AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #1 Skrevet 26. oktober 2022 Passiv aggressiv partner som farer opp når man prøver å ta opp ting, som gjerne ender i enda verre diskusjon, før det ender i med at man selv sier unnskyld for å i det hele ha tatt opp tema. Alternativt å "snakke til en mur" som ikke hører eller responderer, samme hvordan innfallsvinkel man bruker og uansett hvor uskyldig tema kan situasjonen ende slik. Hadde dere taklet dette eller er det innafor å gå, når det begynner å gå på helsa løs og man ikke lenger tør å prate om ting en tenker på med partner? Anonymkode: 35574...12a
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #2 Skrevet 26. oktober 2022 Jeg var i lignende forhold. Ble verre og verre. Det er HELT umulig å leve i slike forhold, man blir kokko til slutt. Du bør forlate dette, før du virkelig blir syk. Jeg gikk! Hater han i dag, flere år etter. Vi har barn sammen itillegg. Anonymkode: a5e4e...617 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #3 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg var i lignende forhold. Ble verre og verre. Det er HELT umulig å leve i slike forhold, man blir kokko til slutt. Du bør forlate dette, før du virkelig blir syk. Jeg gikk! Hater han i dag, flere år etter. Vi har barn sammen itillegg. Anonymkode: a5e4e...617 Ts her. Takk. Barn her også. Hvordan gikk det med situasjonen ift barna? Anonymkode: 35574...12a
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #4 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her. Takk. Barn her også. Hvordan gikk det med situasjonen ift barna? Anonymkode: 35574...12a Det tok flere år å få på plass samværsordning. Og enda flere år å gjøre opp huset. Vi har det bra i dag, mange år etter. Men han er fremdeles passiv aggressiv. Svarer ikke på mld osv. jeg ignorerer han. Anonymkode: a5e4e...617
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #5 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det tok flere år å få på plass samværsordning. Og enda flere år å gjøre opp huset. Vi har det bra i dag, mange år etter. Men han er fremdeles passiv aggressiv. Svarer ikke på mld osv. jeg ignorerer han. Anonymkode: a5e4e...617 Takk for svar. Det var ikke oppløftende lesning men takk for svar likevel Anonymkode: 35574...12a
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #6 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar. Det var ikke oppløftende lesning men takk for svar likevel Anonymkode: 35574...12a «Trikset» er å ha minst mulig kontakt. Jeg sender 1-2 mld i mnd, holder langt for meg. Lykke til! Anonymkode: a5e4e...617
Jaytee Skrevet 26. oktober 2022 #7 Skrevet 26. oktober 2022 Kommunikasjon er jo svært grunnleggende i et parforhold, så skjønner at det kan bli vanskelig å kunne utvikle noe videre, eller gjøre noe sammen når den andre parten ikke viser interesse for å lytte.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #8 Skrevet 26. oktober 2022 Flaut å innrømme, men jeg er faktisk den partneren. Dette er å lese om meg selv, iallefall tidligere. Jeg er passiv agressiv. Veldig. Og gud som jeg hater det. Får nå profesjonell hjelp, for det er jo faktisk ikke slik jeg ønsker å være. Har du prøvd å snakke med partneren din om problemet? For jeg tror ikke din partner har det noe godt slik heller. Det er fullt og helt din partners ansvar, men hvis du ønsker bedring, så er det kanskje verdt å prøve å finne løsninger? Anonymkode: f4c71...87d 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #9 Skrevet 26. oktober 2022 Om man ikke tør å snakke med partneren sin er det ikke lenger liv laga. Som brukeren over vet jeg at jeg, særlig i stressende perioder, kan bli passiv aggressiv, og jeg hater det.Bruker mye tid og energi på å jobbe med dette selv, Anonymkode: 90a16...1d9
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #10 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Passiv aggressiv partner som farer opp når man prøver å ta opp ting, som gjerne ender i enda verre diskusjon, før det ender i med at man selv sier unnskyld for å i det hele ha tatt opp tema. Høres ut som han er aggressiv, ikke passiv aggressiv. Hvordan er han passiv aggressiv tenker du? Anonymkode: f82dd...98f
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #11 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres ut som han er aggressiv, ikke passiv aggressiv. Hvordan er han passiv aggressiv tenker du? Anonymkode: f82dd...98f Det er kanskje riktig. Viser iblant bare med kroppsspråk, evt ignorerer det jeg sier osv. Men er vel muligens aggressiv også. Anonymkode: 35574...12a
Gjest supernova_87 Skrevet 26. oktober 2022 #12 Skrevet 26. oktober 2022 Vet du, jeg vil dele noe en psykolog jeg hadde sa en gang til meg, da jeg stilte et lignende spørsmål. Han så på meg med et litt forundra blikk og sa at "Du vet det at når du velger en å dele livet med, eller bli sammen med, så skal det være en DU liker og det er egentlig alt det handler om, du kan velge og vrake som du vil". Kjære TS, det trenger ikke være "innafor" å gå. Gå når du vil! Det er ditt liv! Det er din romantiske relasjon! GÅ ❤️
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #13 Skrevet 26. oktober 2022 Litt mer utfyllende ville vært greit her. Hva gjør han eller hun når aggresjonen kommer? Hva trigger? Hva svarer du? Anonymkode: c04c7...c50
mangolassie Skrevet 26. oktober 2022 #14 Skrevet 26. oktober 2022 supernova_87 skrev (19 minutter siden): Vet du, jeg vil dele noe en psykolog jeg hadde sa en gang til meg, da jeg stilte et lignende spørsmål. Han så på meg med et litt forundra blikk og sa at "Du vet det at når du velger en å dele livet med, eller bli sammen med, så skal det være en DU liker og det er egentlig alt det handler om, du kan velge og vrake som du vil". Kjære TS, det trenger ikke være "innafor" å gå. Gå når du vil! Det er ditt liv! Det er din romantiske relasjon! GÅ ❤️ "Du vet det at når du velger en å dele livet med, eller bli sammen med, så skal det være en DU liker og det er egentlig alt det handler om, du kan velge og vrake som du vil" ❤️❤️❤️ Takk!
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #15 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan bli trigget av generelle spørsmål om ting som hus og hjem, samliv, telefonbruk, tid sammen som stilles på en vennlig måte. Min respons er som oftest om vi kan ta det rolig og prate om ting, noen ganger tar jeg til tårer fordi jeg blir frustrert. Ender med å beklage meg eller at samtalen dør ut i stillhet. Anonymkode: 35574...12a
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #16 Skrevet 26. oktober 2022 mangolassie skrev (3 minutter siden): "Du vet det at når du velger en å dele livet med, eller bli sammen med, så skal det være en DU liker og det er egentlig alt det handler om, du kan velge og vrake som du vil" ❤️❤️❤️ Takk! Takk - sant dette, bare litt verre når det er barn involvert. Noen sider kommer ikke tydelig fram i tide alltid. Anonymkode: 35574...12a
mangolassie Skrevet 26. oktober 2022 #17 Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Takk - sant dette, bare litt verre når det er barn involvert. Noen sider kommer ikke tydelig fram i tide alltid. Anonymkode: 35574...12a Ja, det vet jeg også en del om.. Er i brudd med barnefar selv, og hadde jeg visst ting før, eller sett tegnene tydeligere, ville jeg gjort mye annerledes. Men prøver å fokusere på at det er viktig for barnets skyld at jeg gjør ting nå for å ta vare på meg selv, for å være et godt eksempel og en god mamma ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #18 Skrevet 27. oktober 2022 Jeg lever også i et tilnærmet forhold, så vet dessverre hvordan du har det. Men jeg tenker også. Han vil vel egentlig ikke være slik? Han vet ikke om andre måter å kommunisere på? Ikke alle er slik for å være "slem" med vilje. Han må så klart være villig til å jobbe med det for at det skal gå, men er det en måte å nå inn til ham på tro? Vil han gå i terapi for å lære seg andre kommunikasjonsverktøy? Jeg bare spør, for har spurt meg selv om dette også. Det er ikke bare å forlate en partner man ikke er fornøyd med der og da, man har jo tross alt gitt hjertet sitt. Tenk om det hadde latt seg løse over tid i terapi feks. Anonymkode: 8b36f...6c8
Pippi Lotta Skrevet 27. oktober 2022 #19 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Flaut å innrømme, men jeg er faktisk den partneren. Dette er å lese om meg selv, iallefall tidligere. Jeg er passiv agressiv. Veldig. Og gud som jeg hater det. Får nå profesjonell hjelp, for det er jo faktisk ikke slik jeg ønsker å være. Har du prøvd å snakke med partneren din om problemet? For jeg tror ikke din partner har det noe godt slik heller. Det er fullt og helt din partners ansvar, men hvis du ønsker bedring, så er det kanskje verdt å prøve å finne løsninger? Anonymkode: f4c71...87d Bra at du får hjelp ❤️ men det er jo lit vanskelig for TS å snakke med partner når problemet er at partner ikke greier å snakke om problemer. Slikke mennesker er det veldig vanskelig å hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #20 Skrevet 27. oktober 2022 Takk for alle svar. Du har rett i at det er ikke sunt for barn å vokse opp i et slikt kommunikasjonsmønster. Jeg vet han ønsker å endre seg men syns det er vanskelig, det er også en del "ferskere" ting som gjør at jeg synes relasjonen er vanskelig å fortsette, men i førsten var det aggresjonen som skapte problemet. Anonymkode: 35574...12a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå