Gå til innhold

Kakao hver dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte podcasten til Oslo Raw i dag om å drikke kakao hver dag og ble veldig nyskjerrig. Virker som det gir veldig mange fordeler jeg trenger. 
Men så blir jeg jo litt skeptisk også. Er det noen som drikker kakao hver dag? Hvordan lager du den? Merker du forskjell kontra kaffi?

Anonymkode: a940c...162

Skrevet

Kakao bør ikke drikkes hver dag. Inneholder mye sukker.

Skrevet

Om det er forskjell på kaffe og kakao?? Eeeeh....

Anonymkode: 18015...446

• Liker 1
Skrevet

Ja, kakao er fullt av antioksidanter, så du kan sikkert drikke det hver dag. Men du må da bruke ordentlig kakao. Istedenfor å søte med sukker, kan du feks søte med kokossukker eller honning.

Anonymkode: 80d28...a11

Skrevet

Jeg har drukket kakao nesten hver eneste dag siden jeg var liten. Kakao+melk. Det er det. Aner ikke hvordan det er vs kaffe for jeg drikker ikke kaffe. Drikker kakao isteden. 

Anonymkode: ff0d8...e9a

Skrevet

Jeg mener ikke kakao rett i koppen. Mener da «sunn» kakao uten sukker

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hørte podcasten til Oslo Raw i dag om å drikke kakao hver dag og ble veldig nyskjerrig. Virker som det gir veldig mange fordeler jeg trenger. 
Men så blir jeg jo litt skeptisk også. Er det noen som drikker kakao hver dag? Hvordan lager du den? Merker du forskjell kontra kaffi?

Hvorfor skulle man drikke kakao hver dag?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Embla Othea skrev (1 time siden):

Men det inneholder ikke så fryktelig mye kalorier. Så lenge man ikke inntar flere kalorier enn man forbruker, kan man godt drikke kakao.

Skrevet

Om det er forskjell på kaffe og kakao?? Eeeeh....

Anonymkode: 18015...446

kaffe er i alle fall vanndrivende. 

ikke særlig "sunne" greier det heller...        

Anonymkode: 1b283...7e5

• Liker 1
Skrevet

Ja, kakao er fullt av antioksidanter, så du kan sikkert drikke det hver dag. Men du må da bruke ordentlig kakao. Istedenfor å søte med sukker, kan du feks søte med kokossukker eller honning.

Anonymkode: 80d28...a11

Kokossukker og honning er fortsatt sukker for kroppen. Så da kan man like gjerne bruke vanlig sukker. 

Anonymkode: 597f3...de2

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Embla Othea skrev (2 timer siden):

Yoghurt burde da ikke spises hver dag det inneholder også veldig mye sukker. 

Anonymkode: 17985...27d

Skrevet
2 hours ago, Embla Othea said:

?? Øhh kakao inneholder ikke mye sukker
Næringsinnhold kakao
  • 50 % fett.
  • 20-25 % karbohydrater.
  • 15-20 % protein.
  • 1,5 % teobromin.
  • 5 % vann.
  • 3,5 % vitminer og mineraler (kalsium, jern, fluor, magnesium, kalium, natrium, fosfor, A-vitamin, tiamin, riboflavin og niacin.
  • Fiber.

Anonymkode: 7061e...530

Skrevet

Forskjellen på kaffe og kakao er blant annet at kaffe innholder koffein som gjør deg våken. Kakao inneholder flere kalorier enn kaffe. Om du ikke er redd for vektoppgang kan du vel drikke kakao hver dag. 

Anonymkode: d95d6...e2b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Forskjellen på kaffe og kakao er blant annet at kaffe innholder koffein som gjør deg våken. Kakao inneholder flere kalorier enn kaffe. Om du ikke er redd for vektoppgang kan du vel drikke kakao hver dag. 

Kan ha vektnedgang, om man drikker kakao hver dag. Sukkerfri kako på skummet melk, er en bra protein og næringskilde.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan ha vektnedgang, om man drikker kakao hver dag. Sukkerfri kako på skummet melk, er en bra protein og næringskilde.

Nei det er det ikke. Protein som tas opp i kroppen av mennesker fins bare i animalske produkter. Pluss det er veldig mye antistoffer i kakao som gjør at vi ikke kan absorbere næringen i det hele tatt.  Ikke bruk kakao som en næringskilde 

Skrevet

Drikke for mye kakao og få i seg for mye mørk sjokolade er ikke bra for lever og nyrer er mye theobrom i det.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei det er det ikke. Protein som tas opp i kroppen av mennesker fins bare i animalske produkter. Pluss det er veldig mye antistoffer i kakao som gjør at vi ikke kan absorbere næringen i det hele tatt.  Ikke bruk kakao som en næringskilde 

Er ikke melk et animalsk produkt? Hva er antistoffer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...