Gå til innhold

Biomor krever vi skal bære med å betale for bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittel sier, hun krever at vi skal være med å betale stedatters bryllup, for det har Mor lyst til, og her snakker vi kongebudskjett, og at brud og brudgom skal ikke betale noen ting for det skal være gave til barnet.

har noen opplevd sånt?

tenkte det hadde vært fint å betale for fotograf og noe, men ikke alt

pleier brudens foreldre + å måtte betale for bryllup i 2023? 

Vi betalte alt selv når vi ble gift

Anonymkode: 5ede7...3bf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen kan kreve at andre betaler noe som helst. 

Jeg slet litt med å forstå hvem du er i denne relasjonen? Er du stemor, og spørsmålet er om du og brudens far skal være med å betale? 

Anonymkode: 589f2...175

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er helt opp til deg, hva du vil eller ikke vil betale for 😊 

• Liker 4
Skrevet

Hun kan jo ønske seg det, men om hun får det er jo en annen sak. 

At far har lyst til å betale kan jeg skjønne, men da får det gå på hans budsjett, ikke ditt.

Anonymkode: 81eb5...4b3

• Liker 8
Skrevet

Hva er biomor?

Anonymkode: a0e68...b09

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er biomor?

Biologisk mor

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du velgerselv hva du vil betale. Samme med bf og biomor. Ingen kan kreve bidrag fra andre

Anonymkode: b71e6...f6a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere gir det lommeboka har mulighet til og det dere er komfortable med, og resten må enten mor eller mor og brudeparet dekke selv.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så mor, altså.

Ja, er ikke far hvertfall 🤣

Skrevet

Far til barnet må jo bestemme seg for hvor mye han har lyst og mulighet for å bidra. Så sier han det. Ingen som kan kreve noe som helst. Det vanlige i min omgangskrets er at foreldre bidrar med en sum(og denne varierer) så forholder brudeparet seg til det. Noen brudepar ønsker et storslått bryllup og tar opp lån for å finansiere, andre har mer nøkterne bryllup. 

• Liker 4
Skrevet

Regner med at "barnet" som skal gifte seg er voksen.. Ergo kan ingen kreve at noen betaler. Selvfølgelig kan man være grei så si man vil bidra, men det er helt opp til dere.

Bare si at dere kan betale for fotografen og så få de klare resten selv.

Anonymkode: 9d424...541

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ingen kan kreve at andre betaler noe som helst. 

Jeg slet litt med å forstå hvem du er i denne relasjonen? Er du stemor, og spørsmålet er om du og brudens far skal være med å betale? 

Anonymkode: 589f2...175

Mitt kjønn er ikke viktig, men jeg er partner til biofar

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mitt kjønn er ikke viktig, men jeg er partner til biofar

Så kryptisk man skal være da :fnise:

Skjønner fremdeles ikke helt hva som er greia. Det er altså eksen til mannen din som skal gifte seg?

Anonymkode: 63fd3...d4c

• Liker 10
Skrevet (endret)

Hva tenker brud og brudgom? De burde ha noe å si her de også. Ikke alle som ønsker at foreldre skal sponse alt. For noen foreldre er det da selvfølge å være med på å bestemme ting til bryllupet om de skal betale for det. Sier ikke at det er tilfelle her, men er noen tilfeller av det. 

Dere bestemmer selv hva dere ønsker også får mor gjøre det hun vil. Ikke alle har like god økonomi. 

Min bror fikk hjelp fra sin far og mor da han giftet seg. Da sponset faren med 100.000 og min mor med 20.000 kr. Det var det hun hadde mulighet til. Alle er voksne mennesker og mener de burde klare å ta valg basert på hva en selv ønsker. 

Endret av D1234
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det biofar og biomor sin biodatter som skal gifte seg? Skal biobesteforeldrene bidra med noe?

Anonymkode: 11f2b...9f4

Nå fikk jeg meg en GOD latter. Har hatt så mye smerter i forbindelse med graviditet i dag, og denne latteren hjalp ikke på de bekkensmertene mine 😡

Anonymkode: 321d8...8cd

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så kryptisk man skal være da :fnise:

Skjønner fremdeles ikke helt hva som er greia. Det er altså eksen til mannen din som skal gifte seg?

Åh, ser nå det var stedatter.

Skrevet

«Biomor» 🤮

Anonymkode: 8093e...bdf

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg giftet meg i fjor og jeg er selv skilsmissebarn. Der bidro min mamma og stepappa med én sum, pappa og stemamma med en helt annen sum, og min mann sine foreldre med en tredje sum igjen. Ingen var like, men alle var veldig høye. Jeg tenker at det er flere ting som spiller inn på den avgjørelsen angående deg. Er dere gift? Hvis dere er gift så er det klart at du skal være med å bestemme hva deres felles penger skal gå til. Og dersom dere bestemmer dere for å bidra så trenger dere ikke å betale samme beløp som «biomor». Men har du barn utenom så er det klart at det skal være likt.

Anonymkode: c71ac...94d

• Liker 1
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...