Gå til innhold

Hvorfor klipper alle damer seg kort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Denne tråden er ren shaming av kvinner som har valgt å ha kort hår. Ingenting annet. 

Noen har virkelig et behov for å shame noen i dag visst.. Er ikke måte på hvilke krav som stilles til kvinner. Ser de ikke ut som fotomodeller så får de høre det av slike superegoister som finnes i tråden her.

Og forøvrig, temaet er ikke på noen måte nytt. Diskusjonen pågikk i min bestemors og oldemorsdager også, da alle klippet seg skulderlangt eller kortere. Bare se på bilder fra 1920 tallet. Da gikk alle fra oppsatt hår til lettstelte korte bobsveiser. Og 80 tallet med naturlig sporty jente stil, kortklippet. Og hva med Miss Piggy? 

La oss få kort hår tilbake! Jeg er møkklei av å se alle som innbiller seg å være bedre enn andre bare fordi de ikke klipper håret sitt og sitter timesvis hos frisøren og leker wannabe kylie.

Anonymkode: 39f8d...93d

Er ikke shaming i det hele tatt, skjerp deg... er bare snakk om at noen ikke er enig i den gamle måten å se ting på. Å være gammel= klippe håret av er ikke noe alle setter pris på... jeg synes at alle gamle mennesker skal ha langt hår for å få frem de feminine sidene sine... og ikke la seg forfalle mer enn de må. 

Anonymkode: 5c61e...ebe

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er ikke shaming i det hele tatt, skjerp deg... er bare snakk om at noen ikke er enig i den gamle måten å se ting på. Å være gammel= klippe håret av er ikke noe alle setter pris på... jeg synes at alle gamle mennesker skal ha langt hår for å få frem de feminine sidene sine... og ikke la seg forfalle mer enn de må. 

Newsflash. Ingen slipper unna forfallet. 

Hva med menn da? Du syns ikke at de skal anlegge langt hår, langt skjegg, og sminke seg for å skjule forfallet?

Anonymkode: 39f8d...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at dette er en veldig rar tanke for mange, og kanskje også noe de aldri har tenkt på før, men... hva med at vi faktisk er forskjellige? Noen liker å ha kort hår, noen liker å ha langt? Hva om begge deler er greit og vi respekterer at folk har ulik smak?

I know, I know, it's far out there... 

Anonymkode: 9a906...dd4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jo. Det er shaming når du hevder at kort hår og forfall er synonymer.

Er ikke bedre bli fortalt at man må ha langt hår for å være feminin enn å få høre at man må klippe seg kort når man bikker 40.

Anonymkode: 992e7...d2e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser på hvordan endel menn svarer her inne, så er jeg glad for å være lesbisk. Og ja, både jeg og kjæresten min har langt hår.

Har en kjæreste som aldri ville kommet med kjipe bemerkninger om hva som er feminint nok dersom jeg valgte en annen look. 

Anonymkode: a6629...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er selv dame på 31. Jeg har aldri tenkt til å klippe meg kort når jeg blir 35+. Har aldri skjønt poenget med å se mindre feminin ut ved å gjøre seg selv mer mandig ved å gå for kort hår... hvorfor gjør så mange damer det? Menn kan da umulig synes det er pent?

Alle men ikke du??? Gir ingen mening den setningen.

Hva du velger å gjøre selv er opp til deg, men hvorfor føler du for å stigmatisere de som ikke er akkurat som deg? Kanskje du skulle jobbe litt med selvtilliten og ikke bare gjøre valg etter hva du tror menn vil pule. 

Anonymkode: e86c7...5fb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden det ble litt ekstra snakk om Emma Watson. Enig i at det ikke var de beste bilde eksemplene. Hun ser bra ut med kort hår, og det var ikke det beste med langt hår. Var bare et tilfeldig "ferdigprodusert" kort/langt hår eksempel. Synes likevel hun sånn generelt ser/såg bedre ut med langt hår.

Kan jo heller sammenligne langt hår i Harry Potter. (Pen og passende frisyre.)

Emma Watson makes shocking admission about Harry Potter franchise | HELLO!

Til mote/reklamebilde for Prada med kort hår.  (Stor nedgradering i mine øyne.)

Emma Watson debuts pixie haircut in new Prada ad

Endret av LuOiOO
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har passert 40 og har hår ned til skuldrene 😊 Kommer ALDRI til å klippe meg kort 😁 Dessuten liker jeg å farge håret og det er absolutt finest på langt hår... 😁

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er selv dame på 31. Jeg har aldri tenkt til å klippe meg kort når jeg blir 35+. Har aldri skjønt poenget med å se mindre feminin ut ved å gjøre seg selv mer mandig ved å gå for kort hår... hvorfor gjør så mange damer det? Menn kan da umulig synes det er pent?

Hva har det å si hva menn synes, egentlig? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at kvinner som har bikket 35 er så trygge på oss selv at vi gjør det vi ønsker med håret og ikke er så opptatt av hva menn mener. Hvorfor skulle vi det? 

Anonymkode: 38b8d...7d7

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Veldig langt hår er ofte synonymt med veldig lite trening.

Og veldig få damer klarer style håret sitt ordentlig. 

Skulderkort hår er lettere å stelle og style.

Anonymkode: 028dc...c9c

Eh hæ??

Anonymkode: 0992c...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 49 og har helt kort kort helt hvitt hår. Maskinkort i nakken og på sidene. Håret mitt er riktignok blitt helt hvitt, men det er fortsatt tykt i massevis.
Det tar meg lengre tid og er mer jobb å style det korte håret, enn når jeg har hatt langt hår. Så det er absolutt ikke slik at kort hår er mindre jobb alltid. Må også gå oftere til frisør for å holde det pent. Jeg er nok av de som kler kort hår bedre enn langt. Det gjør meg ikke maskulin heller, er feminin i massevis. Sminker meg og kler meg pent og feminint. Jeg får daglig komplimenter både for frisyre og hårfarge, både fra damer og menn. Flere menn har og sagt at de syns kort hår er mer sexy enn langt hår. 

Folk må nå ha den frisyren de selv vil ha. Men når det er sagt, så er det mye stygt langt hår å se. Pistrete, tørt, ustelt. Samtidig er det mange med kort hår som ikke styler det. Begge deler er like mye kjærringhår i mine øyne.

Nå har jeg inntrykk av at «alle» skal ha langt hår. Og når man leser tråden her så virker det som mange mener langt hår er det eneste som teller for kvinner. Det var en gang noen som sa at langt hår er vestens hijab. Mulig det er noe i det😉

Anonymkode: 243b1...ed6

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvem er det som har sagt at det er mandig og ha kort hår? Det er ikke noe aom heter manne/dame frisyre. Jeg klipper håret mitt opp til haken og jeg synes det er like fint som hår ned til rumpa. Jeg har hatt flere menner som ikke har hatt noe imot hårlengden min. Hvis du er så i mot folk sine hårlengder så bør du bare holde deg unna folk. Er som og si at rosa er jentefarge og blå er for gutter. Det er så  fake jeg elsker blåt (helle livet) .  Tenker folk klipper seg kort for det er fint 

Anonymkode: b7405...3b4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Veldig langt hår er ofte synonymt med veldig lite trening.

Og veldig få damer klarer style håret sitt ordentlig. 

Skulderkort hår er lettere å stelle og style.

Anonymkode: 028dc...c9c

Jo kortere hår jo mer stress blir det. Mitt hår er tykt og bølgete/krøllete og krever enormt med styling for å se fint ut kort. Jeg har langt hår nå, ned til BH-stroppen på ryggen, og dusjer hver dag (trener hver dag), lufttørker håret en time før leggetid. Ser fint ut neste dag med kun litt olje i. 

Anonymkode: f2889...bcc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet meg superkort for noen år siden, og opplevde for første og siste gang kjønnsdysfori, som om jeg var i feil kropp. Skal aldri ha kort hår igjen.

Anonymkode: 3b933...360

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snart seksti og har langt hår. Mye billigere (klipper 1-2 ganger i året), enklere (slipper å føne, krølle, rette) og kan la det lufttørke. 

Anonymkode: f676a...483

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

En kvinne bør ha hår til minimum skulder, dette må lovfestes.

Anonymkode: 45c27...6ee

Gilead neste? Ellers kan du jo bare flytte til et strengt islamsk land, der er kvinner påbudt å ha langt hår. 

Anonymkode: f178d...624

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om mange her ikke skjønner at når man eldes endres kroppsfasong, hud og hår. Neida, dere skal dø med det lange rette håret med midtskill og med skinny jeans på. Tenker det kan være bra med litt selvinnsikt og tilpasse klær, sminke og hår etter alder når man når femti- og sekstiårene. 

Her er det mye aldersmobbing, men det ER faktisk kledelig med "chiffonskjerf rundt kalkunhalsen" som noen gjør narr av her. Dere får løs hud på halsen alle, selv dere som lar dere lure av kosmetikkindustrien til å kjøpe overprisede kremer. Det er bare det at vi som er gamle har så god råd at vi kun kjøper ekte silke. 

Når det gjelder langt hår (vestens hijab), har dere noen sinne sett en "bli ny" reportasje der håret ikke er blitt klippet opp? Hva var mest kledelig? 

Selv om du elsker ditt lange hår og har sett bilder av aldrende filmstjerner som fremdeles ser flotte (og fotoshoppet) ut med sitt lange hår, er det ikke sikkert har du har tilgang til de dyre stylistene når du når denne alderen og kanskje bør du da ta en revurdering av hårlengde og frisyre for å bli den beste utgaven av deg selv.

Anonymkode: dc3da...0e9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LuOiOO skrev (18 timer siden):

Siden det ble litt ekstra snakk om Emma Watson. Enig i at det ikke var de beste bilde eksemplene. Hun ser bra ut med kort hår, og det var ikke det beste med langt hår. Var bare et tilfeldig "ferdigprodusert" kort/langt hår eksempel. Synes likevel hun sånn generelt ser/såg bedre ut med langt hår.

Kan jo heller sammenligne langt hår i Harry Potter. (Pen og passende frisyre.)

Emma Watson makes shocking admission about Harry Potter franchise | HELLO!

Til mote/reklamebilde for Prada med kort hår.  (Stor nedgradering i mine øyne.)

Emma Watson debuts pixie haircut in new Prada ad

Må bare si: det nederste bilde: WOW! 
Og forresten så har Emma Watson mye løshår på det øverste.

Anonymkode: 9a417...2e0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...