AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #1 Skrevet 26. oktober 2022 Ja, hvilke antrekk er typisk for dere damer mellom 45 og 55? Jeg er ikke ute etter hva noen måtte mene er passende eller ikke. Ønsker bare å høre/se hva som er vanlig. Er selv 49. Typisk for meg er lette A-linjeskjørt som går rett over kneet eller dressbukse. Til det har jeg ofte bluse eller skjorte. Gjerne med vest eller strikkegenser (sånn lodden strikkegenser)) over. Går også ofte i kjole som rekker rett over kneet, gjerne strikkekjole. Jeg har også ei sånn vid moderne dongeribukse, men er ikke så glad i den. Har og kjøpt meg et blyantskjørt som når til midt på leggen. Jeg går gjerne i farger, men sjeldent i mønstrete klær. Anonymkode: 482ba...bb0
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 26. oktober 2022 #2 Skrevet 26. oktober 2022 Alt mulig fra dongeribukse, strikkegenser og sneakers til kjole og høyhælte sko.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #3 Skrevet 26. oktober 2022 Svart skinny-jeans med boots, og som regel figurnær topp, typ langermet t-skjorte eller en figurnær genser. Bruker ofte statement-smykker til. Kjoler, typ fit-and-flare, til kneet eller rett under (maks et par cm over kneet). Bruker mye svart, er litt "hard" i stilen (gammel svartmetaller ) Anonymkode: 50970...65c 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #4 Skrevet 26. oktober 2022 prøver å holde meg til en klassisk stil, med plagg i god kvalitet (unngår syntetiske stoffer), og unngår alt som lukter bare litt av motediller. Bukser: Klassiske dressbukser, slacks, chinos, rette jeans eller bootcut Skjørt: Blyantskjørt til under kneet eller midt på ankelen, a-fasong eller plisseskjørt Kjoler: Har et bredt utvalg enkle svarte kjoler til alle anledninger, pluss omslagskjoler Liker oversize strikkegensre, og cardigans både lange og korte i kvalitetsmaterialer. Hvite skjorter i lin eller bomull eller silke, de er hvite, offwhite eller sorte. Klassiske hvite eller sorte t-skjorter i god kvalitet. Yttertøy: Klassisk trenchcoat i sommerhalvåret, ullkåpe i vinterhalvåret, fjellrevenjakke til casual/fritid og tur Sko: Chelseaboots i sort og cognac, med og uten hær, sorte og nude pumps, klassiske hvite sneakers, ballerinasko av god kvalitet Klassiske store silke/ullskjerf med f.eks paisleymønster, pluss skjerf og sjal som jeg har strikket selv i mohair, ull, alpakke eller kasmir. Basisplaggene er sorte, beige eller offwhite, men jeg bruker mye farger. Men har en palett jeg holder meg til, som inneholder mye varm rødt, høst/krydderfarger, varme gulfarger, grønt. Anonymkode: e9ab1...059 2
Roci Skrevet 26. oktober 2022 #5 Skrevet 26. oktober 2022 Det varierer. Det er ingen dresscode på arbeidsplassen (universitet), men jeg liker å være sånn noenlunde velkledd ettersom jeg ofte tar imot folk fra fakultetene og ledelsen som skal ha møter, eksterne som har leid møtelokaler hos oss, osv. De dagene det bare er studenter her og ikke noe annet som skjer, er jeg ofte litt mer avslappet i klesveien. Oftest bruker jeg en eller annen form for dressbukse og en pen genser, gjerne kombinert med ankelboots eller nette sneakers. Innimellom blir det klassiske jeans kombinert med en penere t-skjorte og dressjakke, andre ganger skjørt eller kjole. I dag har jeg på meg mørkeblå jeans med moderat flare, lyse sneakers med kraftig såle og en mørk grønn sweatshirt med diskret logo. Er ellers glad i nøytrale farger som offwhite, beige, camel, grått og sort, men prøver å innføre litt mer farger i garderoben for variasjonens del Er 52 år. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #6 Skrevet 1. november 2022 Jeans, joggesko eller høye sko, pent belte, blazer. Stram lang hestehale. Er høy og slank så føler denne stilen kler meg godt. Anonymkode: 09483...495 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå