Gå til innhold

Frigjør du sitteplassen for eldre om bussen / trikken fullsatt ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Frigjør så klart min plass. Om ikke noen andre, som sitter nærmere gjør det først. 

Anonymkode: 68e1c...f03

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Warrior

Tar veldig sjelden buss for jeg har egen bil, men ja jeg reiser meg for eldre og handikappede. De fortjener sitteplass mer enn meg :) Jeg er ung og trent å klarer fint å stå uten problemer. 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Kjører selv buss !

Anonymkode: 830fa...ce0

Ja, men reiser du deg og gir fra deg setet, eller sitter du bare der og tviholder på plassen din? 

Eller er det du som selv sliter med å stå, og trenger å sitte? 

Anonymkode: 176eb...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg virke litt ufin ut , men jeg hadde sittet. Nå har jeg jo epilepsi så hvis jeg hadde fått et anfall og stått på gulvet vet jeg aldri hva som hadde skjedd om jeg fikk anfall. Men om jeg ikke hadde hatt epilepsi hadde jeg nok vært snill og gitt den videre.

Anonymkode: 35ccb...d25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Nei, fordi jeg trenger selv å sitte pga sykdom. Det synes ikke på meg, så folk tror sikkert jeg bare er lat. Men å stå gir meg store smerter. 

Anonymkode: c06d4...9c2

Samme her, jeg er ufør og sitter om jeg får mulighet til et ledig sete. Ingen reiser seg og gir meg sitt sete, hverken unge eller andre til tross for at de ser at jeg har hatt kreft.

Svar til ts; Nei jeg gir ikke fra meg setet før jeg skal av selv.

Anonymkode: f8f74...7bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dessverre da jeg trenger sitteplassen selv pga dårlige bein.

Anonymkode: e1ae5...980

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal man gi plassen sin bort til overvektige også?

Anonymkode: 81b6f...dd5

Hva har det med saken å gjøre?  En gravid som faller kraftig slik man kan gjøre på en buss dersom den bråbremser og man står kan få morkakeløsning og babyen kan dø. 

Anonymkode: cd4b1...458

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en selvfølge å reise seg for både eldre, folk med krykker og gravide. Merkelig at noen ikke vil det.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er funksjonshemmet og bruker krykker fast. Jeg var igjennom en stor operasjon for noen år siden og skal ikke stå. Før det hendte det jeg reiste meg for elde jeg også, tross krykker, fordi jeg så de trengte setet enda mer enn meg og ingen andre reiste seg. Fint å se så mange ønsker å reise seg, det setter jeg pris på 💛

Jeg har dessverre hatt litt for mange som ikke reiser seg for meg, og jeg tar nå bussen hovedsakelig fra bussholdeplasser hvor det er mange som går av og på, og idag tidlig tok jeg en veldig tidlig buss for å sørge for å kunne sitte greit. Verden kretser ikke rundt noen av oss, ei heller meg som funksjonshemmet, så jeg er vant med å tilpasse meg. Blir likevel glad og rørt eller hva en skal si over at så mange ønsker å gjøre min hverdag lettere. 

Anonymkode: 5bd25...17a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, men reiser du deg og gir fra deg setet, eller sitter du bare der og tviholder på plassen din? 

Eller er det du som selv sliter med å stå, og trenger å sitte? 

Anonymkode: 176eb...f9d

Siden den du spør er bussjåfør, håper jeg virkelig at h*n bare sitter der og tviholder på plassen sin, og jeg håper du forstår at h*n virkelig trenger å sitte.

Anonymkode: 2a6a0...579

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært i den informasjonen før. Men jeg regner med at jeg ville reist meg opp og tilbudt dem plassen min. 

Anonymkode: 61cb6...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i 40 årene, har et ødelagt kne etter en ulykke, jeg har trynet mange ganger når jeg har måttet stå på bussen, for mister jeg balansen så klarer ikke det ene benet å redde meg inn. Kreftene er ikke der lengre. Men du ser ikke på meg at jeg har den skaden når jeg går. Så nei, jeg reiser meg ikke, jeg har skadet både meg selv og andre når jeg har falt. Heldigvis sjelden jeg må ta buss. Tog kan jeg stå på, det beveger seg sakte nok til at jeg ikke mister balansen. 

Anonymkode: f2e30...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I flg KG så er jeg , som er over 30, eldre , så nei det må jeg slutte med. Krever at de under 30 reiser seg for meg nå. 

Anonymkode: 56b1c...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hvis det betyr at jeg selv må stå lang tid. Sliter med smerter hvis jeg må stå lang tid på transport, og det synes ikke utenfra, så får litt dårlig samvittighet til tross for at jeg ikke burde få det. Det er dog alltid noen som reiser seg. Det forundrer meg alltid hvorfor folk som ikke skal på jobb/skole tar toget midt i rushtid (eldre, mødre med spedbarn=vogn. Osv) 

Anonymkode: 85737...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke hvis det betyr at jeg selv må stå lang tid. Sliter med smerter hvis jeg må stå lang tid på transport, og det synes ikke utenfra, så får litt dårlig samvittighet til tross for at jeg ikke burde få det. Det er dog alltid noen som reiser seg. Det forundrer meg alltid hvorfor folk som ikke skal på jobb/skole tar toget midt i rushtid (eldre, mødre med spedbarn=vogn. Osv) 

Det kan jo hende vi har time hos lege, frisør eller andre ærend. 

Anonymkode: 56b1c...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du sitter på en fullsatt buss på vei til / fra hjemmet, jobben etc, og på eit buss-stop kommer det på eit eldre ektepar.  Frigjør du umiddelbart  sitteplassen din så de eldre kan få sette seg ned  ?   Eller gjir du blaffen, og viser ingen omtanke og lar det eldre ekteparet stå til det evntl.blir eit ledig sete ?

Anonymkode: 830fa...ce0

Når jeg var frisk så reiste jeg meg for eldre, gravide osv. 

Anonymkode: ef7e2...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er beklagelig ferdig på sykehuset midt i rushet…

Anonymkode: ef7e2...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Gir gladelig bort plassen min til eldre. Er du gravid derimot får du klare deg selv. 

Anonymkode: b9d0b...6eb

Stikk motsatt her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...