Gå til innhold

Arbeidskrav for grunnskolelærer utdanningen 1-7

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan det er, mulig å kombinere studiet med jobb? Ser at det er 3-4 arbeidskrav per fag de første årene, er ikke dette mye?

Anonymkode: de826...960

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lurer på hvordan det er, mulig å kombinere studiet med jobb? Ser at det er 3-4 arbeidskrav per fag de første årene, er ikke dette mye?

Anonymkode: de826...960

Spørs vel helt hvor arbeidskrevende arbeidskravene er (og hvor mange emner det er)? Tre arbeidskrav er absolutt ikke uvanlig på et emne på 10 studiepoeng. 
Og så spørs det hvor mye du skal jobbe, selvsagt. 

Anonymkode: 0e42c...510

Skrevet

Jobbe fullt og fullt studie vil kreve svært mye av deg! Men 40-50% går, men får nok ikke toppkarakterer.

Anonymkode: bd445...04d

Skrevet

De jeg startet GK1-7 sammen med for to år siden som mente at arbeidskrav med godkjent/ikke godkjent som vurderingsform, forsvant i løpet av det første året. 

Noen arbeidskrav er lettere enn andre, men det er ofte snakk om oppgaver med akademisk skriving og referanseføring på 2-3000 ord. Mindre omfang krever kanskje like mye lesing og jobb som presentasjoner med timeplaner, eller analyse av bøker hvor disse skal leses i tillegg til oppgaven. Matte krever endel oppgaver og øving hjemme i tillegg til arbeidskrav. Å møte på forelesning og gjøre arbeidskrav er alene kanskje nok til å bestå første delen av matte, men den neste er tyngre. 

Husk også at det er 3-4 uker per semester med praksis på fulltid med tilhørende oppgaver/presentasjon. 

I tredje året så føler jeg det går mer på skinner, for jeg er vant til arbeidsformen, jeg jobber 60% med unntak av praksisperioden, har barn og toppkarakterer. 

...men ikke noe liv utenom barn, studier og deltidsjobb. Null. 

Anonymkode: 2b4db...0bd

Skrevet

I første setning skulle det stå at "de som mener dette var lettvint", altså de som bare skrev noe svada for å levere nok ord. 

Anonymkode: 2b4db...0bd

Skrevet

Regner med at det er snakk om samlingsbasert undervisning/deltid? Fulltidsstudiet har i allefall oppmøtekrav til forelesninger, som gjør at det er tilnærmet umulig å kombinere med 100% jobb. Deltid/samlingsbasert har noen dager med undervisning fordelt utover året, men mer selvstudie. Det kan nok kombineres med tilnærmet full jobb. Arbeidskrav og pensum jobber man med på kveldstid, helger eller man benytter seg av lesedager. 

Anonymkode: c621d...b7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...