AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #1 Skrevet 26. oktober 2022 Leier midlertidig en leilighet i noen måneder. Over komfyren er det fliser som er fulle av gammelt fett. Hvordan vasker jeg her? Har prøvd med salmiakk, men det hjalp lite. Flisene er ikke glatte, vet ikke hvordan jeg skal beskrive de men de har noe slags humper og dumper. Har stått og prøvd å pirke ut fettklumper fra alle de bittesmå hullene… Synes det er ekkelt å lage mat med så mye ekkelt på veggen, så vil helst få vasket det skikkelig. Hva må til? Anonymkode: 102c5...e33
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #2 Skrevet 26. oktober 2022 Hjalp ikke salmiakk? Jeg har tømt salmiakk over en vifte som var helt innsteinet i fett, og det rant av. Kanskje du må blande det kraftigere? Anonymkode: 7c909...109
encore Skrevet 26. oktober 2022 #3 Skrevet 26. oktober 2022 Zalo og våt skuresvamp Pøs på, tørk vekk med mikrofiberklut. Tannkost for å komme til i fuger 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #4 Skrevet 26. oktober 2022 The Pink Stuff ordner nok saken. Jeg kjøpte på Normal, vet ikke om det er andre som selger det også. Anonymkode: 68542...995
Maskinfører Skrevet 27. oktober 2022 #5 Skrevet 27. oktober 2022 (endret) Bruker bremserens funker fett Endret 27. oktober 2022 av Maskinfører
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #6 Skrevet 27. oktober 2022 Vodka er kjempeeffektivt. Spray eller gni på og så er det bare å tørke vekk nesten hva som helst av kjøkkenfett. Anonymkode: bd033...4ff
Blåttvann Skrevet 27. oktober 2022 #7 Skrevet 27. oktober 2022 Ikke bruk salmiakk, det er ekstremt skadelig for deg å puste inn. Du har ellers fått mange gode tips.
Gjest PanteneProVVV Skrevet 27. oktober 2022 #8 Skrevet 27. oktober 2022 (endret) Jif ovn og grill eller lag en pasta av natron og vann, la virke og skrubb i vei. Endret 27. oktober 2022 av PanteneProVVV
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 27. oktober 2022 #9 Skrevet 27. oktober 2022 Blåttvann skrev (5 minutter siden): Ikke bruk salmiakk, det er ekstremt skadelig for deg å puste inn. Du har ellers fått mange gode tips. Hva kan skje? Jeg har hatt endel ubehalige opplevelser med Salmiakk hjemme...
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #10 Skrevet 27. oktober 2022 Jif kjøkkenspray funker fint på fett. Anonymkode: 9d889...232
Blåttvann Skrevet 27. oktober 2022 #11 Skrevet 27. oktober 2022 Maatte_ha_konto skrev (9 minutter siden): Hva kan skje? Jeg har hatt endel ubehalige opplevelser med Salmiakk hjemme... https://www.google.com/search?q=salmiakk+puste&oq=salmiakk+puste&aqs=chrome..69i57.2686j0j7&client=ms-android-samsung-gs-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8 Det er ikke farlig hvis man puster litt inn et par ganger i løpet av året. Men det er en grunn til at man føler et sterkt ubehag når man puster det inn, kroppen sier at her er det fare på ferde.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #13 Skrevet 27. oktober 2022 Maatte_ha_konto skrev (7 timer siden): Hva kan skje? Jeg har hatt endel ubehalige opplevelser med Salmiakk hjemme... Etter datablad så kreves det egentlig verneutstyr, så det skal man ha respekt for. Anonymkode: 7ecf4...e22
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #14 Skrevet 27. oktober 2022 Blåttvann skrev (9 timer siden): Ikke bruk salmiakk, det er ekstremt skadelig for deg å puste inn. Du har ellers fått mange gode tips. Løsningen er snublende nære (man trenger verken gjøre det farligere eller vanskeligere enn det er): Sett på avtrekksvifta som høyst sannsynlig befinner seg max 40 cm unna området som trenger vask. Problem løst. Anonymkode: 840b8...e4e
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #15 Skrevet 27. oktober 2022 Jeg har noen sånne «servietter» i en rund boks kjøpt på megaflis eller noe. De funker på alt kliss og klass! Skal se om jeg finner ut hva de heter. Skikkelig effektive mot sånn «kjøkkenfett». Anonymkode: f850a...25a
Djungelvrål Skrevet 27. oktober 2022 #16 Skrevet 27. oktober 2022 Prøv whitesprit eller rødsprit. Avfetning til bil kan også funke 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #17 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har noen sånne «servietter» i en rund boks kjøpt på megaflis eller noe. De funker på alt kliss og klass! Skal se om jeg finner ut hva de heter. Skikkelig effektive mot sånn «kjøkkenfett». Anonymkode: f850a...25a Dugger Wonderwipes! Anonymkode: f850a...25a
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #18 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dugger Wonderwipes! Anonymkode: f850a...25a *Fugger skulle det stå😅 Jif og sånne ting funker ikke på sånt fett. Da står man og gnikker og gnikker og blir aldri ferdig. Anonymkode: f850a...25a
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #19 Skrevet 27. oktober 2022 21 hours ago, AnonymBruker said: The Pink Stuff ordner nok saken. Jeg kjøpte på Normal, vet ikke om det er andre som selger det også. Anonymkode: 68542...995 Rusta selger det også Til TS så anbefaler jeg noe som løser opp fett. Zalo er lagd for nettopp det, og er det enkleste å få tak i. Prøv det hvis du ikke allerede har gjort det. Gni det godt utover med fingrene (eller noe annet som ikke absorberer produktet) og la det ligge en liten stund (10 minutter-ish) før du bruker den groveste svampen du får tak i. Svampen skal bare være såvidt fuktig så den heller ikke absorberer mye, og heller ikke vanner ut zaloen. Når du har skuret det godt inn, lar du det ligge 10 minutter til før du skurer og vasker det vekk med mer vann. Hvis det er igjen noen få flekker kan du gjenta stegene med zaloen, men prøv en stålsvamp istedet. Men da må du skure forsiktig, og bare bruk den akkurat der det trengs for å få vekk de siste flekkene. (Forhåpentligvis er det bare noen få igjen!) Du kan også prøve en tannkost istedet for svamp, hvis "hullene" i flisene er for dype for svampene. Hilsen renholder Anonymkode: 4e624...313
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #20 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Leier midlertidig en leilighet i noen måneder. Over komfyren er det fliser som er fulle av gammelt fett. Hvordan vasker jeg her? Har prøvd med salmiakk, men det hjalp lite. Flisene er ikke glatte, vet ikke hvordan jeg skal beskrive de men de har noe slags humper og dumper. Har stått og prøvd å pirke ut fettklumper fra alle de bittesmå hullene… Synes det er ekkelt å lage mat med så mye ekkelt på veggen, så vil helst få vasket det skikkelig. Hva må til? Anonymkode: 102c5...e33 Jeg sverger til The Pink Stuff. Det vasker bort ALT, både rust, fett og alt du kan tenke det. Så jeg ville gått til innkjøp av det middelet. Vasker med svamp når jeg bruker det. Anonymkode: d8419...fbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå