AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #1 Skrevet 26. oktober 2022 For mange år siden fikk jeg en rosemalt kiste av en slektning. Han hadde malt den selv, og navnet mitt står på den. Den har vært med på mange flyttelass for å havne i boden hver gang, og nå er det stopp. Ja, det var en gave, men den gir meg ingen glede, bare bry. Men hva gjør jeg med den? Det føles brutalt å bare kaste den, og vil noen kjøpe/overta når mitt navn står på? Hvordan kan jeg kvitte meg med denne uten å være et dårlig menneske? 🙂 Anonymkode: a1898...8cd 1
exictence Skrevet 26. oktober 2022 #3 Skrevet 26. oktober 2022 På finn kan du selge den billig. Mange som liker kister, og navnet ditt kan de male over. Selv synes jeg det er utrolig fint og praktisk med en kiste. Og rosemalt, så flott. Jeg liker det kjøpe godt. Kan ha mange ting oppi der.
Million Skrevet 26. oktober 2022 #4 Skrevet 26. oktober 2022 Kanskje en kvinne med samme navn som deg der ute vil ha den? Gi den bort på Finn. Kanskje noen som er flinke med rosemaling klarer å male over navnet og skrive et annet på den? Er enig i at man bør kvitte seg med ting som ikke gir glede, men bare tar opp plass og er til bry.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #5 Skrevet 26. oktober 2022 Finn.no. Om det bare er fornavnet ditt som står, kan det jo tenkes at noen med samme navn har lyst på den. Eller så kan du gi den bort til en gjenbruksstasjon. Anonymkode: 17dc6...53e
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #6 Skrevet 26. oktober 2022 Nei, ikke kast! Du får heller ikke solgt med navn på med mindre den er fra 1700-tallet Anonymkode: aca98...25d 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #7 Skrevet 26. oktober 2022 Takk for tips! Da prøver jeg Finn og ser om noen biter på. Anonymkode: a1898...8cd
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #8 Skrevet 26. oktober 2022 Jeg ville beholdt den og hatt den på soverommet til sengetøy. Med mindre den er spesielt stygg. Anonymkode: 9884e...c5d 3
Motelvibes Skrevet 26. oktober 2022 #9 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg ville beholdt den og hatt den på soverommet til sengetøy. Med mindre den er spesielt stygg. Anonymkode: 9884e...c5d Rosemalte møbler er stygge… dessverre.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #10 Skrevet 26. oktober 2022 Jeg forstår deg ts. Som barn fikk jeg en stor trekiste med mye utskjæringer og mitt navn og fødselsdato på, laget av min mors onkel. Er godt voksen og har til nå unngått å ta den ned meg, står fortsatt i barndomshjemmet.. jeg klarer ikke like den, selv om jeg kan se at det er pent håndverk. Anonymkode: 8d114...802
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #11 Skrevet 26. oktober 2022 Har du barn? La de arve den. Det som ikke er på moten nå, det blir ettertraktet med tiden. Bruk den som oppbevaringskasse, og legg et dekorativt teppe over, slik at du slipper å se på den. Anonymkode: aaad5...b01 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #12 Skrevet 26. oktober 2022 Jeg hadde ELSKET å få en slik kiste! Er det selve kista eller rosemalingen som er problemet? Er det kista - legg den på Finn.no. Er det malingen - mal over. Anonymkode: 300d5...fba
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #13 Skrevet 26. oktober 2022 Motelvibes skrev (40 minutter siden): Rosemalte møbler er stygge… dessverre. Jeg syns en sånn rosemalt kiste er kjempefint i rett miljø, spesielt om det er en personlig gave og malt av en slektning. Dere har ikke en kjellerstue eller en hytte hvor dere kan sette den, da? Og bruke den til oppbevaring av tepper, sengetøy eller lignende? Anonymkode: 155e1...0ad
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #14 Skrevet 26. oktober 2022 Du beholder den og er takknemlig for den. Hvis du noensinne modnes vil du forstå hvorfor. Personen har lagt masse arbeid i den, for din skyld. Å selge den på Finn er, om mulig, enda mer dårlig gjort enn å selge hjemmestrikkede babyplagg som man har fått i visittgave av slektninger. Anonymkode: 3a01d...2c3 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #15 Skrevet 26. oktober 2022 Motelvibes skrev (2 timer siden): Rosemalte møbler er stygge… dessverre. Der er vi uenige. Synes et rosemalt element kan gjør seg overalt jeg, selv i et moderne interiør. Som en fin kontrast til resten. Anonymkode: 9884e...c5d 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #16 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ville beholdt den og hatt den på soverommet til sengetøy. Med mindre den er spesielt stygg. Anonymkode: 9884e...c5d Neida, den er ikke *spesielt* stygg. Bare sånn vanlig.. 😀 Neida, den er blå og rosemalt og ikke helt min stil. Jeg synes ikke den er så veldig praktisk å oppbevare ting i, og den tar mye gulvplass. Anonymkode: a1898...8cd
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #17 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg forstår deg ts. Som barn fikk jeg en stor trekiste med mye utskjæringer og mitt navn og fødselsdato på, laget av min mors onkel. Er godt voksen og har til nå unngått å ta den ned meg, står fortsatt i barndomshjemmet.. jeg klarer ikke like den, selv om jeg kan se at det er pent håndverk. Anonymkode: 8d114...802 🤗 Anonymkode: a1898...8cd
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #18 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du barn? La de arve den. Det som ikke er på moten nå, det blir ettertraktet med tiden. Bruk den som oppbevaringskasse, og legg et dekorativt teppe over, slik at du slipper å se på den. Anonymkode: aaad5...b01 He, he, jeg prøvde å si til datteren min at det er tradisjon at slike kister går i arv. Hun svarte bare at det er greit, men den blir her. Anonymkode: a1898...8cd
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #19 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du beholder den og er takknemlig for den. Hvis du noensinne modnes vil du forstå hvorfor. Personen har lagt masse arbeid i den, for din skyld. Å selge den på Finn er, om mulig, enda mer dårlig gjort enn å selge hjemmestrikkede babyplagg som man har fått i visittgave av slektninger. Anonymkode: 3a01d...2c3 Jeg er 55 år og har hatt kista i over 40 år. Jeg håper jo på fortsatt modning og personlig utvikling, men er usikker på om jeg noen gang vil forstå hvorfor… Men det er jo fordi jeg har respekt for arbeidet at jeg synes det er vanskelig. Anonymkode: a1898...8cd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå