Gå til innhold

Dere som har svigerbarn, forventer dere at de er med på alle besøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag skal samboeren min og babyen vår på besøk til svigerforeldrene mine for å låne badekaret, siden babyen synes det er så gøy. (Vi har bare liten badebalje hjemme til han)

Hadde dere forventet at svigerbarnet ble med på et sånn besøk? Begynner dere å stusse litt om svigerbarnet blir hjemme? Har sett både svigermor og svigerfar siste uka, og er alltid med på alle andre besøk. Men idag har jeg rett og slett ikke så veldig lyst. Sikkert et veldig teit spørsmål, men lurer veldig 😅

Anonymkode: 35900...f04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om de bor så nært at dere sees ofte så synes jeg ikke det er det spor merkelig?

Om svigers bor langt unna og dere sees sjeldent er det fint å prioritere å treffe dem, men om det gjelder å låne et badekar så tenker jeg man ikke trenger være begge foreldrene der for et så kort besøk. 

Anonymkode: a16d9...bb0

• Liker 11
Skrevet

Jeg forguder svigerdatteren min og blir alltid veldig glad for å se henne, men noen ganger skal jeg innrømme at det er deilig å være på tomannshånd med sønnen min også. Så nei, jeg synes ikke det er rat om hun ikke blir med hver gang. Bli hjemme med god samvittighet, unn deg litt egentid mens far koser seg med ungen i badekar.

Anonymkode: 3aab7...607

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Her er det hips om haps. Synes det er veldig kjekt at svigerbarn er med, men savner å snakke med eldstedatteren på egenhånd. Siden hun flyttet sammen med kjæresten for 2 år siden, har vi aldri vært med henne alene. Mye vi kunne snakket om, men ikke naturlig når han er med, selv om han er en kjernekar, og vi ikke kunne vært mer fornøyd med valget. 

Anonymkode: 80dc9...e21

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, vi sees ca. en gang i uka og bor ganske nær hverandre. Godt å vite at det ikke er rart, da blir jeg nok hjemme i kveld 😊 Takk for svar!

Anonymkode: 35900...f04

• Liker 2
Skrevet

I vår familie er det ca 50/50 isforhold til når barn kommer alene eller med partner. 
100% innafor å bli hjemme innimellom. 

Anonymkode: be372...5a1

• Liker 1
Skrevet

Ikke rart i det hele tatt. Samboer har et større behov for å se foreldrene sine enn jeg har, så han stikker innom de alene innimellom. Ingen som reagerer på det. 

Anonymkode: 09573...5b8

• Liker 2
Gjest vilkåret
Skrevet

Så lenge det ikke virker som om du unngår de er det null stress. Folk har ting de vil få gjort iblant, helt fair det.

Skrevet

Her skjer begge deler. Av og til drar vi innom sammen, og av og til drar han til foreldrene sine uten meg om jeg har andre planer eller ikke er gira på besøk. 

Er det bursdager eller at vi blir invitert dit så kommer selvfølgelig begge 

Skrevet

Min mor er iallefall veldig glad for at jeg og søstra mi kommer uten partner! 

Anonymkode: 5e807...dfd

• Liker 1
Skrevet

Så fint at mange synes dette er ok. Den ene siden av familien min reagerer alltid veldig negativt når mannen min ikke er med og skal alltid vite hvorfor. Det er gjerne ikke nok å si at han skal møte en kompis feks heller, da skal de vite hvorfor han ikke kunne gjort det en annen dag. Men når han er med snakker de ikke så mye med ham og han føler seg veldig utenfor. Familie skal visst ikke være så enkelt...

Anonymkode: 2fe86...176

Skrevet

Min mor setter stor pris på at samboeren min er med, hun er vel snart like glad i han som i meg 😅 men det går også helt fint om bare jeg og lille drar på besøk også, hun setter stor pris på mor-datter tid 😊 ingen i min familie hadde reagert på at samboeren min av og til ikke hadde blitt med på et besøk, de skjønner jo at det ikke alltid passer for han. 

Anonymkode: eff4b...e79

Gjest vilkåret
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Så fint at mange synes dette er ok. Den ene siden av familien min reagerer alltid veldig negativt når mannen min ikke er med og skal alltid vite hvorfor. Det er gjerne ikke nok å si at han skal møte en kompis feks heller, da skal de vite hvorfor han ikke kunne gjort det en annen dag. Men når han er med snakker de ikke så mye med ham og han føler seg veldig utenfor. Familie skal visst ikke være så enkelt...

Anonymkode: 2fe86...176

Du kan evt prøve si noe ala "sånn blir det iblant, det må vi bare akseptere"

Nytter som regel ikke argumentere så mye når folk begynner sånn som en del av familien din. Føles mer som man må lære dem opp som litt selvsentrert barn som ikke forstår at folk har egne liv også. Har møtt slike selv.

Skrevet

Jeg er med med 50% av gangene :)

Anonymkode: a49f2...0f5

Skrevet

Noen ganger drar ektefellen alene til svigers (med og uten barn). Noen ganger drar jeg alene (med og uten barn). Noen ganger drar vi sammen (vanligvis med barn). Er bestandig hyggelig :). Vi ses ofte vi også.

Anonymkode: 7ba17...378

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...