AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #1 Skrevet 26. oktober 2022 Jeg forstår ikke at foreldre holder på å plage sine omgivelser med at barna skal selge dette tullet for å tjene noen få kroner, mye bedre å bare betale beløpet som trengs å få inn. Anonymkode: 364ac...69c 13 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #2 Skrevet 26. oktober 2022 Fordi tanken bak er at barna/ungdommen skal føle delaktighet og dugnadsånd. Og noen familier har faktisk ikke råd til å betale. Når det er sagt, så der de dorullene kjipe og kakene smaker bæsj. Jeg klarte lenge å nekte å kjøpe ved å unnskylde meg med at jeg ikke spiste søtt. Nå har jævlene fikset sunne knekkebrød så det går ikke å vri seg unna lengre. Glad jeg ikke har barn som kommer hjem med dette rælet. Anonymkode: a3a45...7d6 7 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #3 Skrevet 26. oktober 2022 Ingen vil være den kjipe og smålige som protesterer. De er redd for å bli baksnakket og sett ned på. Det er sosialt press for å fortsette selgingen Anonymkode: d71e6...00e 5 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #4 Skrevet 26. oktober 2022 Vi kjøper både doruller og kaker (sjokoladeflarnene er utrolig gode), men kommer nok til å betale oss utav det selv når det blir aktuelt for oss. Eier ikke et halvt salgsgen og blir helt svett av å skulle pushe produkter på andre. Anonymkode: 00653...779 10 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #5 Skrevet 26. oktober 2022 Vil vel ikke si jeg plager andre med vilje. Om jeg skal betale for å slippe å selge noe, så må jeg ta barna ut av fritidsaktiviteten sin. Har 2 barn som spiller fotball, flere aktiviteter har vi droppet pga økonomi. I disse dager er det bambussokker vi skal selge. Har lagt ut et innlegg på facebook og vil ikke si det fremstår noe verre enn mye annet der, men ingen respons, så da må jeg betale eller kjøpe sokker for 3000 kr. Neste mnd står nok adventskalender for tur å selge og sikkert 1000 kr å legge ut på det om ingen vil kjøpe. Forrige uke var det arrangement i forbindelse med tv aksjonen, 1000 kr ut der, men da fikk vi heldigvis også inn litt bidrag fra familie. Men det merkes på økonomien i disse tider og jeg vurderer å ta yngste barnet ut. Veldig leit i så fall, for han trenger veldig å ha en aktivitet. Anonymkode: 32172...8d2 2 7
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #6 Skrevet 26. oktober 2022 Det er totalt unødvendig med slike fordyrende mellomledd etter min mening. Å selge lodd, pante flasker, selge kaker/vafler på stand, ta vareopptelling ol. er mye bedre. Istedenfor å miste masse profitt i tullete dopapir og kaker. Anonymkode: 29aa0...715 26 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #7 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er totalt unødvendig med slike fordyrende mellomledd etter min mening. Å selge lodd, pante flasker, selge kaker/vafler på stand, ta vareopptelling ol. er mye bedre. Istedenfor å miste masse profitt i tullete dopapir og kaker. Anonymkode: 29aa0...715 Det er MYE bedre ja, men mange har heldigvis råd til å bare betale for aktiviteten. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vil vel ikke si jeg plager andre med vilje. Om jeg skal betale for å slippe å selge noe, så må jeg ta barna ut av fritidsaktiviteten sin. Har 2 barn som spiller fotball, flere aktiviteter har vi droppet pga økonomi. I disse dager er det bambussokker vi skal selge. Har lagt ut et innlegg på facebook og vil ikke si det fremstår noe verre enn mye annet der, men ingen respons, så da må jeg betale eller kjøpe sokker for 3000 kr. Neste mnd står nok adventskalender for tur å selge og sikkert 1000 kr å legge ut på det om ingen vil kjøpe. Forrige uke var det arrangement i forbindelse med tv aksjonen, 1000 kr ut der, men da fikk vi heldigvis også inn litt bidrag fra familie. Men det merkes på økonomien i disse tider og jeg vurderer å ta yngste barnet ut. Veldig leit i så fall, for han trenger veldig å ha en aktivitet. Anonymkode: 32172...8d2 Dette er jo bare tragisk å lese. For et galt samfunn vi lever i. Anonymkode: 364ac...69c 9
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #8 Skrevet 26. oktober 2022 Elsker kakeboksene 🙊 håper noen her selger før jul. Resten av stæsjet klarer vi oss uten. Idrettslaget og 4H her selger heldigvis bare lodd, å det er helt greit. Anonymkode: 3a629...bd8 4
Motelvibes Skrevet 26. oktober 2022 #9 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vil vel ikke si jeg plager andre med vilje. Om jeg skal betale for å slippe å selge noe, så må jeg ta barna ut av fritidsaktiviteten sin. Har 2 barn som spiller fotball, flere aktiviteter har vi droppet pga økonomi. I disse dager er det bambussokker vi skal selge. Har lagt ut et innlegg på facebook og vil ikke si det fremstår noe verre enn mye annet der, men ingen respons, så da må jeg betale eller kjøpe sokker for 3000 kr. Neste mnd står nok adventskalender for tur å selge og sikkert 1000 kr å legge ut på det om ingen vil kjøpe. Forrige uke var det arrangement i forbindelse med tv aksjonen, 1000 kr ut der, men da fikk vi heldigvis også inn litt bidrag fra familie. Men det merkes på økonomien i disse tider og jeg vurderer å ta yngste barnet ut. Veldig leit i så fall, for han trenger veldig å ha en aktivitet. Anonymkode: 32172...8d2 Bambussokker er ikke engang salgbart.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #10 Skrevet 26. oktober 2022 Sannheten er jo at staten har nok penger til at vi ikke trenger å drive dugnad for fritidsaktivteter. Men staten er jo mer opptatt av å sende ut 50-100milliarder årlig for å "hjelpe" andre, men forsømmer sitt eget land. Anonymkode: 364ac...69c 5 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #11 Skrevet 26. oktober 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: disse dager er det bambussokker vi skal selge. Har lagt ut et innlegg på facebook og vil ikke si det fremstår noe verre enn mye annet der, men ingen respons, så da må jeg betale eller kjøpe sokker for 3000 kr Hvorfor må du betale? Hva skjer om du gir beskjed om at du ikke fikk solgt? Anonymkode: d7656...342 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #12 Skrevet 26. oktober 2022 Motelvibes skrev (11 minutter siden): Bambussokker er ikke engang salgbart. Jeg håper noen her selger bambussokker snart, for de er de eneste som har holdt formen over tid. De sitter så godt på foten. Anonymkode: e7113...902 5 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #13 Skrevet 26. oktober 2022 Motelvibes skrev (9 minutter siden): Bambussokker er ikke engang salgbart. Bambussokkene er kjempedeilige og fine. Men det er grenser for hvor mange par sokker en familie trenger. Vi har kjøpt selv til ungdommene i huset ved forskjellige dugnadsrunder, (Hos oss har det kun måttet betales for det vi faktisk fikk solgt. Bestilling gikk etter salget, og det var ikke noe salgsmål foreningen måtte oppnå.) Men nå har vi det vi trenger. Synes det er mest praktisk når det varierer mye hva som selges. I disse dager er det mange som selger gavepapir og annet relatert til jul. Men det er jo grenser for hvor mye man trenger av det også. Anonymkode: e356a...f24 2
Blåttvann Skrevet 26. oktober 2022 #14 Skrevet 26. oktober 2022 Problemet er at ikke alle har et stort nettverk av venner og familie som kan kjøpe dette tullet, og da blir det til at man må kjøpe alt selv. Og enkelte bor slik til at de ikke har plass til å oppbevare 2827266doruller, så de må stå i stua... Frivilligheten er borte fra denne dugnaden. Men så er det kanskje eneste mulighet for at barna skal kunne delta? 8 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #15 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg forstår ikke at foreldre holder på å plage sine omgivelser med at barna skal selge dette tullet for å tjene noen få kroner, mye bedre å bare betale beløpet som trengs å få inn. Anonymkode: 364ac...69c Jeg har klaget ,diskutert og nektet å selge overprisa toallettpapir. Og jeg var eneste i gruppen av 25 personer som klagde og protesterte. De andre klagde og protesterte og ,mellom seg da ,når det kom å stå opp å snakke på moter så ingen turte å si noe. Pinglete folk ...... Eneste som kom ut av alt det er at barnet vart ble på en måte "neglisjert" på treningen. Etter kort tid ville ikke barnet trene lenger så adios amigos og deres toalettpapir. Nå trener barnet i en sport hvor det finnes ikke sånne opplegg. Ellers HEIA for en av de rikeste land i verden hvor barna må selge toalettpapir for å trene. Only in No(r)way. Usjjjjj .............. Anonymkode: 821e4...db5 8
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #16 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor må du betale? Hva skjer om du gir beskjed om at du ikke fikk solgt? Anonymkode: d7656...342 Har vært sånn tidligere at man må betale også for det man ikke får solgt. Vi har alltid fått solgt litt før og så tatt resten selv. 500-600 kr har vært akseptabelt, men 3000 føles litt drøyt. Vet ikke hva som skjer om vi dropper å betale, har ikke prøvd. Anonymkode: 32172...8d2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #17 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vil vel ikke si jeg plager andre med vilje. Om jeg skal betale for å slippe å selge noe, så må jeg ta barna ut av fritidsaktiviteten sin. Har 2 barn som spiller fotball, flere aktiviteter har vi droppet pga økonomi. I disse dager er det bambussokker vi skal selge. Har lagt ut et innlegg på facebook og vil ikke si det fremstår noe verre enn mye annet der, men ingen respons, så da må jeg betale eller kjøpe sokker for 3000 kr. Neste mnd står nok adventskalender for tur å selge og sikkert 1000 kr å legge ut på det om ingen vil kjøpe. Forrige uke var det arrangement i forbindelse med tv aksjonen, 1000 kr ut der, men da fikk vi heldigvis også inn litt bidrag fra familie. Men det merkes på økonomien i disse tider og jeg vurderer å ta yngste barnet ut. Veldig leit i så fall, for han trenger veldig å ha en aktivitet. Anonymkode: 32172...8d2 Det er jo vanlig at en må selge et minsteantall, og det du ikke får solgt leverer du inn igjen. Eller at du kan kjøpe deg fri fra dugnaden for et beløp på 300-400 kr. Vår familie selger bambusa for to forskjellige klubber (håndball/fotball) og begge leverer ut poser med 10 par sokker. Det vi ikke får solgt leverer vi tilbake. Begge klubber opererer også med «kjøpe seg fri beløp». Dersom dette ikke er mulighet i dine klubber så ville jeg klaget, da går de jo helt imot deler av prinsippet med dugnad; at alle barn skal ha mulighet for å delta. Når det er sagt, det går an at ungene tar på seg klubbdrakt og går rundt og selger selv. Mange som blir sjarmert av at ungene gjør en innsats selv og derfor kjøper😊 Anonymkode: baa36...858 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #18 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg forstår ikke at foreldre holder på å plage sine omgivelser med at barna skal selge dette tullet for å tjene noen få kroner, mye bedre å bare betale beløpet som trengs å få inn. Anonymkode: 364ac...69c Det er fullt mulig å engasjere seg og komme med alternative løsninger, altså. Men disse dorull og kakesalgene er ganske lite ressurskrevende for de som sitter i styrer og utvalg i klubber å administrere. Og som regel så er det noen få som sitter i disse utvalgene og styrene. (Ofte de samme i flere klubber og styrer også.) Men har man andre ideer for hvordan man kan få inn tilsvarende summer til lag, klubber og foreninger, så er det nok bare å melde seg. Ta på seg ansvaret for å få inn penger ved dugnad, og så organisere det man ønsker å dra i gang. Loddsalg, kakelotteri, vareopptelling, spleis og hva det nå måtte være. Men de fleste vil ikke bidra selv. De vil bare klage over de løsningene andre velger, som de ikke synes passer for dem. Anonymkode: e356a...f24 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #19 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo vanlig at en må selge et minsteantall, og det du ikke får solgt leverer du inn igjen. Eller at du kan kjøpe deg fri fra dugnaden for et beløp på 300-400 kr. Vår familie selger bambusa for to forskjellige klubber (håndball/fotball) og begge leverer ut poser med 10 par sokker. Det vi ikke får solgt leverer vi tilbake. Begge klubber opererer også med «kjøpe seg fri beløp». Dersom dette ikke er mulighet i dine klubber så ville jeg klaget, da går de jo helt imot deler av prinsippet med dugnad; at alle barn skal ha mulighet for å delta. Når det er sagt, det går an at ungene tar på seg klubbdrakt og går rundt og selger selv. Mange som blir sjarmert av at ungene gjør en innsats selv og derfor kjøper😊 Anonymkode: baa36...858 Vi skal selge minimum 6 pakker pr barn, 12 pakker da for vår del. Har ikke hørt noe om å betale et minimum. De hadde gjort om på sokkepakkene siden sist, flere varianter, så man bør bestille i etterkant de variantene man har fått solgt. Anonymkode: 32172...8d2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #20 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har klaget ,diskutert og nektet å selge overprisa toallettpapir. Og jeg var eneste i gruppen av 25 personer som klagde og protesterte. De andre klagde og protesterte og ,mellom seg da ,når det kom å stå opp å snakke på moter så ingen turte å si noe. Pinglete folk ...... Eneste som kom ut av alt det er at barnet vart ble på en måte "neglisjert" på treningen. Etter kort tid ville ikke barnet trene lenger så adios amigos og deres toalettpapir. Nå trener barnet i en sport hvor det finnes ikke sånne opplegg. Ellers HEIA for en av de rikeste land i verden hvor barna må selge toalettpapir for å trene. Only in No(r)way. Usjjjjj .............. Anonymkode: 821e4...db5 Helt på trynet ja, tragisk. Nordmenn er eksperter på å klage seg i mellom...men når de har muligheten. Anonymkode: 364ac...69c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå