Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heii.. Nå har baby på 7 mnd hatt grønn pesto lignende avføring/diare i noen dager, er plaget med magevondt på natta rett før det kommer ut da. Legger ved ekkelt bilde, så kan kanskje noen se om dette er normalt? Ser at det var en liten klump med noe hvitt/ slimete. Så da begynner jeg med en gang å tenke allergi eller annen sykdom. Har legetime, men ønsker å høre på erfaringer også da legene ofte sier at det går over uansett hva man kommer med... 

Oppsummert:

Baby 7 mnd som er begynt med fastføde, grøt 2 gange daglig + noen smaksprøver når vi spiser. Ammes resten av måltidene. Har vært syk for noen dager siden, men ingen feber på 5 dager nå. Har rennende nese og slimhoste da. 

Obs, ekkelt bilde

Anonymkode: a6efd...991

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Du trenger ikke å bekymre deg, det ser helt normalt ut. Babyen blir litt uvel i magen når man starter med fastføde men det går over 😊

Anonymkode: 1bb3d...e4e

Skrevet

Først og fremst, bra du har fått ordnet legetime når du er bekymret. 

Jeg har hatt to småbarn nå, og må bare dele at det er MYE rart med bæsjen til de små. Det trenger ikke nødvendigvis være noe galt. En av gangene ene mitt barn var syk rundt 8-9 mndrs alder, så fikk han vårgrønn diaré, men det gikk over så fort han ble frisk. Husk også at din lille har begynt med masse ny mat i det siste. Magen er jo ikke vant til det. Jeg husker jeg tenkte at det måtte være noe galt første gangen jeg gav banan til babyen min, for da ble bæsjet slimete og slintrete. 

Det er en grunn for at nybakte mødre snakker mye om bæsj, for det er fryktelig mye rart det første året. Også går det seg mer og mer til. Det er ikke sånn at bare fordi barnet har begynt på fast føde, så får de brune pølsebæsjer. Min yngste er nå 14 måneder, og han har fremdeles ikke normal "voksenbæsj". :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...