtekter skjult foressten, for ikke å skape frykt i befolkningen. 

Gjør de det? Jeg vet de sluttet å nevne gjerningsmannen's opprinnelse for en del år siden, men har de sluttet å rapportere om dem helt nå?

Skrevet

Hva enn årsaken er, er det i alle fall ikke det det helt nye viruset som har vist seg å kunne angripe praktisk talt alle områder i kroppen, fra hjerne til blodårer til nyrer til lungevev til sentralnervesystem og alt i mellom, som våre "ledere" nå har sluppet helt fritt og vedtatt at vi alle skal smittes av 2-3-4 ganger hvert eneste år.

Er det en ting som er helt sikkert, så er det at dette aldri, noensinne, kan ha noe med dette å gjøre.

Gå ut, drit i smittevern, pust dypt inn i folkemengder og nyt fremtiden!

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Lillefinger skrev (1 time siden):

Man kan jo spekulere høyt, men det er jo ikke lov. 

Det man kanskje kan si er at det under 2 verdenskrig ble forsket på befolkningsreduksjon i konsentrasjonsleirene. Medikamenter som førte til sterilitet ble puttet i maten. Det ble sagt at de skulle få vaksine mot thyfus, og de stilte seg i kø for å få den. Men det de fikk var en hette over hodet og en sprøyte som drepte dem på stedet. Det ble ikke frykt i leiren ang dette før de så klærne og skoene til de som gikk inn i dette rommet, i en haug, etterpå. Det fantes ikke en slik vaksine. Dette er vel dokumentert og kan leses om for de som er intresserte. 

Selvfølgelig er dette helt uhørt og utenkelig i dag. I dag VET vi, at de som styrer ønsker oss alt godt. Det er INGEN grunn til å føle frykt eller være skeptisk. Og det å ytre noe annet er politisk ukorrekt, bare konspirasjonsteorier og tullete tankespinn.

Lev hver dag som om det er din siste, er det noe som heter. Omfavn livet❤ uansett hva dette bunner i. LEV NÅÅ. Følg drømmene og vær fryktløse. Vi skal alle dø før eller siden uansett🧡

Jeg regner med at dette inlegget blir ansett som upassende og slettet raskt av moderator, grunnet galskapens fryktskapende tankegang. 

Jeg mener at vi har krav på fakta, selv om sannheten viser seg å være brutal og kanskje vil føre til opptøyer.

Mvh Redd og Forbanna og forbredt på å bli avlivet for mine meninger og handlinger. 

Takk! 🤗❤️

• Liker 2
  • Hjerte 1
Gjest Lillefinger
Skrevet
Ramona1970 skrev (13 minutter siden):

Gjør de det? Jeg vet de sluttet å nevne gjerningsmannen's opprinnelse for en del år siden, men har de sluttet å rapportere om dem helt nå?

14 overfallsvoldtekter i Oslo i fjor: – ­Ekstra problematisk at det forties

Politiet melder ikke om overfallsvoldtekter. – Ikke politiets oppgave å beskytte kvinner i Oslo fra frykt. Nrk, 22 oktober.

https://www.nrk.no/osloogviken/14-overfallsvoldtekter-i-oslo-i-fjor_-_-ekstra-problematisk-at-det-forties-1.16133530

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...