AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #1 Skrevet 26. oktober 2022 Hei, jeg sliter med stoffskifteproblemer og parathyroidene- og har etter flere år fortsatt ikke funnet ut av medisiner og fått god oppfølging. Fastlege har henvist meg og jeg har vært hos endokrinolog 1 gang, og skal tilbake med nye blodprøver da jeg har høy PTH i tillegg til lavt stoffskifte. Jeg reagerer veldig negativt på levaxin/syntetisk t4, så jeg tar bare liothyronin/t3 men det hjelper bare litt på symptomene og t4-verdiene mine stiger jevnlig. Men nå er jeg så lei, jeg har ikke sovet en hel natt på mange år, får bare sovemedisiner, sliter med å regulere vekten, er utrolig nedkjørt og sliten hele tiden. Jeg vil heller gå til en privat eller bli henvist til noen som kan følge opp ordentlig, enn at fastlegen sier "oida det er jo ikke bra ennå" en gang i året. Er det noen som har erfaring med gode endokrinologer, privat eller offentlig? Ikke balderklinikken bare, der var det levaxin som gjaldt. Anonymkode: 13628...569
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #2 Skrevet 26. oktober 2022 Bare Levaxin som gjaldt på Balder? Høres ikke ut helt som dem 🤷♀️ Men, jeg har vært innom Sara i Pilestredet - bare et par ganger. Hun var åpen uten noen lang tale fra meg på å teste Liothyronin, og jeg mener å huske generelt at hun ikke motsetter seg annen kombi/monobehandling uten at jeg skal gi noen garanti. Hun driver med offentlig avtale. Har dessverre ikke noen kjennskap til din nøyaktige problemstilling, så kan ikke garantere at hun har pasienter med akkurat dim utfordring. Men jeg oppfattet henne som empatisk og lyttende. Ikke en klassisk avvisende type ovenfor symptomer man måtte ha. Er du med i FBgruppa monobehandling T3? Kanskje de har bedre råd. Anonymkode: f3d40...bed
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #3 Skrevet 27. oktober 2022 Bare levaxin som gjaldt på Balder klinikken? Har du vært hos de legene som kan stoffskifte godt? Kanskje du ikke har behov for t3? Anonymkode: 64af1...530
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå