Gå til innhold

Mail om tilsyn fra elverket på hytta som er vinterstengt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hytta ligger på den andre siden av landet og ble vinterstengt sist uke. Nå fikk jeg mail om at de vil ha tilsyn av det elektriske om tre uker. Det har jeg ikke mulighet til, både økonomisk, men mest pga. helsa. Jeg har ingen planer om å dra dit før til våren. De har også tatt mitt mellomnavn som etternavn og adressen er ikke riktig, hvis ikke de opererer med en annen adresse. Det er en fritidsbolig, og må søkes om endring hvis man skal bo der. 

De truer med DLE. Hvem er DLE? De skriver: 

Om det viser seg at den varslede kontrollen ikke kan gjennomføres som angitt over, kan DLE treffe vedtak i saken der du pålegges å være til stede under kontrollen. Et eventuelt vedtak vil bygge på dette forhåndsvarselet.

Hvordan kan de pålegge meg? 

Anonymkode: 2ef5f...126

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må jeg fremlegge legeattest for å få det utsatt?

ts

Skrevet

Begynn med å ta en telefon dit i morgen og spør. Da får du sannsynligvis bedre svar enn her inne 

Anonymkode: 2dbe3...77f

• Liker 7
Skrevet (endret)

DLE= det lokale eltilsynet

Du må kontakte de som har sendt varsel, å si at hytten er vinterstengt, og høre hvordan de forholder seg til det.

Endret av Taluno
  • Liker 5
Skrevet

Har du mulighet til å få noen andre til å være tilstede under tilsynet? Det var ikke noe problem da foreldrene mine ikke hadde mulighet selv, så lenge kontrolløren ble tilsendt telefonnummeret til den som skulle være til stede. Kontrolløren bare ringte pappa etterpå for å si ifra om hvordan det gikk. Da de kom på etterkontroll av oppkoblingen ute (det manglet et klistremerke inni skapet) bare dukket de opp når det passet dem for å sjekke om klistremerket hadde kommet på plass innen fristen.

Dette var DLE Hallingdal. :)

Anonymkode: 4a3e6...61d

Skrevet

Ring og prat med de, de er greie så det ordner seg nok :) du har ingen fastboende naboer der du evt kan sende nøkkel til? 

Anonymkode: cd9c8...02e

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ring og prat med de, de er greie så det ordner seg nok :) du har ingen fastboende naboer der du evt kan sende nøkkel til? 

Anonymkode: cd9c8...02e

Det ordnet seg og ble utsatt til mai - juni. Det er en som har nøkkel, men som bor 7 mil unna. 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...