Gå til innhold

Føler jeg blir dømt av avd-leder i bhg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet du hva, på møtet fortalte jeg at det var politiet som sendte bekymringsmelding angående en situasjon far gjorde som var uttrykt. Derfor har jeg rett til å nekte han samvær 

Anonymkode: 4116f...4dc

Vel det lå likevel være skriftlig for at bhg skal kunne nekte far noe

Anonymkode: 33563...c3c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært 100% alenemor for barnet mitt nå en lang periode. Jeg hadde et møte med barnehagen for litt siden, hvor jeg fortalte at jeg kom til å sende søknad til bv om avlastning, da det er grunner for at jeg ikke ønsker å levere barnet til bf. Jeg ville informere bhg om at bv ville komme for en undersøkelse frem i tid. Mye har skjedd Ila perioden etter samtalen med bhg. For noen dager siden sier avd-leder at hun skulle sette opp til foreldre samtale, og lurte på om bf skulle ha samtale alene uten meg. Jeg blir paff fordi jeg ikke viste hva jeg skulle svare. Hun spurte meg «skal ikke barnefar ha samvær i det hele tatt?» med litt sånn spørrende utrykk. Jeg ble litt satt ut da jeg følte at hun dømte meg og ikke helt forsto hvorfor han ikke får ha samvær. Jeg følte jo at hun ikke hørte på meg mtp på møtet vi hadde for en stund tilbake, og jeg hadde heller håpt at bhg skulle ha forståelse for hvorfor situasjonen er som den er. 

Jeg føler nesten at jeg er nødt til å legge ut om hele situasjonen, hvorfor jeg har tatt dette valget. Men det skal jo ikke være nødvendig å fortelle i det grove? Føler jeg ikke blir tatt serriøst.. 

Hun er bare et menneske, hun kan ikke huske absolutt alt om alle barna! Og det kunne jo hende at noe nytt hadde skjedd siden dere hadde møtet, det er lov å spørre uten at det er ment som dømming!

Og så lenge han ikke har mistet rettet på barnet så har barnehagen samme forpliktelse for ham som for deg.

Anonymkode: 1dbf8...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars ped leder, og ungen din. Selv om du nekter samvær, kan ikke lederen vite om det er lovpålagt el ei. Da burde bv ta kontakt med bhg og informere

Anonymkode: f1a1c...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selv om politiet har uttrykt bekymringer må det foreligge juridisk og skriftlig dokumentasjon om at barnefar er fratatt foreldreansvar. 

Ut ifra informasjon du har gitt her, virker det kun som om barnehagen følger reglene og sitter med biter av informasjon uten det helt klare bilde.

Anonymkode: 66136...799

Feil. Hva bv sa direkte til meg: Er du redd for barnets sikkerhet pga far kan du nekte samvær. 

Ta en ny tlf til bv du.

Anonymkode: 5aba3...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men det er jo helt vanlig at ikke begge foreldre kommer på samtale? Skilt eller ei. Jeg er skilt, verken skole eller barnehage har noen gang lurt på noe rundt at bare jeg kommer.  Far/mor får jo samme informasjon om når det er foreldresmataler om de har gitt sin kontaktinfo til barnehage og skole. 

Anonymkode: 8b4ba...c2b

Ja, men hvis far for eksempel ikke følger med på/får med seg informasjonen som blir gitt så kan det være vanskelig å vite om foreldremøter og liknende. Det er visst viktig at ped leder informerer direkte.  

Anonymkode: 22699...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke fint at dere får tilbud om hver deres samtale mår situasjonen er som den er?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Feil. Hva bv sa direkte til meg: Er du redd for barnets sikkerhet pga far kan du nekte samvær. 

Ta en ny tlf til bv du.

Anonymkode: 5aba3...08b

Jeg vet bare hvilke lover/regler jeg må forholde meg til som ansatt i barnehage. 

Du kan nekte barnefar så mye samvær du vil, men som ansatt i barnehage kan vi ikke nekte far innsyn/hente barnet uten at det foreligger juridisk informasjon. 

Med det sagt så er det en vanskelig situasjon for alle parter.

Anonymkode: 66136...799

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ja, men hvis far for eksempel ikke følger med på/får med seg informasjonen som blir gitt så kan det være vanskelig å vite om foreldremøter og liknende. Det er visst viktig at ped leder informerer direkte.  

Anonymkode: 22699...678

Vel det er jo fars ansvar da, er han ikke interessert i å følge opp, så går han glipp av ting.Tror ikke de fleste pedledere informerer direkte på denne måten. 

Anonymkode: 8b4ba...c2b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel mer et spørsmål hun stiller ifbm rutiner de må følge? 

Anonymkode: ca244...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vet du hva, på møtet fortalte jeg at det var politiet som sendte bekymringsmelding angående en situasjon far gjorde som var uttrykt. Derfor har jeg rett til å nekte han samvær 

Så det er politet som har sendt bekymringsmelding til barnevernet? Men hvorfor skal du ha avlastning via barneverntjenesten? 

Far har rett på å komme på foreldremøte, så jeg skjønner jo at barnehagen lurer på om dere skal ha møte hver for dere med tanke på situasjonen. Og at hun spør om far ikke skal ha samvær i det hele tatt.

Du kan så klart holde igjen samvær, om du føler det er til barnets beste. Det er også viktig om barnet blir utsatt for omsorgssvikt hos far. Men det høres ikke ut som de rette instansene har bestemt at det ikke skal være samvær her, så far kan jo ta dette videre. Så det er jo ikke slik at far nødvendigvis ikke får noe samvær, selv om en situasjon har oppstått. 

Anonymkode: f1d9e...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har vært 100% alenemor for barnet mitt nå en lang periode. Jeg hadde et møte med barnehagen for litt siden, hvor jeg fortalte at jeg kom til å sende søknad til bv om avlastning, da det er grunner for at jeg ikke ønsker å levere barnet til bf. Jeg ville informere bhg om at bv ville komme for en undersøkelse frem i tid. Mye har skjedd Ila perioden etter samtalen med bhg. For noen dager siden sier avd-leder at hun skulle sette opp til foreldre samtale, og lurte på om bf skulle ha samtale alene uten meg. Jeg blir paff fordi jeg ikke viste hva jeg skulle svare. Hun spurte meg «skal ikke barnefar ha samvær i det hele tatt?» med litt sånn spørrende utrykk. Jeg ble litt satt ut da jeg følte at hun dømte meg og ikke helt forsto hvorfor han ikke får ha samvær. Jeg følte jo at hun ikke hørte på meg mtp på møtet vi hadde for en stund tilbake, og jeg hadde heller håpt at bhg skulle ha forståelse for hvorfor situasjonen er som den er. 

Jeg føler nesten at jeg er nødt til å legge ut om hele situasjonen, hvorfor jeg har tatt dette valget. Men det skal jo ikke være nødvendig å fortelle i det grove? Føler jeg ikke blir tatt serriøst.. 

Du må kommunisere framfor å føle, og sette deg inn i hvilket regelverk barnehagen må følge - altså kommunisere med dem. 

Anonymkode: 67b14...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...