Gå til innhold

Biomor krever vi skal bære med å betale for bryllup

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest dreamstar
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som tittel sier, hun krever at vi skal være med å betale stedatters bryllup, for det har Mor lyst til, og her snakker vi kongebudskjett, og at brud og brudgom skal ikke betale noen ting for det skal være gave til barnet.

har noen opplevd sånt?

tenkte det hadde vært fint å betale for fotograf og noe, men ikke alt

pleier brudens foreldre + å måtte betale for bryllup i 2023? 

Vi betalte alt selv når vi ble gift

Anonymkode: 5ede7...3bf

Vi betalte våre egne antrekk,  så delte brudens foreldre og brugdommens foreldre utgiftene til selskapet.  Svigerfamilien ønsket konjakk til kaffen, så da betalte de det selv, dette ville ikke min familie være med på å dekke.

Tenker at dere selv må bestemme hvor mye dere vil bidra med. Ingen som kan "tvinge dere ", men som stemor syns jeg ikke du skal blande deg for mye oppi dette. Dette får din mann ta seg av, det er hans barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

brudeparet burde selvfølgelig klare å betale for seg selv. 

klarer dem ikke dette, så burde dem faktisk kutte ned langt mer på budsjettet deres... 

Anonymkode: ceb34...e87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter ikke biomor. Det er mor som ønsker dette for sitt barn. Dere betaler uansett det som dere synes er riktig. Ingen andre enn dere bestemmer det. Jeg ville sagt en sum, så må de forholde seg til det. 

Anonymkode: 94781...eb8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

D1234 skrev (10 timer siden):

Biomor mine damer og herrer. 

Screenshot_20221026_220458_com.android.chrome.jpg

Jeg synes det blir helt feil at et slikt produkt skal blande seg inn i bryllupet, det burde holde at man vasker toalettene med det etter festen.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en slags tradisjon at brudens foreldre betaler for lokaler og mat, brudgommens foreldre for drikke. Da blir bryllupet holdt på brudens hjemsted og foreldrene kan bestemme mye over hvem som blir invitert, for eksempel alle tanter og onkler, perifere grandtanter eller andre brudeparet egentlig ikke kjenner så godt.

Eller så kan paret velge en liten seremoni med bare foreldre og forlovere og spise et måltid med de samme senere.

Hva bruden ønsker seg bør så klart faren spørre datteren sin om, det er ikke en selvfølge at datteren har de samme drømmene for sitt bryllup som det brudens mor har.

At dere bidrar litt etter evne er kanskje ikke helt utenkelig, men da bør dere også få legge noen føringer.

Anonymkode: 2fb48...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen som kan kreve at noen andre skal betale for bryllupet, så dere gjør jo det dere ønsker.

Jeg er ikke gift selv, men søsteren min er det. Våre foreldre bidro med en ganske grei sum fordi de kunne det, og de ønsket det. Familien til brudgommen bidro de også, men med litt mindre da de har mange barn og en annen økonomisk situasjon.

De bidro altså begge med en sum, og om det dekket hele eller halve bryllupet hadde ikke noe å si. Da var det selvsagt opp til brudeparet om de ønsket et bryllup innenfor den summen, eller om de ville bruke egne penger i tillegg for å få et større bryllup.

Anonymkode: d257c...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vårt bryllup betalte mamma for maten (tapas som ho sjølv lagde), som gåve til oss. Pappa var med å betalte litt for alkohol, meiner eg. Elles var det ingen foreldre som betalte for bryllupet vårt. Og det hadde vi heller aldri forventa! 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på situasjonen rundt. Dersom din samboer og hans eks har vært sammen lenge og hatt kostnader til datterens bryllup oppe som tema før de ble skilt, bør far strekke seg langt for at det de ble enige om holdes. Dersom det er en ny ide fra din samboers eks, står han friere. Hun kan ikke forvente at eksen skal betale noe hun selv ønsker uten at det har vært tema tidligere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her… snakk om clickbait på kg da 😂

Det handler mye om hvordan du fremstiller problemstillingen din.

»biomor krever..»  Veldig nedsettende er en ting. Du setter din egen mann i skyggen av sin datters bryllup og overdriver din egen rolle i dette. Jeg tenker at «krever» er ditt ord og ikke mors. 

Hvis dere får barn og blir skilt så vil du være lykkelig på dine barns vegne for at deres far stiller opp. Hans biodatter (🙄) er ikke mindre verdt enn andre av hans barn.

At du er med i den diskusjonen mellom han og hans eks er feil. Dere får diskutere ting hjemme og han får snakke med sine.

At folk gjør det til en sak om bryllup i seg selv er jo helt på siden av poenget.

Endret av MapleSirup
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Helt enig at begge deler er teit.

Anonymkode: a0e68...b09

Biomor/biofar burde kun være tillatt å bruke når det gjelder et barn som er adoptert. Da bruker man gjerne mor/far i stedet for «adoptivmor»»adoptivfar», og da er det fint å si «biologisk mor/far» eller «biomor/far». 

Anonymkode: 3c151...1a7

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (13 timer siden):

Biofar er et innarbeidet begrep på kg. Da må biomor være like greit. Selv om jeg mener begge deler er teit.

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har jeg aldri sett, ser biomor oftere. Begge deler er selvsagt teit.

Anonymkode: 2e8a9...726

Jeg måtte sjekke dette av nysgjerrighet. Når jeg søker på hele Kvinneguiden får jeg 69 treff på biomor, altså tråder ser det ut til, og 17 på biofar.

Jeg synes forøvrig også det er teit.

Og TS, dette tror jeg med fordel du skal la far avgjøre. Det er ikke alle kamper man trenger å ta.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NymeriaRhoynar skrev (12 minutter siden):

Jeg måtte sjekke dette av nysgjerrighet. Når jeg søker på hele Kvinneguiden får jeg 69 treff på biomor, altså tråder ser det ut til, og 17 på biofar.

Jeg synes forøvrig også det er teit.

Og TS, dette tror jeg med fordel du skal la far avgjøre. Det er ikke alle kamper man trenger å ta.

Da er det vel overskrifter. Biofar brukes veldig ofte i innlegg. Biomor nesten aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MapleSirup skrev (29 minutter siden):

Det handler mye om hvordan du fremstiller problemstillingen din.

»biomor krever..»  Veldig nedsettende er en ting. Du setter din egen mann i skyggen av sin datters bryllup og overdriver din egen rolle i dette. Jeg tenker at «krever» er ditt ord og ikke mors. 

Hvis dere får barn og blir skilt så vil du være lykkelig på dine barns vegne for at deres far stiller opp. Hans biodatter (🙄) er ikke mindre verdt enn andre av hans barn.

At du er med i den diskusjonen mellom han og hans eks er feil. Dere får diskutere ting hjemme og han får snakke med sine.

At folk gjør det til en sak om bryllup i seg selv er jo helt på siden av poenget.

Dette er en fake ste historie bare for å få tråden til å bevise st det er clickbait å skrive

ste

bio

stebarn

osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MapleSirup skrev (13 timer siden):

Nei. Man er ikke uten stemme eller råderett over egen økonomi som samboer. Far må få bidra til sine barn selv om samboer ikke vil det.

Skjønner du😊

Nettopp, stemor er ikke uten stemme eller råderett over egen økonomi som samboer😊 Og går kostnadene for et halvt bryllup utover hennes økonomi, så er det klart at hun har noe hun skulle ha sagt. Akkurat som du skriver selv her😊

Og klart far må få bidra om han ønsker det, men det betyr ikke at han kan betale for et halvt bryllup. 

Anonymkode: 09d8a...1e7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Brunello skrev (15 minutter siden):

Da er det vel overskrifter. Biofar brukes veldig ofte i innlegg. Biomor nesten aldri.

Nei, inkluderer innlegg. 19 biofar 71 biomor.

Anonymkode: 2e8a9...726

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nettopp, stemor er ikke uten stemme eller råderett over egen økonomi som samboer😊 Og går kostnadene for et halvt bryllup utover hennes økonomi, så er det klart at hun har noe hun skulle ha sagt. Akkurat som du skriver selv her😊

Og klart far må få bidra om han ønsker det, men det betyr ikke at han kan betale for et halvt bryllup. 

Anonymkode: 09d8a...1e7

Du definerer ikke at soørsmålet handler om hvorvidt far skal betale halve bryllupet. Det er ikke det du svarer meg på.
Du er nedlatende som snakker til en dame på 50 om hva det innebærer å dele et hjem. Og så begrenset du fars handlingsrom til hva som passer stemor.

Skjønner du😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Dette er en fake ste historie bare for å få tråden til å bevise st det er clickbait å skrive

ste

bio

stebarn

osv

Så hele tråden er fake. 
Alternativet er jo at du er en elendig person som fremstiller en reell problemstilling på denne måten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...