Gå til innhold

Pustestopp under søvn og nekter å gå til lege

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen snorker høylytt og slutter å puste gjennom natten. Hvordan kan jeg få han til å få det undersøkt når han nekter å gå til legen? Han er overvektig, og snorkingen og pustestoppene forverres jo mer han går opp i vekt, men å gå ned i vekt er han ikke åpen for. Klarte å overtale han til å teste ut snorkeskinne, men det hjelper ikke. Han er mye trøtt på dagtid og kan sovne hvor som helst, og jeg er oppriktig redd for at han skal havne i en bilulykke fordi han er så trøtt at han ikke får med seg hva som skjer eller i verste fall sovner bak rattet. Jeg er så utslitt av å ikke få sove om natten, både fordi snorkingen bråker noe ekstremt og fordi jeg blir liggende våken for å vekke han når det går for lang tid mellom hver gang han puster. Sovner ofte ikke før han står opp i 6-tida, men må opp igjen mellom 7-8 når babyen våkner. Har prøvd å være snill, har prøvd å være streng, har prøvd å være bestemt, har prøvd å kjefte.. Jeg når virkelig ikke gjennom samme hva jeg prøver på. 🙃

Har dere noen tips?

Vi bor for øvrig i en liten leilighet og har ikke mulighet til å ha separate soverom. Mellom soverommet og stua er det så lytt at det ikke har noe for seg om en av oss sover der.

Anonymkode: cb694...f87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må jo nesten til lege hvis han bryr seg om helsen sin. Han har jo større risiko for både hjerneslag og hjerteinfarkt og det fins så mange gode behandlingsalternativer mot det nå. 

Anonymkode: 4df31...895

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Han må jo nesten til lege hvis han bryr seg om helsen sin. Han har jo større risiko for både hjerneslag og hjerteinfarkt og det fins så mange gode behandlingsalternativer mot det nå. 

Anonymkode: 4df31...895

Har prøvd å si det, men han nekter plent.

TS

Skrevet (endret)

Det første du må gjøre er å flytte ut av soveromet. Informer han om at du må ha søvn og hvis han ikke er villig til å gjøre noe med det kan dere ikke dele soverom. Jeg hadde også gitt han forbud mot å kjøre barnet noe sted siden du er redd for at han sovner. Ta dere en tur på familievernkontoret!  

Endret av h/k
  • Liker 1
Skrevet
Just now, h/k said:

Det første du må gjøre er å flytte ut av soveromet. Informer han om at du må ha søvn og hvis han ikke er villig til å gjøre noe med det kan dere ikke dele soverom. Jeg hadde også gitt han forbud mot å kjøre barnet noe sted siden du er redd for at han sovner. Ta dere en tur på familievernkontoret!  

Har prøvd at en av oss sover på stua, men som nevnt i HI er det såpass lytt mellom rommene at det ikke har noe for seg. Barnet får han selvfølgelig ikke kjøre noe sted. :) Hvordan kan familievernkontoret hjelpe? Har ikke vært borti det før, si.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...