AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #1 Skrevet 26. oktober 2022 Altså der psykisk og/eller fysisk vold var tilstede? Hvor lang tid trengte dere før dere var tilbake på jobb? Anonymkode: ae3b6...aa1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #2 Skrevet 26. oktober 2022 6 år siden brudd. Pstd. Jobber 60%. Sykemeldt innimellom enda. Tåler ikke stress og høy belasting. Anonymkode: 4b8c7...52c
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #3 Skrevet 26. oktober 2022 Ja. Først 100% sykemeldt 2 mnd av fastlege så 2 mnd til. Var på jobb i tre uker etter det men klarte ikke fungere og ta vare på meg selv. Begynte hos psykolog etter og ble deretter sykmeldt 6 mnd til. Var helt nødvendig for meg Vold i nære relasjoner er ikke bare et voldsproblem men folkehelseproblem og det er helt naturlig å bli syk av det. Jeg jobber kun 50% nå tre år etter brudd, håper å kunne øke etterhvert men går fortsatt i behandling for traumer og må prioritere det. Anonymkode: 70773...22c
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #4 Skrevet 26. oktober 2022 Ja ved vold Anonymkode: 34d8e...422
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #5 Skrevet 26. oktober 2022 Er 50% sykemeldt etter et tøfft brudd med en mann med mange narsistiske trekk. Jeg er utmattet, ekstremt trøtt å verker i ledd. Anonymkode: 39871...a03
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #6 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja. Først 100% sykemeldt 2 mnd av fastlege så 2 mnd til. Var på jobb i tre uker etter det men klarte ikke fungere og ta vare på meg selv. Begynte hos psykolog etter og ble deretter sykmeldt 6 mnd til. Var helt nødvendig for meg Vold i nære relasjoner er ikke bare et voldsproblem men folkehelseproblem og det er helt naturlig å bli syk av det. Jeg jobber kun 50% nå tre år etter brudd, håper å kunne øke etterhvert men går fortsatt i behandling for traumer og må prioritere det. Anonymkode: 70773...22c Takk for svar. Var dette fysisk vold? Anonymkode: ae3b6...aa1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #7 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er 50% sykemeldt etter et tøfft brudd med en mann med mange narsistiske trekk. Jeg er utmattet, ekstremt trøtt å verker i ledd. Anonymkode: 39871...a03 Takk for svar. Har det holdt med 50 prosent hele tiden eller har du vært borte 100 prosent en periode? Anonymkode: ae3b6...aa1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #8 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Takk for svar. Var dette fysisk vold? Anonymkode: ae3b6...aa1 I mitt tilfelle var det fysisk vold i tillegg til psykisk vold ja. Men psykisk vold uten fysisk vold gir også like store helseproblemer og grunnlag for sykemelding Anonymkode: 70773...22c
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #9 Skrevet 26. oktober 2022 Ja enda ikke i jobb. Snart 2 år siden. Anonymkode: 545c8...ea2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #10 Skrevet 26. oktober 2022 Ikke rart man blir sykemeldt etter et forhold der det har vært vold i bildet. Mange får jo f.eks. ptsd eller kompleks ptsd Kan jeg spørre; hvordan var det under selve forholdet. Var dere i (full) jobb da og var dere mye sykemeldt? Lykke til alle dere som strever etter å ha kommet ut av voldelig forhold♥️ Anonymkode: 6d09d...b00 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #11 Skrevet 26. oktober 2022 Vet ikke, men naboen er sykemeldt fordi hun gjennomgår en skilsmisse. Vet jo ikke hvorfor de skilles, men hun er iallefall sykemeldt på 6 uka. Anonymkode: 8cfa0...81e
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #12 Skrevet 26. oktober 2022 Psykisk vold og seksuelt misbruk. PTSD. Sykmeldt helt og delvis i et år og søker nå AAP. Jeg har utviklet fysisk sykdom også Anonymkode: fe899...ce1
Tøvftta Skrevet 26. oktober 2022 #13 Skrevet 26. oktober 2022 Tok meg ei uke sykemelding etter brudd. Var både fysisk og psykisk vold. Heldigvis ikke langt forhold men jeg var langt nede. Nå er jeg en arbeidsmaur som heller sliter meg ihjel på jobb/hjemme enn å ikke gjøre noe. Det er jo helt individuelt hvor lang tid man trenger på å komme seg etter det man har vært gjennom ❤️
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #14 Skrevet 26. oktober 2022 Psykisk og fysisk vold, som ble tusen ganger verre etter at jeg dro (i ca 4 år). Aldri borte fra jobb. Det var mitt fristed, hvor jeg var trygg og kunne tenke på noe annet 8 timer hver dag. Men var selvfølgelig utslitt konstant. Hadde et lite barn å ta meg av, så måtte bare fungere pga det. Anonymkode: 070ea...79e 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #15 Skrevet 26. oktober 2022 Tøvftta skrev (9 minutter siden): Nå er jeg en arbeidsmaur som heller sliter meg ihjel på jobb/hjemme enn å ikke gjøre noe. Det er jeg også. Jeg var sykemeldt i ti måneder og sliter med å jobbe fullt fortsatt, to år etter. Tror aldri jeg blir frisk. Problemet er ikke at jeg gjør for lite, men for mye. Har kompleks ptsd. Anonymkode: 79454...b46
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #16 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Psykisk og fysisk vold, som ble tusen ganger verre etter at jeg dro (i ca 4 år). Aldri borte fra jobb. Det var mitt fristed, hvor jeg var trygg og kunne tenke på noe annet 8 timer hver dag. Men var selvfølgelig utslitt konstant. Hadde et lite barn å ta meg av, så måtte bare fungere pga det. Anonymkode: 070ea...79e Støtter denne, nøyaktig samme erfaring. Jobb ble mitt «safe place» hvor jeg fortsatt hadde verdi og slapp å tenke vonde tanker. Anonymkode: fba67...dab 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #17 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Støtter denne, nøyaktig samme erfaring. Jobb ble mitt «safe place» hvor jeg fortsatt hadde verdi og slapp å tenke vonde tanker. Anonymkode: fba67...dab Det forutsetter at jobben har et tempo Der du klarer å henge med selv når du er sliten tror jeg. Jobber du i omsorgsyrker f eks tror jeg det er lettere at jobben tar mer enn det gir når du i utgangspunktet har mer enn nok med deg selv. Anonymkode: ae3b6...aa1 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #18 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jobber du i omsorgsyrker f eks tror jeg det er lettere at jobben tar mer enn det gir når du i utgangspunktet har mer enn nok med deg selv. Enig. Tror også det er en fordel å ha en jobb der du kan gjemme deg litt vekk av og til, ikke konstant være i kontakt med andre mennesker. Anonymkode: 79454...b46
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #19 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Altså der psykisk og/eller fysisk vold var tilstede? Hvor lang tid trengte dere før dere var tilbake på jobb? Anonymkode: ae3b6...aa1 Kom nettopp ut av et slikt forhold som hr vart i 4 år. Jeg valgte å bli værende på jobb som en plass å være fri fra vonde tanker. Det har hendt at jeg dropper lunsj fordi jeg ikke føler for å være sosial, men det er alt. Jeg har valgt å jobbe mer i denne perioden fordi det har vært en avledning til alt annet. Anonymkode: ea36b...d33 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #20 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det forutsetter at jobben har et tempo Der du klarer å henge med selv når du er sliten tror jeg. Jobber du i omsorgsyrker f eks tror jeg det er lettere at jobben tar mer enn det gir når du i utgangspunktet har mer enn nok med deg selv. Anonymkode: ae3b6...aa1 Var jeg som skrev at jobben var et trygt fristed. Jeg jobbet på kontor, og hadde fantastisk arbeidsgiver og kollegaer. Fikk beskjed om å ta den tiden jeg trengte til f eks telefoner o.l. Advokater osv osv. Om jeg var ute et ærend og ble litt forsinket, ble de engstelige og ringte meg. Full støtte. De politianmeldte han for å plage meg på jobb, så det tok slutt. Og sa at jeg alltid måtte sjekke bremser når jeg skulle kjøre. Jobbet sammen med bare menn. Anonymkode: 070ea...79e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå