Gå til innhold

Kostnad i forbindelse med trafikkulykke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Nå har det seg sånn at min samboer har vært utfor en bilulykke. Det gikk heldigvis bra med henne, og er ikke snakke om store skader. Hun var tydelig skyld i ulykken, da hun skiftet fil uten å ha helt oversikt og dunket borti en annen bil. Jeg står som eier av bilen, men vi har betalt 50/50 på den. Forsikringen står også i mitt navn, men vi deler kosten der og. Er det rettferdig at jeg skal betale for skadene i denne ulykken, når jeg ikke var involvert i det hele tatt. Må uansett betale høyere forsikring fremover, som er helt ok. Jeg mener, det kunne jo likegodt skjedd meg...eller? Har ikke fått pris på skade enda, men mistenker at det vil ligge på mellom 10-15 tusen kroner. Hva tenker dere?

Anonymkode: a8f99...7ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun bulka bilen - hun betaler.

Anonymkode: b5fdf...e1b

Skrevet

Hvis det kun er 10-15k kan det være lurt å ikke bruke forsikringen men betale direkte til motpart 

• Nyttig 1
Skrevet

Har dere kasko på egen bil ? Ansvarsforsikring dekker skade på motparts kjøretøy, medfører bonustap, du kan sjekke med selskapet ditt hvor mye bonustapet vil koste dere i kr. Er du heldig har dere kanskje toppbonus, da kan dere ha en skade uten bonustap.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei. Nå har det seg sånn at min samboer har vært utfor en bilulykke. Det gikk heldigvis bra med henne, og er ikke snakke om store skader. Hun var tydelig skyld i ulykken, da hun skiftet fil uten å ha helt oversikt og dunket borti en annen bil. Jeg står som eier av bilen, men vi har betalt 50/50 på den. Forsikringen står også i mitt navn, men vi deler kosten der og. Er det rettferdig at jeg skal betale for skadene i denne ulykken, når jeg ikke var involvert i det hele tatt. Må uansett betale høyere forsikring fremover, som er helt ok. Jeg mener, det kunne jo likegodt skjedd meg...eller? Har ikke fått pris på skade enda, men mistenker at det vil ligge på mellom 10-15 tusen kroner. Hva tenker dere?

Du har jo allerede laget en tråd om akkurat det samme?

Skrevet

Trenger ikke være store skader. Hvis du synser om 10-15000 i skader så tror jeg du må få en takst først. Lakkering koster blod. 
Forøvrig er dere 2.. så spis det i deg. Samboer vraka min bil. Viktigst at det gikk bra med henne, forsikringen økte litt.. jaja sånn er det bare.

Skrevet
.Fjellmannen skrev (6 timer siden):

Hvis det kun er 10-15k kan det være lurt å ikke bruke forsikringen men betale direkte til motpart 

Det viktigste innlegget her. En så rimelig skade er vel knapt synlig?

Ellers er det mulig å ha delt eierskap på bil. Det er noe jeg definitivt vil anbefale. Tiden der kvinner har betalt sin andel av bil/hus/båt, men står uten eierbrøk ved samlivsbrudd, skal være forbi. 

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Det er garantert skader for mer enn 10-15k når 2 biler fart har dunket borti hverandre

Anonymkode: dc028...4d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...