AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #21 Del Skrevet 26. oktober 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: Er det biofar og biomor sin biodatter som skal gifte seg? Skal biobesteforeldrene bidra med noe? Anonymkode: 11f2b...9f4 Jeg syns Biosvigerforeldrene og kanskje biosvigerbesteforeldre burde bidra også. Anonymkode: 778fb...34f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #22 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg syns Biosvigerforeldrene og kanskje biosvigerbesteforeldre burde bidra også. Anonymkode: 778fb...34f Alle kan spleise på en bio-do 🤣 Anonymkode: 81eb5...4b3 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 26. oktober 2022 #23 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Regner med at "barnet" som skal gifte seg er voksen.. Ergo kan ingen kreve at noen betaler. Selvfølgelig kan man være grei så si man vil bidra, men det er helt opp til dere. Bare si at dere kan betale for fotografen og så få de klare resten selv. Anonymkode: 9d424...541 Å bare si at man kan betale fotografen er risky, de kan koste alt fra 5000-50 000😅 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 26. oktober 2022 #24 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som tittel sier, hun krever at vi skal være med å betale stedatters bryllup, for det har Mor lyst til, og her snakker vi kongebudskjett, og at brud og brudgom skal ikke betale noen ting for det skal være gave til barnet. har noen opplevd sånt? tenkte det hadde vært fint å betale for fotograf og noe, men ikke alt pleier brudens foreldre + å måtte betale for bryllup i 2023? Vi betalte alt selv når vi ble gift Anonymkode: 5ede7...3bf Det er vel opp til faren til bruden hva han vil bidra med. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #25 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så mor, altså. Anonymkode: a0e68...b09 Viktig å pirke? Anonymkode: 5a920...6bb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 26. oktober 2022 #26 Del Skrevet 26. oktober 2022 Rosakatt skrev (2 timer siden): Det er helt opp til deg, hva du vil eller ikke vil betale for 😊 Nei, det er opp til brudens far hva han vil bidra med. Stemor har lite med det å gjøre. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #27 Del Skrevet 26. oktober 2022 MapleSirup skrev (1 minutt siden): Nei, det er opp til brudens far hva han vil bidra med. Stemor har lite med det å gjøre. Ikke om de har delt økonomi. Da har stemor noe hun skulle ha sagt også. Det er sånn det er å være i et samboerskap😊 Anonymkode: 09d8a...1e7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #28 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Viktig å pirke? Anonymkode: 5a920...6bb Ja, på dette er det viktig. Det er et nedvurderende og nedlatende uttrykk. Anonymkode: 2e8a9...726 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #29 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er biomor? Anonymkode: a0e68...b09 Anonymous 91 skrev (2 timer siden): Biologisk mor AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så mor, altså. Anonymkode: a0e68...b09 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det biofar og biomor sin biodatter som skal gifte seg? Skal biobesteforeldrene bidra med noe? Anonymkode: 11f2b...9f4 Haha.. Takk! Fikk meg en god latter nå. Hilsen Biofar, med ny samboer som ikke har barn. Anonymkode: 0935f...a28 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #30 Del Skrevet 26. oktober 2022 Mor kan ikke kreve noe. Så enkelt og så greit. Bruden må ta kontakt med far og forhøre seg. La for guds skyld ikke mor styre dette, det blir det bare konflikter av. Anonymkode: 0935f...a28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #31 Del Skrevet 26. oktober 2022 Sitat Som tittel sier, hun krever at vi skal være med å betale stedatters bryllup Jeg regner jo ikke med at dette er din manns stedatter? Hele innlegget bærer helt ærlig litt preg av at du ikke ser på hans datter som familie, men nærmest at bare er en stedatter i deres hjem. Hva far ønsker å bidra med, får være opp til far, som han igjen må ta stilling til i forhold til deres felles økonomi. Anonymkode: 9d401...9c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 26. oktober 2022 #32 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så mor, altså. Anonymkode: a0e68...b09 Biofar er et innarbeidet begrep på kg. Da må biomor være like greit. Selv om jeg mener begge deler er teit. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #33 Del Skrevet 26. oktober 2022 26 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke om de har delt økonomi. Da har stemor noe hun skulle ha sagt også. Det er sånn det er å være i et samboerskap😊 Anonymkode: 09d8a...1e7 Jeg leste delt som ikke felles Anonymkode: 0e144...a24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #34 Del Skrevet 26. oktober 2022 Brunello skrev (7 minutter siden): Biofar er et innarbeidet begrep på kg. Da må biomor være like greit. Selv om jeg mener begge deler er teit. Helt enig at begge deler er teit. Anonymkode: a0e68...b09 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 26. oktober 2022 #35 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ikke om de har delt økonomi. Da har stemor noe hun skulle ha sagt også. Det er sånn det er å være i et samboerskap😊 Anonymkode: 09d8a...1e7 Nei. Man er ikke uten stemme eller råderett over egen økonomi som samboer. Far må få bidra til sine barn selv om samboer ikke vil det. Skjønner du😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #36 Del Skrevet 26. oktober 2022 1 hour ago, Anim92 said: Å bare si at man kan betale fotografen er risky, de kan koste alt fra 5000-50 000😅 sikkert, men var HI selv for foreslo de evt kunne betale for fotograf Anonymkode: 9d424...541 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #37 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Som tittel sier, hun krever at vi skal være med å betale stedatters bryllup, for det har Mor lyst til, og her snakker vi kongebudskjett, og at brud og brudgom skal ikke betale noen ting for det skal være gave til barnet. har noen opplevd sånt? tenkte det hadde vært fint å betale for fotograf og noe, men ikke alt pleier brudens foreldre + å måtte betale for bryllup i 2023? Vi betalte alt selv når vi ble gift Anonymkode: 5ede7...3bf hvis dette skal oversettes til et forståelig språk, så sier du at brudens mor ber brudens far bli med å betale for sin datters bryllup? Anonymkode: f59b0...371 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kri.star Skrevet 26. oktober 2022 #38 Del Skrevet 26. oktober 2022 Jeg hadde vært flau hvis noen andre måtte betalt VÅRT bryllup. Har man ikke råd til å gifte seg, da venter man til man har fått spart opp, eller har ett lavkostadsbryllup. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #39 Del Skrevet 26. oktober 2022 Jeg har en stedatter og to felles barn sammen med min mann. Da stedatter giftet seg delte vi opp slik at vi betalte 1/3, svigerfamilie 1/3 og brudeparet 1/3. Det ble 30 000,- pr del. Samme beløpet fikk vår felles datter da hun giftet seg og samme beløpet får vår sønn om han gifter seg (kanskje indeksregulere om det går mange år). Vi har også sagt at vi bare er med på utgifter til 1 bryllup pr snute om det skulle bli aktuelt med nytt (håper ikke det, vi har supre svigersønner). Det viktigste for oss er å ikke gjøre forskjell på barna. Biomor er død, så kanskje det er enklere når jeg har fungert som mor til stedatter siden hun var liten. Anonymkode: 5eef0...2fd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #40 Del Skrevet 26. oktober 2022 Brunello skrev (50 minutter siden): Biofar er et innarbeidet begrep på kg. Da må biomor være like greit. Selv om jeg mener begge deler er teit. Har jeg aldri sett, ser biomor oftere. Begge deler er selvsagt teit. Anonymkode: 2e8a9...726 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå