AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #1 Skrevet 26. oktober 2022 Tegner Ikea-kjøkken til en ny leilighet. Det er åpen stue/kjøkken løsning, godt med dagslys fra store stuevinduer. Klarer ikke bestemme meg for grønt (bodarp) eller brunt (sinarp)🤪 (Grått kjøleskap på tegningen, men sort står på planen etterhvert) Takker på forhånd for innspill! Anonymkode: dad2d...c62
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #2 Skrevet 26. oktober 2022 Veldig fine begge to. Syntes kanskje at det grønne var finest, men brunt er jo mer klassisk og tidløst. Ser for meg at man blir fortere lei av det grønne på lang sikt. Anonymkode: 0e9c8...16b 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #3 Skrevet 26. oktober 2022 Absolutt grønt. Lysere og penere. Det brune var ikke fint. Har de ikke blått som alternativ? Anonymkode: 30df6...6c0 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #4 Skrevet 26. oktober 2022 Grønn så finest ut på bildene. Anonymkode: 31e77...563 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #5 Skrevet 26. oktober 2022 Min regel når jeg ikke klarer å velge mellom 2 alternativer er: 1. Droppe begge og gå for et tredje alternativ. 2. Mikse/kjøpe begge. Selv er jeg ikke glad i svart benkeplate fordi støv er så utrolig godt synlig på det. Hvilken stil er det på resten av boligen? Farger, treverk? Glatte vegger, tapet? Anonymkode: fd1bc...59c 2
mo1234 Skrevet 26. oktober 2022 #7 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Absolutt grønt. Lysere og penere. Det brune var ikke fint. Har de ikke blått som alternativ? Anonymkode: 30df6...6c0 Grønt var knallfint! Brunt var trist. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #8 Skrevet 26. oktober 2022 Sinnarp er veldig fin i virkeligheten. Jeg hadde gått for det. Men da kan du ikke stappe resten av leiligheten full av lys eik, da bør du ha mørkt tre eller farge på resten av møblene. Man kan gjerne gå for en mer klassisk og robust stil med mørkt kjøkken. Ikke at du har spurt om innspill på det, men hvorfor har du ofret benkeplass for et høyskap til ovn? Det er nesten ingen arbeidsplass på dette kjøkkenet, det kommer til å irritere deg grønn 😉 Du har liksom lukket inn kjøkkenet så mye, du vil ikke åpne det mer opp? Flytte kjøleskap til der ovnen står, og ha benkeskap der kjøleskapet står, men uten dekkside til taket. Og droppe overskap på veggen over steketoppen. Vil også anbefale deg å bytte ut hele fronter med 2 skuffefronter som er skrudd sammen, slik at alle fronter ser ut som de med 2 skuffer (selv om det er en hel dør). Anonymkode: fb845...235 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #9 Skrevet 26. oktober 2022 Ingen av dem. De ser nitriste ut begge to. Les om farger og deres virkning på psyken/omgivelsene. Anonymkode: f1ebd...8da 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #10 Skrevet 26. oktober 2022 Grønt er nydelig, men er hyttekjøkken for meg. I tillegg er du veldig låst til øvrige fargevalg i boligen med et grønt kjøkken. Ville gått for mer nøytrale farger som kan være klassisk i ti år- minst- fremover. Selv satt vi inn mørke grått kjøkken med slette fronter i 2002. Helt moderne enda og gjester spør om vi har satt inn nytt kjøkken. Anonymkode: 0e33a...57d
Blåttvann Skrevet 26. oktober 2022 #11 Skrevet 26. oktober 2022 (endret) Spørs på stilen ellers. Med innebygget kjøleskap. Til det grønne kjøkkenet hadde jeg definitivt valgt lys benkeplate! Det passet ikke med svart. Endret 26. oktober 2022 av Blåttvann
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #12 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Min regel når jeg ikke klarer å velge mellom 2 alternativer er: 1. Droppe begge og gå for et tredje alternativ. 2. Mikse/kjøpe begge. Selv er jeg ikke glad i svart benkeplate fordi støv er så utrolig godt synlig på det. Hvilken stil er det på resten av boligen? Farger, treverk? Glatte vegger, tapet? Anonymkode: fd1bc...59c Ville også hatt en lys benkeplate. Ikke sort Anonymkode: 83035...44b 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #13 Skrevet 26. oktober 2022 Brunt,grønt var stygt. Anonymkode: 9ab33...955 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #14 Skrevet 26. oktober 2022 Brunt! Dere vil gå lei av grønt. Anonymkode: af15d...8c0 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #17 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Sinnarp er veldig fin i virkeligheten. Jeg hadde gått for det. Men da kan du ikke stappe resten av leiligheten full av lys eik, da bør du ha mørkt tre eller farge på resten av møblene. Man kan gjerne gå for en mer klassisk og robust stil med mørkt kjøkken. Ikke at du har spurt om innspill på det, men hvorfor har du ofret benkeplass for et høyskap til ovn? Det er nesten ingen arbeidsplass på dette kjøkkenet, det kommer til å irritere deg grønn 😉 Du har liksom lukket inn kjøkkenet så mye, du vil ikke åpne det mer opp? Flytte kjøleskap til der ovnen står, og ha benkeskap der kjøleskapet står, men uten dekkside til taket. Og droppe overskap på veggen over steketoppen. Vil også anbefale deg å bytte ut hele fronter med 2 skuffefronter som er skrudd sammen, slik at alle fronter ser ut som de med 2 skuffer (selv om det er en hel dør). Anonymkode: fb845...235 Må si meg enig med denne brukeren. Hadde også gått for innebygd kjøleskap. Er det veldig liten leilighet, for det er veldig lite benkeplass. Anonymkode: a1e0f...a68 1
Maskinfører Skrevet 26. oktober 2022 #18 Skrevet 26. oktober 2022 Begge var jo fine da 🙂 men tror jeg ville gått for brunt 🙂
mo1234 Skrevet 26. oktober 2022 #19 Skrevet 26. oktober 2022 Jeg synes brunt er helt forferdelig. Men jeg liker lyse farger og lys eik. Liker ikke mørkt interiør. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #20 Skrevet 26. oktober 2022 Jeg liker grønnfargen veldig godt, men det brune er det mer liv i overflaten og jeg tror skitt vil synes mindre på det. Derfor stemmer jeg for brunt. Men skal du ha hvite overskap? Da ville jeg i alle fall ikke blandet inn et sort kjøleskap i tillegg, men heller gått for et integrert. Ville også hatt stekeovn under koketopp for å få mer benkeplass. Anonymkode: 36c75...3c8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå