Gå til innhold

La 3 åring smatte ved bord?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Besteforeldre som synes jeg er for «streng» når jeg sier at 3 åringen min må spise med lukket munn, at hun er bare et lite barn! Ja hun er et lite barn men nå tenker jeg bordskikk er viktig.. hun har ellers alltid vært flink å spise med lukket munn men nå hører jeg stadig mer smatting av henne.. som er så utrolig irriterande å høre på.. 

er jeg for streng eller er det besteforeldre som overreagerer?

Anonymkode: 69841...e17

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Besteforeldre som synes jeg er for «streng» når jeg sier at 3 åringen min må spise med lukket munn, at hun er bare et lite barn! Ja hun er et lite barn men nå tenker jeg bordskikk er viktig.. hun har ellers alltid vært flink å spise med lukket munn men nå hører jeg stadig mer smatting av henne.. som er så utrolig irriterande å høre på.. 

er jeg for streng eller er det besteforeldre som overreagerer?

Anonymkode: 69841...e17

viktig med bordskikk ja, men er du sikker på at 3 åringen din forstår hva smatting er for noe?  Hun er jo bare 3, og man forstår ikke alt i den alderen. Å ikke rampe ved matbordet og smatte er vel noe de får forståelse for når de blir litt eldre. 

Jeg holder av den grunn med besteforeldrene.

Endret av tussi84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du blir irritert av at en 3-åring smatter, så har du et problem.  Med deg selv, og ikke barnet eller besteforeldrene. 

Helt flott med å lære barn god bordskikk, men det gjør man gradvis og tilpasset alderen deres.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært overlykkelig om 3-åringen satt ved bordet 😄 Hadde gladelig tålt litt smatting.

Anonymkode: 41b76...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde vært overlykkelig om 3-åringen satt ved bordet 😄 Hadde gladelig tålt litt smatting.

Anonymkode: 41b76...a5d

Hahah samme her😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns barn skal lere seg å spise med munnen lukket. Men mitt barn begynte også å plutselig smatte veldig, viste seg at hun hadde polypper i nesen så det var vanskelig å spise med munnen lukket.

Anonymkode: 9a624...475

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å bli irritert av lyder fra sine egne barn høres helt utrolig ut. 

Anonymkode: d6bba...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...