Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid uke 33, og klarte å skli på isen imorges. Klarte å ta meg for så landet på knærne og armene, altså på alle fire. Ikke vondt i magen, bare lysken og skuldrene siden jeg tok meg for. Tror dere det må sjekkes opp av jordmor eller går det fint sålenge jeg ikke traff magen?

Anonymkode: 726a2...c4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt kontakt med en jordmor fordi jeg falt på hender og knær. 

Anonymkode: b041b...2f0

Skrevet

Går nok helt fint. Jeg hadde ikke tatt kontakt med noen med mindre jeg hadde opplevd smerter/ubehag/blødning/lite liv.

Anonymkode: 96053...1c1

Skrevet

Jeg kjenner ei som falt av en stol, på rumpa, hvor morkaken løsnet og det ble katastrofesnitt. 

Sjekk heller en gang for mye enn for lite. 

Anonymkode: fedcd...b44

Skrevet

Ring føden for rådgivning. Kanskje vil de ha deg inn for en sjekk. Det skumle med fall er morkakeløsning, og de kan i så fall fortelle deg hva du skal følge med på. Men ring, så får du kvalifiserte råd, ikke synsing fra folk som ikke synes det høres så farlig ut. 

Anonymkode: d9914...f16

• Liker 2
Skrevet

Jeg ramlet kraftig i trappen her om dagen (uke 40) og selv om jeg falt bakover så ringte jeg likevel føden for å høre. Jeg antok jo selv det var uproblematisk, siden jeg ikke hadde slått magen, ikke hadde noen blødninger og følte normalt med liv, men tenker det er bedre å ringe en gang for mye enn for lite. 

Anonymkode: 9025b...d5d

Skrevet

Ring føden. Hva er vitsen med å ta sjanser?

Etter 12. uke er uterus mer utsatt ved traumer, med risiko for traumatisk placentaløsning. Ved større energi i traumet eller høy alvorlighetsgrad av vold er det også fare for uterusruptur og direkte fosterskade. Også ved mindre traumer er det økt risiko for placentaløsning , preterm fødsel og fosterdød.

Anonymkode: 13431...fbf

Skrevet

Ring føden du, så vurderer de om du bør komme inn. Jeg hadde ett tilsvarende fall på ca samme tidspunkt og ble tatt inn på kontroll. Alt gikk fint

Anonymkode: 81558...bb4

Skrevet

Da har jeg ringt føden, de sa at jeg måtte bare kjenne etter om jeg kjente normalt med liv og ikke begynte å blø. Så sa hun at sålenge jeg ikke falt på magen så gikk det nok fint. TS 

Anonymkode: 726a2...c4c

• Hjerte 1
Skrevet

Så lenge du ikke datt på magen eller rygg ville jeg ikke tenkt på det. 

Anonymkode: 3c8d6...880

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...