Gå til innhold

Arveoppgjør - se hva den avdøde eier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal igjennom et arveoppgjør med noen jeg ikke stoler på. Er det noen måte for meg å se hva avdøde hadde av eiendom/tomt når jeg ikke vet adresse på evt eiendom ? 

Anonymkode: c48cf...9b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skal igjennom et arveoppgjør med noen jeg ikke stoler på. Er det noen måte for meg å se hva avdøde hadde av eiendom/tomt når jeg ikke vet adresse på evt eiendom ? 

Er du arving og arvelater er avdød så har du rett til innsikt i skattemeldingen før du tar stilling til arven. Der skal det stå både formue, gjeld og eiendommer

Skrevet

de etterlatte kan vel sende ut et proklama til forskjellige aviser, og så videre. 

og dersom en avdød har noe gjeld, så blir de som vil ha tilbake pengene deres varsle om dette i løpet av seks uker eller åtte uker (eller hva det nå var den fristen var) og dersom noen lar være å melde fra om dette, så mister de muligheten til å få tilbake alle disse pengene. I så fall kan de selvfølgelig ikke komme flere måneder (eller årevis) senere, for å få tilbake pengene etter den avdøde. 

Anonymkode: 8b3be...deb

Skrevet

Jeg er arving, men da jeg ikke stoler 100% på den andre arvingen vil jeg gjerne skaffe meg en oversikt om hva avdøde eier uten at noen andre vet det. Sånn at jeg med sikkerhet kan se at ikke en tomt eller noe annet blir forsøkt lurt unna. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er arving, men da jeg ikke stoler 100% på den andre arvingen vil jeg gjerne skaffe meg en oversikt om hva avdøde eier uten at noen andre vet det. Sånn at jeg med sikkerhet kan se at ikke en tomt eller noe annet blir forsøkt lurt unna. 

Ved offentlig skifte. Så må man ta standpunkt til om man etter et proklama ta stilling til om man kan arve feks hvis den man skal arve hadde høy gjeld. 

Anonymkode: a6f6f...fe9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan kontakte tingretten og be om å få en såkalt "formuesfullmakt". Du kan legge denne fullmakten fram for Skatteetaten og be om å få skattemeldingen til avdøde. Der står alt han eide og skyldte

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...