Gå til innhold

Hvilken plantemelk synes du er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken plantemelk synes du er best? Av de jeg har prøvd hittil synes jeg gryr er best.

Anonymkode: df32f...70b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøver igjen...

Anonymkode: df32f...70b

Skrevet

Liker ingen av dem, foretrekker kumelk. Hadde utredning, hvor jeg måtte unngå kumelk og gluten i to måneder. Har aldri spist så dårlig mat og drikke noen gang.

Anonymkode: 7a0f6...747

• Liker 3
Skrevet

Gryr her også (bare smakt den rosa). Alle de andre jeg har prøvd har en ettersmak som oppleves som alt fra "ikke veldig god" til "direkte udrikkelig". 

Den verste jeg har smakt er nok Berit Nordstrands mylk barista. Grøss.

Skrevet

Denne

image.jpeg.5bda9a62a9fb7d7d99b765db193b02c7.jpeg

Anonymkode: ce9e6...279

• Nyttig 1
Gjest vilkåret
Skrevet

Kommer an på bruk. Som tørstedrikk bruker jeg som regel vann, men liker rismelk iblant. Den er veldig søt, da, så fungerer ikke som melk men som sin egen type søtdrikk. Bruker rismelk til frokostblandinger.

I baking og matlaging varierer det mellom rismelk, kokosmelk og soyamelk

I kaffe og te liker jeg havremelk best

Har ikke favorittmerker, men har aldri vært misfornøyd med goodly.

Skrevet

Drikker både kumelk og plantemelk. Av plantemelk liker jeg veldig godt havremelk, hasselmelk og valnøttmelk som jeg lager selv. Disse plantemelkene er skikkelig godt i kakao. Ble inspirert til å begynne å lage det fra Cocoa Kakaobar i Oslo der man kunne tilsette nøttesirup i kakaoen. Supergodt!

Anonymkode: 16c0d...35c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Denne

image.jpeg.5bda9a62a9fb7d7d99b765db193b02c7.jpeg

Anonymkode: ce9e6...279

Samme. Kan også bruke den med sukker i, altså Alpro blå, men bruker mest denne her. 

Skrevet

Jeg drikker ikke melk, men bruker melk til ymse kaffedrikker eller matlaging/baking. Enn så lenge synes jeg kaffe med havremelk fra Oatly er ganske godt, også bruker jeg Soya fra Alpro som nevnt over her til matlaging og baking.

Jeg ønsker ikke å bruke kumelk, men ingenting av andre melketyper blir riktig om man skal lage vafler eller pannekaker som smaker like godt som barndommen 😭

Skrevet

Gryr😍

Men drikker helst kumelk😊

Skrevet

Naturli, den blå. Men liker også godt Dryk. (Jeg vet ikke om den selges i Norge.) 

Anonymkode: 77f1b...9f5

Skrevet

Oatly ikaffe og alpro mandelmelk usøtet 

Anonymkode: d4495...75d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Oatly ikaffe og alpro mandelmelk usøtet 

Anonymkode: d4495...75d

Støtter denne :) 

Anonymkode: f7f4a...e6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...