Gjest Gjest_Tutti_* Skrevet 3. desember 2005 #1 Skrevet 3. desember 2005 Jeg har nettopp hatt to store eksamener som jeg har lest til i et år. Disse gikk ikke så bra som jeg hadde håpet på. Begynte å føle meg sliten av all lesingen et par uker før eksamen, men da trøstet jeg meg med at jeg ville få gode resultater. Nå tror jeg ikke på en god karakter allikevel.. Er på et studium med et utrolig karakterpress, så hvis jeg ikke får A eller B på begge, kommer jeg til å ta eksamen om igjen. Problemet er at jeg har mistet helt troen på meg selv. Klarte meg veldig bra i fjor, men nå føles det som om jeg har bommet totalt. Har fortsatt en eksamen å lese til, men klarer ikke å konsentrere meg.. Har bare lyst til å gråte. Tror jeg har fått en skikkelig smell.. Har alltid hatt dårlig selvtillit, og den avhenger blant annet av hvordan jeg klarer meg faglig. Får jeg det ikke til, føler jeg at jeg ikke duger. Akkurat nå føler jeg meg bare totalt mislykket. Har en aldeles nydelig kjæreste som forsøker å trøste. Men når jeg er i dette humøret, har jeg heller ingen positive tanker om meg selv utseende- eller personlighetsmessig. Blir fort sjalu, mistenksom.. Føler at jeg ikke er god nok for ham. Er det noen som kan komme med noen tips for hvordan jeg skal klatre ut av denne "gropen" jeg sitter i? Ingen tvil om at eksamen ga meg en skikkelig smell (selv om jeg ikke har fått karakterene ennå). Det største problemet er vel at jeg VET at det er dette jeg vil drive med resten av livet.. Og da er det ekstra skuffende å føle at jeg ikke får det til
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2005 #2 Skrevet 3. desember 2005 Forhåpentligvis går det ikke så dårlig som du tror!! Men nå må du slappe av før du begynnerr på neste eksamen. Kjøp noen koselige blader, eller en god bok, god frukt (mandarinene er gode om dagen) lag deg en gor kopp te eller kakao og ta en dag eller to til egenpleie. Viktig å lade batteriene mellom slaga! Lykke til!!
Gjest vimse Skrevet 3. desember 2005 #3 Skrevet 3. desember 2005 Enig! Ta litt vare på deg selv, kryp litt inn i sofaen under teppet og la hjernen hvile litt, hvis du er av den typen, eller ta deg en fest hvis du er av den typen. Det viktigste er at du tar vare på deg, og gir kroppen din muligheten til å samle litt energi igjen Når det gjelder eksamenene dine, du har brukt mye tid på å lese til disse, og forutsetningene dine for å klare deg fint på disse vil jeg tro er stor! Kan du med sikkerhet vite at du ikke har svart riktig i det hele tatt, at eksamene har vært av typen et spørsmål=et svar, eller er det et spørsmål=mange svar? Uansett, det ordner sej Og jeg regner med vi er fler som vil høre hvordan det har gått!!
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2005 #4 Skrevet 4. desember 2005 Jeg her helt enig med de to over meg her! Jeg er selv inne i eksamensperiode! Er veldig lei av å lese selv, så jeg finner på ting jeg kan gjøre for å slappe av... Forleden dag gikk jeg i byen og nøt alle julelysene som er kommet opp! Fikk skikkelig julestemning og gleder meg sykt til jul! Jeg er også den typen som føler noen ganger at hvis jeg ikke gjør det bra på en eller to eksamener så føler jeg meg mislykket... Men du må vite at karakterene ikke sier noenting om det du kan! Det sier kanskje litt, men det er ikke det endelige svaret på din intelligens. Du var kanskje bare uheldig med spørsmålene på eksamen? Karakterene spillern mindre rolle jo mer arbeidserfaring du får! Du kommer sikkert til å se tilbake og le av at du tok karakterene for høytidelig! Selvom vi befinner oss mer eller mindre i samme situasjon er du nok et hakk heldigere enn meg da.. du har en kjæreste som kan trøste deg! Jeg har ingen.. hehe.. la ham trøste deg.. og jeg er sikker på at han synes at du er verdens beste jente! Lykke til med neste eksamen! Bare vit at det er en til her som lider like mye som deg! hehehe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå