AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #1 Skrevet 26. oktober 2022 Jeg venter på en tilbakemelding på en jobb jeg har vært på intervju hos to ganger. Samtidig har jeg fått et nytt intervju på en annen jobb. Begge er stillinger jeg kunne tenkt meg, men den ene har litt mer ugunstig arbeidstid. Men, det spiller egentlig ikke noen rolle. Jeg føler jeg må være litt forberedt. Hva hvis jeg blir tilbudt den første jobben før jeg rekker og være på intervju på den andre? Hva skal jeg si? At jeg må tenke på det? Virker ikke det litt rart? Anonymkode: cd0ca...600
Topsi Skrevet 26. oktober 2022 #2 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg venter på en tilbakemelding på en jobb jeg har vært på intervju hos to ganger. Samtidig har jeg fått et nytt intervju på en annen jobb. Begge er stillinger jeg kunne tenkt meg, men den ene har litt mer ugunstig arbeidstid. Men, det spiller egentlig ikke noen rolle. Jeg føler jeg må være litt forberedt. Hva hvis jeg blir tilbudt den første jobben før jeg rekker og være på intervju på den andre? Hva skal jeg si? At jeg må tenke på det? Virker ikke det litt rart? Anonymkode: cd0ca...600 Kan du ikke si at du er innkalt til et annet intervju? Hvis de virkelig vil ha deg tilbyr de kanskje mer i lønn for å sikre seg deg først?
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #3 Skrevet 26. oktober 2022 Man får gjerne en frist for å akseptere et jobbintervju. Så kan du jo være åpen dersom du får intervju hos jobb nr 2. "Jeg har mottatt et jobbintervju og setter pris på en rask avklaring dersom det skulle være aktuelt å gi meg et tilbud". Anonymkode: 8e7e4...441
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #4 Skrevet 26. oktober 2022 *Mottatt et jobbtilbud Anonymkode: 8e7e4...441
Ballerina87 Skrevet 26. oktober 2022 #5 Skrevet 26. oktober 2022 Åpenhet er det beste her! Jeg ville sagt til begge at du er i andre prosesser som du gjerne vil fullføre. Man må ikke takke ja med en gang, du kan si at du vil på det andre intervjuet også. Det er blitt et problem at folk ikke møter til første arbeidsdag, uten å si ifra. Så de er bok glad for at du er åpen i forkant. Hvis ikke sier det noe om arbeidsplassen.
Snok1 Skrevet 26. oktober 2022 #6 Skrevet 26. oktober 2022 (endret) Du begynner i den første jobben du blir tilbudt som du har lust på og vet du vil trives i. Samtidig fullfører du prosessen mot andre jobber. Skulle du ende opp med flere jobber må du eventuelt velge. Du har et halvt års prøvetid i ny stilling, prøvetiden er for både arbeidsgiver og -taker. Arbeidsgiver er proff og forstår og aksepterer dette. Jeg har vært deg og sa opp en ny stilling etter bare noen uker. Jeg forklarte min spesifikke situasjon, og arbeidsgiver forstod dette. Jeg jobber innenfor et ganske smalt område hvor det lønner seg å ha gode relasjoner over tid, så dette er viktig for meg. Endret 26. oktober 2022 av Snok1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå