AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #1 Skrevet 26. oktober 2022 Jeg har iallefall opplevd mye rart. 1. Lege ville ikke sykmelde meg pga mente jeg var lat og burde jobbe mer. Glemte å sjekke at jeg annenhver uke jobbet 5 og 6 dager. Samt legen kjente meg ikke, og påstand om lat, var kun tatt fra lufta. Min sjef ringte legekontoret mitt til slutt, og lurte på om det hadde rablet for dem, når jeg ikke fikk sykmelding og var så syk. Dette var i starten. 2. Har blitt sendt på mange rare kurs. Men ble av nav sendt på kurs for å tørre å gå ut døra. Jeg hadde på det tidspunktet bedt om en psykologisk vurdering, og papirer på at jeg ikke slet med noe psykisk. Hverken stress eller angst bla. Noe jeg henviste til samtidig som jeg fortalte at jeg var så mye ute døra jeg klarte. Så mente de fortsatt at folk uten arbeid en stund , var redde for å gå ut døra. Måtte delta, fordi ellers tok de trygden min. Noe av det dummeste jeg har vært med på. 3. Fikk cyste på eggstokken. Svimte av 10 ganger på under 10 minutter. Ringte lege, sykebil hentet meg og ville ha meg til sykehus. Lege nektet pga sett ME diagnosen i journalen min.og sendte meg rett hjem. Måtte ringe privat klinikk, dagen etter, og fikk påvist cyster. Heldigvis hadde jeg papirer på der, da det kom et brev i posten om tap av førerkort pga svimt av.men hadde da påvist at det ikke var ME eller ukjent årsak. Anonymkode: 5a265...946 1
tonebelinda Skrevet 26. oktober 2022 #2 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har iallefall opplevd mye rart. 1. Lege ville ikke sykmelde meg pga mente jeg var lat og burde jobbe mer. Glemte å sjekke at jeg annenhver uke jobbet 5 og 6 dager. Samt legen kjente meg ikke, og påstand om lat, var kun tatt fra lufta. Min sjef ringte legekontoret mitt til slutt, og lurte på om det hadde rablet for dem, når jeg ikke fikk sykmelding og var så syk. Dette var i starten. 2. Har blitt sendt på mange rare kurs. Men ble av nav sendt på kurs for å tørre å gå ut døra. Jeg hadde på det tidspunktet bedt om en psykologisk vurdering, og papirer på at jeg ikke slet med noe psykisk. Hverken stress eller angst bla. Noe jeg henviste til samtidig som jeg fortalte at jeg var så mye ute døra jeg klarte. Så mente de fortsatt at folk uten arbeid en stund , var redde for å gå ut døra. Måtte delta, fordi ellers tok de trygden min. Noe av det dummeste jeg har vært med på. 3. Fikk cyste på eggstokken. Svimte av 10 ganger på under 10 minutter. Ringte lege, sykebil hentet meg og ville ha meg til sykehus. Lege nektet pga sett ME diagnosen i journalen min.og sendte meg rett hjem. Måtte ringe privat klinikk, dagen etter, og fikk påvist cyster. Heldigvis hadde jeg papirer på der, da det kom et brev i posten om tap av førerkort pga svimt av.men hadde da påvist at det ikke var ME eller ukjent årsak. Anonymkode: 5a265...946 Gjelder ikke meg, men en i nær familie. Var på smerteklinikk. Og i den forbindelse sa h¨n at h¨n har ME. ME finnes ikke sa legen, du er bare feit og lat. Vedkommende var langt fra feit, men syk. Vi som kjenner vedkommende så jo det ME er en forferdelig sykdom. Ikke nok med sykdommen, men du må sloss for å bli trodd også, både i helsevesenet og hos NAV. 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #3 Skrevet 26. oktober 2022 Syns ikke tittel passer. man kaller ikke alvorlig systemsvikt og helsediskriminering og grov undertrykking av pasientgruppe for "snål opplevelse". Det bagatelliserer det alvor og fakta at ME syke er vår tids mest undertrykte pasientgruppe (som Erna Solberg selv sa til NRK). Ja jeg har opplevd mye galt men ville heller kalt det hårreisende og ikke "snålt" Anonymkode: bacb2...f10 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #4 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Syns ikke tittel passer. man kaller ikke alvorlig systemsvikt og helsediskriminering og grov undertrykking av pasientgruppe for "snål opplevelse". Det bagatelliserer det alvor og fakta at ME syke er vår tids mest undertrykte pasientgruppe (som Erna Solberg selv sa til NRK). Ja jeg har opplevd mye galt men ville heller kalt det hårreisende og ikke "snålt" Anonymkode: bacb2...f10 Veldig enig med deg i dette - dessverre er det sånn Anonymkode: 5bfdb...ec3 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #5 Skrevet 26. oktober 2022 Ble utredet for me. Både psykologen og legen som skulle innrede meg sa «me finnes ikke». Jeg ble lagt inn på sykehus pga ekstrem utmattelse. Alt gjorde vondt, lys og lyd, det var forferdelig. Overlegen nektet meg å dra for gardinene og insisterte på at lyset i taket skulle stå på hele tiden og at alle skulle snakke ekstra høyt og mye med meg. Når jeg gråt sa hun også «me finnes ikke». Det var ikke me, men en forbigående (heldigvis!) og akutt reaksjon på et legemiddel, men herlighet… det var ille. Anonymkode: 14fa8...5ed 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå