Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er en kar på 23 som ble dumpa av det jeg så på som drømmedama for en uke siden. Skal sies at vi bare var sammen i 6 mnd, men snakket med hverandre hver dag. Ho er den første jeg kan kalle er «forhold», enda vondere at ho dro fra meg. 

Men vil bare gråte, spiser ingenting heller. Noen tips? Har bare lyst og forsvinne fra jordkloden. Jeg er ekstra emosjonell av meg og, så blir verte.

Følelsen at ho skal kysse andre mannfolk skjærer meg i hjertet 😞

Anonymkode: 9847b...3b8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør alltid vondt, prøv å hold deg selv opptatt, ikke sitt å hør på trist musikk og tenk på hun. Du må få tanke over på noe annet, hvis folk inviterer deg ut til ting, delta. 

• Liker 2
Skrevet
Morten1 skrev (2 minutter siden):

Det gjør alltid vondt, prøv å hold deg selv opptatt, ikke sitt å hør på trist musikk og tenk på hun. Du må få tanke over på noe annet, hvis folk inviterer deg ut til ting, delta. 

Jupp. Men kn det være ekstra vondt fordi det er min første «kjæreste»? Varte jo ikke lenge heller.

Skrevet

Jeg skal ikke bruke alderen din mot deg, men når man bare er 23, så har man ikke opplevd de helt store krisene i livet. Mange har ikke engang vært i en begravelse... Så selvfølgelig er det vondt å få hjertet sitt knust. Det er alltid vondt, men etterhvert får man litt mer perspektiv. Så jeg skjønner godt at du er knust.

En annen ting er at man ofte er litt avhengig av partneren. Når man er forelsket, så utløses endorfin når man er sammen med partneren. Kroppen venner seg fort til disse serotoninnivåene, så når kjæresten forsvinner, blir man ekstra nedfor. Det er kjemisk, rett og slett.

Jeg har ingen råd, bare at det går over. Du blir "avvent", etterhvert stabiliserer serotoninnivået seg, og du føler mer overskudd. I mellomtiden må du prøve å ta vare på basalnivåene. Nok mat, søvn og frisk luft. Prøv å gjøre ting som gir deg glede. Vær litt snill mot deg selv. Og du, nå har du hatt kjæreste, nå vet du at du får det igjen. Lykke til!

Anonymkode: aa4fe...0f6

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Vil dere si at jeg buede manne meg opp kraftig? Vi var jo ikke sammen, men vi datet i 4 mnd, og ho ga meg hele tiden signaler om hvor vanvittig mye ho savnet meg og likte meg. Plutselig slår ho opp.

Itilegg var ho mye penere enn meg, tror aldei jeg finner noe så pent igjen.

Skrevet

Du må ta tiden din til å sørge, så blir det bedre etterhvert. Men ikke gjør deg selv vondt med å forestille deg henne sammen med andre. Det er bare selvpining.

Anonymkode: 61cf7...dea

Skrevet

Det trenger ikke vare lenge for at det skal gjøre vondt. Den største hjertesorgen jeg har hatt, var en mann jeg ikke en gang var sammen med. Men jeg elsket han inderlig. Elsker han fortsatt. 

Mitt råd er å tillat deg å føle deg dritt. Grin, syns synd på deg selv, få det ut. Etter en stund så vil du plutselig våkne en dag og føle deg lettere. Kom deg ut, gå en tur, møt kompiser. Så kanskje blir du lei deg igjen fordi noe minner om henne, men så blir perioden hvor det er tungt kortere. 

Før du vet ordet av det, så vil du se at det er mange andre damer du kan like også. 

Hvor pen noen er har ingenting å si for om forholdet er bra på sikt. 

Anonymkode: 8e3bc...bf9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jupp. Men kn det være ekstra vondt fordi det er min første «kjæreste»? Varte jo ikke lenge heller.

Selvsagt er det enda vondere når det er din første, ordentlige relasjon. Man får ofte en panikkfølelse fordi man både mister en man er glad i, samtidig som at man er redd for at man aldri skal finne det igjen. Og det er jo ikke så rart at man føler det sånn. Før denne personen hadde du jo ikke hatt noen ordentlig relasjon, så du har jo aldri opplevd at kjærlighet kan komme og gå i livet. 

Men jeg kan love deg at etterhvert så vil dette bare bli et vagt minne. Og etterhvert lærer du deg til at selv om det ikke ble noe med den og den personen, så er ikke det det samme som at du blir alene resten av livet. ❤️

Du er fremdeles veldig ung, og det er svært mange på din alder som ikke har funnet 'den rette' enda. :)

Anonymkode: 23154...607

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du må ta tiden din til å sørge, så blir det bedre etterhvert. Men ikke gjør deg selv vondt med å forestille deg henne sammen med andre. Det er bare selvpining.

Nettopp det jeg gjør. Ho er allerede på Tinder og, så ho kommer sikkert til og se noen denne eller neste uke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvsagt er det enda vondere når det er din første, ordentlige relasjon. Man får ofte en panikkfølelse fordi man både mister en man er glad i, samtidig som at man er redd for at man aldri skal finne det igjen. Og det er jo ikke så rart at man føler det sånn. Før denne personen hadde du jo ikke hatt noen ordentlig relasjon, så du har jo aldri opplevd at kjærlighet kan komme og gå i livet. 

Men jeg kan love deg at etterhvert så vil dette bare bli et vagt minne. Og etterhvert lærer du deg til at selv om det ikke ble noe med den og den personen, så er ikke det det samme som at du blir alene resten av livet. ❤️

Du er fremdeles veldig ung, og det er svært mange på din alder som ikke har funnet 'den rette' enda. :)

Tusen takk for gode ord!

Jeg kan virkelig ikke tenke meg at jeg skal føle slik i mange mnd? Mtp på at det bare varte i 4 mnd. Og det faktum er at ho er allerede på Tinder, for meg til og tenke at ho er litt ustabil.

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vil dere si at jeg buede manne meg opp kraftig? Vi var jo ikke sammen, men vi datet i 4 mnd, og ho ga meg hele tiden signaler om hvor vanvittig mye ho savnet meg og likte meg. Plutselig slår ho opp.

Hun ga beskjed om hva hun ville, og av en eller annen grunn hørte ikke du etter og ga henne ikke det hun ville ha. 

Hvis hun følte at du aldri ville bruke tid sammen med henne og hele tiden ble dytta bort pga du prioriterte andre ting, ja da er det ikke rart hun dro.

Jeg kan kun anbefale deg å ta deg lange rusleturer i skog/natur/park om du kan det. Fysisk aktivitet hjelper. 

Anonymkode: b5ad3...f57

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tusen takk for gode ord!

Jeg kan virkelig ikke tenke meg at jeg skal føle slik i mange mnd? Mtp på at det bare varte i 4 mnd. Og det faktum er at ho er allerede på Tinder, for meg til og tenke at ho er litt ustabil.

Hallo? Hun har brukt 6 mnd på deg og fortalt at hun savnet deg på de 6 mnd, og tydeligvis ikke fått det hun hadde behov for i en relasjon med deg og når hun endelig er gått videre, så kaller du henne ustabil??

Du fremstår som usympatisk nå vil jeg si.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hallo? Hun har brukt 6 mnd på deg og fortalt at hun savnet deg på de 6 mnd, og tydeligvis ikke fått det hun hadde behov for i en relasjon med deg og når hun endelig er gått videre, så kaller du henne ustabil??

Du fremstår som usympatisk nå vil jeg si.

Ja, ustabil. Synes det er utrolig merkelig og komme seg på Tinder dagen etter, og atpåtil legge til nye bilder og. Som om ho bryr seg null og niks om meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tusen takk for gode ord!

Hvor lenge man føler seg sånn, kommer så an på person til person. Men det er også noe med det å ikke tillate seg å grave seg ned i den gropa. Sørg litt nå, gråt om du må, også kommer du deg opp og ut igjen. Spill et spill, gå en tur, hør på musikk du liker, vær med venner. Snakk, date og flørt med damer igjen når du er klar for det. At du ikke er klar for det nå er helt forståelig, men ikke la fire måneder av livet ditt diktere de neste to årene feks, du gjør ingenting galt i å snakke litt med nye mennesker igjen når den tid kommer. :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, ustabil. Synes det er utrolig merkelig og komme seg på Tinder dagen etter, og atpåtil legge til nye bilder og. Som om ho bryr seg null og niks om meg.

Ikke tillegg dette en mening det ikke har. Det har ingenting med deg å gjøre, og alt med henne å gjøre. Det er tydeligvis slik hun håndterer det, og om det tyder på det ene eller andre spiller egentlig ingen rolle. Prøv å bare tenke at det er henne, og at det kanskje da er like greit at det aldri ble noe mer mellom dere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei det er ikke merkelig tatt i betraktning det du skrev at hun hadde sagt tidligere. Hun har vel innsett at dette med deg ikke var noe å satse på.

Du hadde sjansen, og tydeligvis er det noe du har gjort som fikk henne til å velge deg bort. 

Lær heller av det og vær bedre mot hun du engang møter i fremtiden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor lenge man føler seg sånn, kommer så an på person til person. Men det er også noe med det å ikke tillate seg å grave seg ned i den gropa. Sørg litt nå, gråt om du må, også kommer du deg opp og ut igjen. Spill et spill, gå en tur, hør på musikk du liker, vær med venner. Snakk, date og flørt med damer igjen når du er klar for det. At du ikke er klar for det nå er helt forståelig, men ikke la fire måneder av livet ditt diktere de neste to årene feks, du gjør ingenting galt i å snakke litt med nye mennesker igjen når den tid kommer. :)

Tror du det kan være lurt om jeg finner meg damer på Tinder, og prøver og "ligge" meg over det? Så horete som det høres ut som.

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Nettopp det jeg gjør. Ho er allerede på Tinder og, så ho kommer sikkert til og se noen denne eller neste uke.

Det jeg mener er at du bør slutte med det. Og ikke sjekk bildene hennes på Tider, da tar det bare lenger tid før du føler deg bedre.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syns ikke alderen din og varigheten skal bagatelliseres så veldig. Det ble et brått og sikkert uventa brudd midt i en fortsatt svært sterk forelskelses fase. Det er knallhardt. Man er litt i sjokk(fase) og det kan ta tid å forstå og forsone seg med at du aldri skal ha henne som kjæreste i livet ditt mer.

Etter et kort og godt forhold tenker du kanskje på alt du drømte om å gjøre sammen med henne. Reiser dere ikke fikk tatt sammen. Opplevelser. Det blir i tillegg til en sorg over det du mistet, en sorg over det dere ikke fikk oppleve sammen.

En av de sterkeste kjærlighetssorgene  jeg har hatt var et forhold med en mann sin bare varte i 5 måneder. Det var 5 intense måneder på mange områder. Vi drømte om alt vi skulle gjøre og framtiden sammen.

Vi hadde noen ting vi ikke var enige om og vi kranglet litt også, men det løste seg alltid. Så da han plutselig slo opp etter en stor krangel var jeg i sjokk og vantro. Trodde ham ikke. Og det gikk noen uker før jeg virkelig skjønte alvoret.

Tror jeg brukte minst ett år på den kjærlighetssorgen. 

Eneste trøsten jeg har er at jeg kan love deg at det går over. Etter en stund er kjærlighetssorgen bare et vondt minne du såvidt ser tilbake på.

I mellomtiden er det lurt å holde seg vekke fra sosiale medier og ihvertfall ikke oppsøke henne der. Ikke finn på å sende meldinger eller ring henne. Forsøk å lat som hun ikke eksisterer. For mange kan det være en god hjelp å blokkere en stund. Hun skjønner nok da hvorfor du gjør det. Og at det ikke er fordi du hater henne. Du gjør det fordi det er vondt å minnes på henne💔

Lykke til i prosessen! Og igjen husk;

Det GÅR over❤️

Anonymkode: 4c47f...69f

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Tror du det kan være lurt om jeg finner meg damer på Tinder, og prøver og "ligge" meg over det? Så horete som det høres ut som.

Nei, det tror jeg ikke er en god ide. 

Jeg tror du trenger mer erfaring med relasjoner, ikke kjapp og enkel sex. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...