AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #1 Skrevet 26. oktober 2022 Forrige svangerskap ble jeg satt 2-3 dager tilbake ut i fra eggløsningsdato. Denne gangen har jeg bare menstermin, var på ultralyd i uke 11 hvor de estimerte meg 2 dager mindre og nå i uke 14 ble jeg satt totalt 5 dager tilbake. Hvor mange dager kan de avvike fra menstermin? Hvor mange dager ble du satt tilbake? Kjenner jeg er veldig nervøs for å få feil termin, slik at når jeg eventuelt går overtid så har jeg egentlig gått mye mer overtid. Særlig når det nærmer seg 1 uke med avvik.. Anonymkode: 2da34...321
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #2 Skrevet 26. oktober 2022 Ble satt tilbake 4 dager. Har tenkt på det samme, da jeg er 100% sikker på unnfangelsesdato og eggløsning. Anonymkode: 8552a...baf
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #3 Skrevet 26. oktober 2022 Jeg ble satt 5 dager tilbake med nr 1. Baby kom 9 dager over termin, men var helt normal og fin i størrelsen. Med nr 2 ble jeg satt 5 dager frem. Så tror det kan variere en del. Men ville stolt på målene de tar på UL. Anonymkode: e52c9...e1e
Anononyma Skrevet 26. oktober 2022 #4 Skrevet 26. oktober 2022 Ble satt 1 dag tilbake og han kom på UL termin ❤️
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #5 Skrevet 26. oktober 2022 Ble satt frem 3 dager. Anonymkode: f8cd4...e1e
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #6 Skrevet 26. oktober 2022 Her traff de på dagen! Anonymkode: b7ee0...eb1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #7 Skrevet 26. oktober 2022 Ble satt tilbake 4 dager. Står både menstermin og ultralydtermin på helsekortet. Så om det kommer til overtid går det ann å be de om å ta hensyn til det. Anonymkode: 988ea...45f
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #8 Skrevet 26. oktober 2022 Satt frem 1 uke Anonymkode: b1142...f52
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #9 Skrevet 26. oktober 2022 1 dag med første, han var igangsatt på dag 14, egentlig 15. Hadde morkakesvikt og priser meg lykke for at jeg den dag idag har sønnen min. Nr2 husker jeg ikke, men hun ble født to uker før termin. Nr3. 3 dager fram. Hadde egentlig ikke lov å gå overtid pga klusset med første. Men hun ble igangsatt og ble født på menstermin. Anonymkode: 459bd...405
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #10 Skrevet 26. oktober 2022 Ble satt 3 dager tilbake. Anonymkode: 4ce9d...fdc
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #12 Skrevet 27. oktober 2022 Ble satt 1 dag frem. Men fødte faktisk på menstermin, 1 dag før OUL-termin. Har hørt at termin satt på OUL ikke baserer seg på hvor lenge de tror svangerskapet har var så langt, men hvor lenge de tror det er til baby er ferdig vokst basert på målene de tar av babyen. Det virker ikke helt logisk for meg siden babyer er forskjellig størrelse ved fødsel men er nå det jeg har lest... at det er grunnen til at de ikke bryr seg om at man vet når unnfangelse var osv.. Personlig ville jeg nok vært ekstra obs på overtid om jeg ble satt tilbake. Det er nye rutiner for trivselskontroll over termindato nå og man kan komme på det mye tidligere (iallfall var det det på mitt sykehus) så man kan be om det selv og selv pushe litt på tenker jeg Anonymkode: 502cd...276
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #13 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ble satt 1 dag frem. Men fødte faktisk på menstermin, 1 dag før OUL-termin. Har hørt at termin satt på OUL ikke baserer seg på hvor lenge de tror svangerskapet har var så langt, men hvor lenge de tror det er til baby er ferdig vokst basert på målene de tar av babyen. Det virker ikke helt logisk for meg siden babyer er forskjellig størrelse ved fødsel men er nå det jeg har lest... at det er grunnen til at de ikke bryr seg om at man vet når unnfangelse var osv.. Personlig ville jeg nok vært ekstra obs på overtid om jeg ble satt tilbake. Det er nye rutiner for trivselskontroll over termindato nå og man kan komme på det mye tidligere (iallfall var det det på mitt sykehus) så man kan be om det selv og selv pushe litt på tenker jeg Anonymkode: 502cd...276 Fram til uke 20 ish så vokser fostrene veldig likt uten store avvik, så at babyene kommer ut med forskjellig fødselsvekt er ikke relevant da det er noe som skjer på slutten av svangerskapet. Anonymkode: fe0c3...0b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå