AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #1 Skrevet 26. oktober 2022 Det er nå 7 uker siden fødsel og jeg begynner å bli ganske rastløs. Har purret på hs 2 ganger og de sier de skal starte barselgruppe snart, men nå har det jo snart gått 2 måneder av permisjonen allerede! Er det andre forumer/grupper hvor jeg kan treffe andre i permisjon? Anonymkode: 01484...197
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #2 Skrevet 26. oktober 2022 Du må jo finne ut hva som er der du bor. Her jeg bor er det babysang, åpen bhg (mest for større barn, men man kan også komme og spise lunsj og sånt med mindre babyer), babysvømming, babykino, etc. Anonymkode: b518a...696
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #3 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det er nå 7 uker siden fødsel og jeg begynner å bli ganske rastløs. Har purret på hs 2 ganger og de sier de skal starte barselgruppe snart, men nå har det jo snart gått 2 måneder av permisjonen allerede! Er det andre forumer/grupper hvor jeg kan treffe andre i permisjon? Anonymkode: 01484...197 Hos oss blir vi invitert til felles gruppetimer ved 4 uker, mener jeg det var. 7 uker er sent. Hvor bor du? Er det en "øde" plass, slik at de sparer opp nok som har født? Anonymkode: 86885...c6c
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #4 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hos oss blir vi invitert til felles gruppetimer ved 4 uker, mener jeg det var. 7 uker er sent. Hvor bor du? Er det en "øde" plass, slik at de sparer opp nok som har født? Anonymkode: 86885...c6c Nei, det er Oslo, derfor jeg synes det er så rart? Anonymkode: 01484...197
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #5 Skrevet 26. oktober 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det er Oslo, derfor jeg synes det er så rart? Anonymkode: 01484...197 Da er det nok heller at det er så mange at det det blir forsinket. Jeg ammet på barseltreffet. Beregnet alltid litt ekstra tid for å kunne amme/skifte bleie osv der det var en avtale. Anonymkode: 0ee81...145
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #6 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er nå 7 uker siden fødsel og jeg begynner å bli ganske rastløs. Har purret på hs 2 ganger og de sier de skal starte barselgruppe snart, men nå har det jo snart gått 2 måneder av permisjonen allerede! Er det andre forumer/grupper hvor jeg kan treffe andre i permisjon? Anonymkode: 01484...197 Men hva skal barselgruppe hjelpe på? Er ikke sikkert du kommer i en gruppe som er interesserrt i å treffes i det hele tatt. Du bør heller finne andre egne ting. Gå på babysang, babysvømming, baby ditt og baby datt. I Oslo må det jo være flust av tilbud. Det er i allefall det i Bergen Anonymkode: ce485...d9e
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #8 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Men hva skal barselgruppe hjelpe på? Er ikke sikkert du kommer i en gruppe som er interesserrt i å treffes i det hele tatt. Du bør heller finne andre egne ting. Gå på babysang, babysvømming, baby ditt og baby datt. I Oslo må det jo være flust av tilbud. Det er i allefall det i Bergen Anonymkode: ce485...d9e Barselgruppe er jo kjempehyggelig i de første ukene, før det er noe vits i å ha med babyen på aktiviteter som den uansett ikke har noen glede av. Ja, man kan få en barselgruppe som ikke er interessert i å møtes, eller som består av folk man ikke finner tonen med. Men det kan også være helt fantastisk å møte andre som er i samme situasjon med akkurat like gammel baby, særlig hvis man er førstegangsmamma. Det er heller ikke alltid så lett å få snakket ordentlig med andre på babysang osv. Man møter ikke nødvendigvis de samme fra gang til gang, og ikke alle er så åpne for å bli kjent med andre foreldre der. TS: hvilken bydel bor du i? Ville vurdert å ta direkte kontakt med helsestasjonen, ikke bare vente på at helsesykepleieren skal få ut fingeren. Kanskje det finnes noen lokale facebookgrupper du kan finne andre i permisjon i, eller en terminklubb-gruppe? Etter hvert kan du jo uansett dra på babyaktiviteter, f.eks. babyomvisning i botanisk hage, på Nasjonalmuseet, på maritimt museum og Astrup Fearnley. Eller babysang i en av byens kirker (ikke alle er så religiøse, f.eks. Hasle og Sinsen er helt uten Gud): https://kirken.no/nb-NO/bispedommer/Oslo/babysang/ Babysvømming og babykino anbefales også, men det er jo ikke akkurat en arena for å bli kjent med andre. Anonymkode: 0f2af...db3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå