Gå til innhold

Kan man ha hemmelig vipps?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen min finner og plager meg på vipps, med stadig nye nummere og måter selv om jeg blokkerer alle, så er det et støkk og sjokk hver gang. Må jeg avskaffe vipps for å slippe? 

Anonymkode: 371b1...11d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok det ja. Så fort noen har nummeret ditt så kan de sende på vipps 

Anonymkode: c5f06...fe6

• Liker 1
Skrevet

Skaff deg nytt hemmelig nummer så kan du ha vips på den?

Jeg måtte ha hemmelig nummer en stund da jeg ble plaget av en x.

Anonymkode: f3d4a...ac4

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du ikke skifter nummer vil vedkommende klare å finne deg på vipps og du kan som jeg skjønner du har gjort, bare blokkere etterhvert som han/hun bruker nye nummer for å nå deg på. 

• Liker 1
Skrevet

Du har 2 muligheter.

1.Slette vipps og heller ha en avtale med et familiemedlem/venn de gangene du trenger å benytte vipps.

2. Gå til politiet og få besøks og kontaktforbud på eksen. Det betyr at han da ikke kan kontakte deg noen steder. Heller ikke på vipps.

Å ha hemmelig nummer hjelper ikke når det gjelder Vipps. Dette er et sikkerhetsproblem som har vært kjent i flere år. Derfor får ingen som lever i skjul med hjelp av staten benytte Vipps da all kontaktinfo med navn avsløres.

Anonymkode: 2f963...d73

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eksen min finner og plager meg på vipps, med stadig nye nummere og måter selv om jeg blokkerer alle, så er det et støkk og sjokk hver gang. Må jeg avskaffe vipps for å slippe? 

Anonymkode: 371b1...11d

hvordan kan noen egentlig "plage deg" gjennom Vipps i det hele tatt? 

den plattformen der brukes vel aldri til noe annet enn å sende / motta penger fra hverandre... 

Anonymkode: c86cb...eda

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

den plattformen der brukes vel aldri til noe annet enn å sende / motta penger fra hverandre... 

Du kan sende meldinger og forespørseler.  Vipps er jo bruk som kommunikasjonskanal for utro folk, så ikke rart om den kan brukes til plaging også

Anonymkode: 2d9ef...0a5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan sende meldinger og forespørseler.  Vipps er jo bruk som kommunikasjonskanal for utro folk, så ikke rart om den kan brukes til plaging også

Anonymkode: 2d9ef...0a5

Man kan sende korte meldinger i appen, men dette fungerer bare etter at man f.eks. har sendt et Vipps-krav. 

Skrevet

Selv om de begrenser meldinger til kun overføringer, så vil jo ikke en krone hindre noen... Var faktisk ikke klar over denne problemstillingen med vipps i forhold til hemmelig eller ikke-oppført nummer, men så har jeg aldri tenkt på det heller 😐

Anonymkode: 59f75...17f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.10.2022 den 17.22):

Er dessverre mange som bruker den til å sende meldinger når de er blokkert fra alle andre some.

Anonymkode: 21e40...134

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...