AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #1 Del Skrevet 26. oktober 2022 Jeg trenger ny bil siden den gamle bilen synger på siste verset og elbilen jeg har brukt til hverdagsbil skal leveres tilbake snart etter endt leasing. Jeg vurderer å kjøpe en pent brukt Tesla Model 3 til rundt 400 tusen. Bilen vil bli fullfinansiert med 4,9 prosent rente i 8 år. Jeg vil prøve å betale inn mer slik at det går fortere, men det er utgangspunktet. Månedsprisen blir da 5300 kroner. I dag har jeg betalt 2700 kroner i måneden i leasing inkludert alle utgifter og forsikring. Jeg har betalt rundt 1000 kroner i forsikring og garasje leie for den gamle bilen. Det har også gått ca. en 1000 lapp i måneden til rep. Siden den gamle bilen er en diesel bil har det også vært høyere driftsutgifter og bompenger enn på leasing bilen som er en elbil. Jeg har med andre ord betalt mer penger for en liten elbil pluss en gammel diesel bil, enn hva det koster å låne penger til en pent brukt model 3. Jeg kan jo kjøpe en billigere elbil sier sier sikkert noen, men jeg ønsker en bil jeg kan bruke til alt. Teslaen kan både ha takboks og dra tilhenger. Du kan også kjøre på langtur uten å være redd for å gå tom for strøm. Den lille elbilen er ikke så praktisk å ta med seg på fjellet om vinteren. Det ser også ut til at større elbiler kommer til å gå opp i pris, så det kan hende jeg kan tjene penger på å kjøpe en litt dyrere bil. Anonymkode: 8fdfd...f26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #2 Del Skrevet 27. oktober 2022 Det hører til sjeldenhetene at det lønner seg å kjøpe bil overhodet. Jo dyrere bilen er, jo større blir tapet og de månedlige utgiftene. Anonymkode: 31648...d48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #3 Del Skrevet 27. oktober 2022 Tesla er et godt kjøp, og har vært det lenge. Tapet på en Model 3 er veldig lavt. Jeg fikk min nye levert før jul i fjor, etter det har prisene steget og jeg kunne solgt bilen for 100 000 kr mer nå enn jeg kjøpte den for. Har aldri hatt rekkeviddeangst med min long range, så det er et godt poeng. Du ser på long range? Forsikring for en Model 3 er sjeldent under 1000 kr i mnd, om du vil forsikre alle mulige scenarier. Jeg har veldig bra bonus og betaler ca. tusenlappen. Lading koster også veldig lite, selv med høye strømpriser. Kjør på sier jeg. Anonymkode: d2ac7...a62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 27. oktober 2022 #4 Del Skrevet 27. oktober 2022 Jeg kunne ikke kjøpe bil før jeg kjøpte bolig. Banken sa, eier du bil får du ikke boliglån. Når det er sagt, skal ha elbil. For meg handler det ikke om merke eller pris. For meg handler det om, hva skal jeg bruke bilen til? Sånn helt praktisk. Den eneste grunnen til at jeg skal ha bil, frihet til å frakte større ting hjem. Eller, ha instrumenter i bagasjerommet. Tesla, ikke innenfor. For lite bagasjerom. Hvor jeg lander, vet ikke. For meg, praktisk bruk av bil. Så utforsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #5 Del Skrevet 27. oktober 2022 Har tesla 3 Lr og angrer ikke på at vi gikk opp til den. Kalles vel Toyota Corololla i Kalifornia..... Det er dessverre så langt du kommer med 500.000,- for en elbil i dag. Andre er mye dyrere eller så er de dårligere. Anonymkode: e23f0...27a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #6 Del Skrevet 27. oktober 2022 1 hour ago, Helene said: Jeg kunne ikke kjøpe bil før jeg kjøpte bolig. Banken sa, eier du bil får du ikke boliglån. Når det er sagt, skal ha elbil. For meg handler det ikke om merke eller pris. For meg handler det om, hva skal jeg bruke bilen til? Sånn helt praktisk. Den eneste grunnen til at jeg skal ha bil, frihet til å frakte større ting hjem. Eller, ha instrumenter i bagasjerommet. Tesla, ikke innenfor. For lite bagasjerom. Hvor jeg lander, vet ikke. For meg, praktisk bruk av bil. Så utforsker. Hvorfor kan du ikke få boliglån his du har billån? Anonymkode: e23f0...27a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #7 Del Skrevet 27. oktober 2022 Nei. Anonymkode: 0977f...b36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå