AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #21 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Både hvitt og svart?? Anonymkode: e875a...12b Ja, går helt fint. Har aldri fått misfarga klær, men jeg kan jo ha vært heldig med det også. Jeg har hvertfall vært heldig med at ingenting har krympa osv, siden jeg hiver ull og alt med resten og Anonymkode: 69302...130
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #22 Skrevet 27. oktober 2022 Har to skittentøysjakter ned fra soverommet og til vaskerommet, som fordeler hvitt og kulørt. Under disse kurvene har jeg finfordeling i svart, farget, ull og finvask. Anonymkode: a0f24...ae0
flusa Skrevet 27. oktober 2022 #23 Skrevet 27. oktober 2022 Vi har så lite bad nede der vaskemaskinen står, har en enkel kurv til alt skittentøyet. Sorterer det når jeg vasker det. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #24 Skrevet 27. oktober 2022 Har et lite men ok system: alt i en skittentøykurv på badet, en liten kurv til ull på vaskerommet. Skiller mellom 40 grader (lyst, mørkt og rosa/lilla/rødt/gult) og 60 grader(blander alle farger). Sengetøy går aldri kurva, rett på vaskerommet og vasker så raskt det lar seg gjøre. Tørketromler laken, men ikke trekk. Kjører i snitt litt mer enn en maskin om dagen. Lar det ikke hope seg opp. Anonymkode: 09360...6e2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #25 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, går helt fint. Har aldri fått misfarga klær, men jeg kan jo ha vært heldig med det også. Jeg har hvertfall vært heldig med at ingenting har krympa osv, siden jeg hiver ull og alt med resten og Anonymkode: 69302...130 Jeg tenker at du har vært heldig. Ville tro at det hvite etterhvert ville blitt litt grålig. Et mørkt plagg som er vasket noen ganger vil gjerne ikke farge særlig av. Det har jo hendt her og at et lyst plagg har klart å snike seg med i det mørke ved en feil og det har gått bra. Men jeg hadde nylig et badehåndkle som var kjøpt på Kreta som er svart og rosa til vask. (Trolig ikke av beste kvalitet.) Et par hvite truser snek seg med i 60 vasken og kom ut lys rosa. Det rosa i håndkle farget av. Jeg vasker alltid håndklær, undertøy og sengetøy på 60. Mopper og vaskekluter på 60 eller 90. Maskinen har godt av å bli kjørt på kokvask innimellom. Anonymkode: e875a...12b
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #26 Skrevet 28. oktober 2022 flusa skrev (8 timer siden): Vi har så lite bad nede der vaskemaskinen står, har en enkel kurv til alt skittentøyet. Sorterer det når jeg vasker det. Ser den. Plassmangel gjør at det ofte må bli slik. Har ikke så veldig god plass selv, men det har litt med innredningen på vaskerommet å gjøre. Varmtvannsbereder som er høy og vannpumpe (har brønn) tar litt av rommet. Så har vi tørkestativ som senkes fra taket, som gjør at kurver som står under den står litt i veien. Særlig de kurvene vi har nå. De er kanskje litt for høy. Vi kunne laget til et bord eller bygget inn vannpumpen, men det har vært litt trøbbel med den så det har bare ikke blitt gjort. Fikk noen ideer nå mens jeg sitter her og skriver 😂😂😂 Anonymkode: e875a...12b
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #27 Skrevet 28. oktober 2022 Vi har en skittentøyskurv hvor alt som er farget og skal vaskes på 40/50 blir lagt i. Så har vi plaskasser med vippelokk stablet oppå hverandre. En for hvitt, en for 60/90 grader (håndklær, sengetøy etc), og en for ull. Anonymkode: e0670...504
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #28 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har et lite men ok system: alt i en skittentøykurv på badet, en liten kurv til ull på vaskerommet. Skiller mellom 40 grader (lyst, mørkt og rosa/lilla/rødt/gult) og 60 grader(blander alle farger). Sengetøy går aldri kurva, rett på vaskerommet og vasker så raskt det lar seg gjøre. Tørketromler laken, men ikke trekk. Kjører i snitt litt mer enn en maskin om dagen. Lar det ikke hope seg opp. Anonymkode: 09360...6e2 Jeg og pleier vaske sengetøy raskt. Det tar jo litt plass, så det er godt å bare få det unna raskt. Jeg tørketromler av og til sengetøy, men det blir så krøllete synes jeg. Så jeg henger det ofte opp til tørk. Vi har faktisk to vaskemaskiner, så det å få unna vasken går fort. Vi kjøpte ny maskin fordi den gamle fusker på programmene og ikke alltid sentrifugerte. Men fant ut at det ikke gjaldt alle programmer. To funker fortsatt. Så da valgte vi å beholde den gamle inntil videre. Men skal jo også ha plass til å tørke klærne. Ikke alt kan gå i tørketrommel og jeg synes ofte det er bedre å lufttørke. 😊 Anonymkode: e875a...12b
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #29 Skrevet 28. oktober 2022 Har eget vaskerom, men ikke stort, har likevel kurver i hyller hvor jeg sorterer etter type og og til dels farge. Ungene har hver sin skittentøyskurv og vi har en på badet som blir tatt med på vaskerommet for sortering. Alle kurvene er godt merket så ungene kan egentlig sortere selv. Nesten alle mørke og røde klær farger de første gangene og selv ikke sånne color catcher ark fanger opp alt, så er lei av misfargede klær- derav rigid sortering. Vasker ikke engang alt hvitt sammen, ungenes hvite sokker blir vasket for seg fordi de ofte er så skitne og gjør alt annet hvitt grått. Har kurver for ulike treningstøy og ull, og mikrofiberkluter vasker jeg ikke med håndklær og sengesett. Vasker stort sett kun i helgene. Undertøy, håndklær og sengesett er det eneste som går i tørketrommelen, resten tørkes på bad med varmekabler. Hadde tidligere avfukter på vaskerommet og tørket der, men den sluttet etterhvert å fungere. Har også egne hyller på vaskerommet til rene klær hvor ungene kan komme og hente klærne sine. Anonymkode: 00088...b2b 1
flusa Skrevet 28. oktober 2022 #30 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg og pleier vaske sengetøy raskt. Det tar jo litt plass, så det er godt å bare få det unna raskt. Jeg tørketromler av og til sengetøy, men det blir så krøllete synes jeg. Så jeg henger det ofte opp til tørk. Vi har faktisk to vaskemaskiner, så det å få unna vasken går fort. Vi kjøpte ny maskin fordi den gamle fusker på programmene og ikke alltid sentrifugerte. Men fant ut at det ikke gjaldt alle programmer. To funker fortsatt. Så da valgte vi å beholde den gamle inntil videre. Men skal jo også ha plass til å tørke klærne. Ikke alt kan gå i tørketrommel og jeg synes ofte det er bedre å lufttørke. 😊 Anonymkode: e875a...12b Signerer den med sengetøy. Vasker det umiddelbart når jeg skifter på sengene.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #31 Skrevet 28. oktober 2022 Her har jeg 1 skittentøyskurv på badet og 1 på vaskerommet. Utfordringen på vaskerommet,er at jeg må ta hensyn til 3 dører der. Så et stort kurvsystem hadde neppe fungert der. Anonymkode: 52f8d...82b
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #32 Skrevet 28. oktober 2022 Har en kurv til klær, både mørke og lyse klær og den står på vaskerommet, det blir aldri overfylt. Har ikke bruk for flere kurver, da jeg vasker hvitt på mandag og tirsdag, mørke klær på søndag. Skifter sengetøy på søndag og vasker det samme dagen, på kvelden og lar det lufttørke, neste morgen bretter jeg det og legger i skapet. That’s it Anonymkode: 246db...338
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #33 Skrevet 28. oktober 2022 Korreksjon fra meg oppe. Vasker hvitt på mandag og torsdag, skulle det stå og mørke klær på lørdag. Anonymkode: 246db...338
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #34 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg tenker at du har vært heldig. Ville tro at det hvite etterhvert ville blitt litt grålig. Et mørkt plagg som er vasket noen ganger vil gjerne ikke farge særlig av. Det har jo hendt her og at et lyst plagg har klart å snike seg med i det mørke ved en feil og det har gått bra. Men jeg hadde nylig et badehåndkle som var kjøpt på Kreta som er svart og rosa til vask. (Trolig ikke av beste kvalitet.) Et par hvite truser snek seg med i 60 vasken og kom ut lys rosa. Det rosa i håndkle farget av. Jeg vasker alltid håndklær, undertøy og sengetøy på 60. Mopper og vaskekluter på 60 eller 90. Maskinen har godt av å bli kjørt på kokvask innimellom. Anonymkode: e875a...12b Ja jeg vasker håndklær og sengetrekk på 90, kan ikke ta det med resten av klærne Av og til nye klær for seg selv om jeg gidder, hvertfall om de er svarte, men virker ikke å ha så mye å si. Men jeg skjønner at jeg har vært heldig ja, plutselig kan det gå galt tenker jeg, men om jeg hadde vært ekstra redd for et plagg så hadde jeg vasket det for seg selv og på lavere temperatur tror jeg Anonymkode: 69302...130
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå