Gå til innhold

Klarer ikke bestemme meg for grønt eller brunt kjøkken! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den grønne fargen er mye mørkere i virkligheten. Vi gikk heldigvis å så på frontene i fysisk butikk før vi bestilte kjøkkenet. Fargen er helt annerledes. 

men hvis jeg skulle ha valgt mellom de to så hadde det helt klart blitt det grønne, men med lys benkeplate

Anonymkode: 44af7...271

• Liker 1
Skrevet

Grønt. Uten tvil.

Anonymkode: cf9de...23b

• Liker 1
Skrevet

Oi, for en dårlig løsning på kjøkkenet. Det var ikke pent med høyskapet i farge, så hvite overskap!? Og alt er innebygd, foruten kjøleskapet? Nei, uff, dette var amatørmessig. Og ikke pent med sort benkeplate hverken til grønt eller brunt kjøkken. Uff

Anonymkode: b1ac4...7bd

• Liker 2
Skrevet

Det brune, med grønt blir du fortere lei. Har sinnarp selv da.

Anonymkode: 9c46e...af3

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oi, for en dårlig løsning på kjøkkenet. Det var ikke pent med høyskapet i farge, så hvite overskap!? Og alt er innebygd, foruten kjøleskapet? Nei, uff, dette var amatørmessig. Og ikke pent med sort benkeplate hverken til grønt eller brunt kjøkken. Uff

…og! Alt det støvet som vil samle seg over kjøleskapet, samt stygt med åpne hyller over blandebatteriet. Ikke pent med helplaten på siden av kjøleskapet heller, sålenge det er frittstående kjøleskap. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

…og! Alt det støvet som vil samle seg over kjøleskapet, samt stygt med åpne hyller over blandebatteriet. Ikke pent med helplaten på siden av kjøleskapet heller, sålenge det er frittstående kjøleskap. 

….og! Den smale skuffen under komfyren var jo veldig malplassert. 
Nei, det var absolutt ikke pent. 
Grønt, fremfor brunt. Men, helst sort. 

Vi har dette kjøkkenet, og er kjempefornøyde!!

https://www.strai.no/kjoekken/kjoekkenmodeller/falketind/?gclid=EAIaIQobChMIzrvV55_--gIVwYxoCR3sWgYbEAAYASAAEgLUGfD_BwE

Skrevet

Grønt . 

Anonymkode: 60b1b...fe2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

😅😅 Hvite overskap var dårlig kombo ja.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sinnarp er veldig fin i virkeligheten. Jeg hadde gått for det. Men da kan du ikke stappe resten av leiligheten full av lys eik, da bør du ha mørkt tre eller farge på resten av møblene. Man kan gjerne gå for en mer klassisk og robust stil med mørkt kjøkken.

Ikke at du har spurt om innspill på det, men hvorfor har du ofret benkeplass for et høyskap til ovn? Det er nesten ingen arbeidsplass på dette kjøkkenet, det kommer til å irritere deg grønn 😉

Du har liksom lukket inn kjøkkenet så mye, du vil ikke åpne det mer opp? Flytte kjøleskap til der ovnen står, og ha benkeskap der kjøleskapet står, men uten dekkside til taket. Og droppe overskap på veggen over steketoppen.

Vil også anbefale deg å bytte ut hele fronter med 2 skuffefronter som er skrudd sammen, slik at alle fronter ser ut som de med 2 skuffer (selv om det er en hel dør).

Anonymkode: fb845...235

Jeg er også enig med det denne brukeren skriver. 

Det er veldig innelukket og lite benkeplass. Ofte trenger vi ikke halvparten av skap og skuffer for det som fyller opp er ofte ting som knapt brukes 1 gang pr år.

Jeg antar det er begrensninger pga avløp og kjøkkenvifte som gjør at du har valgt denne løsningen. 

Anonymkode: fd1bc...59c

Skrevet

Grønt🌿 Men ville hatt overskapene også grønne, ikke mikse med det hvite. 

Anonymkode: 7db46...d78

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Brun va finest

Anonymkode: 3d6bb...9d0

Skrevet

Grønt fordi det er lysere. 

Anonymkode: 86745...1a8

• Liker 1
Skrevet

Skal du ha hvite over skap??? Hvorfor?

Og hvor skal du lage maten? Det er ingen benkeplass overhode.  Når du har stablet ut ingredienser du skal bruke har du jo ikke plass til å sette en kjele eller skjærefjøl der ?

Anonymkode: 9fc6c...0cc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sinnarp er veldig fin i virkeligheten. Jeg hadde gått for det. Men da kan du ikke stappe resten av leiligheten full av lys eik, da bør du ha mørkt tre eller farge på resten av møblene. Man kan gjerne gå for en mer klassisk og robust stil med mørkt kjøkken.

Ikke at du har spurt om innspill på det, men hvorfor har du ofret benkeplass for et høyskap til ovn? Det er nesten ingen arbeidsplass på dette kjøkkenet, det kommer til å irritere deg grønn 😉

Du har liksom lukket inn kjøkkenet så mye, du vil ikke åpne det mer opp? Flytte kjøleskap til der ovnen står, og ha benkeskap der kjøleskapet står, men uten dekkside til taket. Og droppe overskap på veggen over steketoppen.

Vil også anbefale deg å bytte ut hele fronter med 2 skuffefronter som er skrudd sammen, slik at alle fronter ser ut som de med 2 skuffer (selv om det er en hel dør).

Anonymkode: fb845...235

Enig i at det er mye som er galt med kjøkkenet. Håper de ikke har betalt for kjøkkenhjelp hos IKEA for det der...

• Nyttig 1
Skrevet

Med så lite benkeplass tenker jeg at dere er nødt til å presse inn en bar enten ut fra der kjøleskapet står nå eller ut fra høyskapet. Ovnen må flyttes til under kokeplaten. 
Løsningen deres er grisedårlig. Dere kommer til å irritere dere hver eneste dag når dere lager mat. 

Anonymkode: 62257...97d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
Blåttvann skrev (51 minutter siden):

Enig i at det er mye som er galt med kjøkkenet. Håper de ikke har betalt for kjøkkenhjelp hos IKEA for det der...

Kjøkkenplanlegging på Ikea er gratis 😉

• Liker 1
Skrevet

TS her

Oi, for en respons! Tusen takk alle sammen, og helt riktig, ser nå at det blir for lite benkeplass! Tilbake til tegnebordet 🙂

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Grønt. Brunt gir ikke så mye til humøret akkurat.

Anonymkode: 6c9a8...7b7

Skrevet

Den grønne er fin, men hadde ikke valgt den likevel da den er veldig lite tidløs. Høyglans var pop en gang i tiden, og jeg irriterer meg hver dag over at jeg ikke kan bytte ut mitt høyglanskjøkken etter bare noen år… tidløst er viktig 

Anonymkode: c1343...b80

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde valgt grønt, men det er fordi grønt er min yndlingsfarge noe som har vært med meg i alle år uansett stil og farger ellers.

Anonymkode: bb73e...aeb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...